Gjest halvgal Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 Har kikket litt her inne, og synes det ser ut til at alle har vært sammen med sin kjære i mange år før de planlegger bryllup. Og så når frieriet er i boks, settes gjerne dato et par år frem. Jeg møtte min kjøre i juni, han fridde i slutten av oktober, og i april blir det bryllup. Noen andre som er eller har vært i en lignende situasjon?? Eller hørt om noen? Føles helt naturlig for oss, alt er så riktig at vi ikke ser noen grunn til å vente. Kan nevne at vi ikke er 20 år (kan plusse på ti), og har begge erfart en del på hver vår kant. Har aldri opplevd noe lignende, og føler meg derfor så sikker på at det er han jeg har ventet på.
Gjest Siw28 Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 Har kikket litt her inne' date=' og synes det ser ut til at alle har vært sammen med sin kjære i mange år før de planlegger bryllup. Og så når frieriet er i boks, settes gjerne dato et par år frem. Jeg møtte min kjøre i juni, han fridde i slutten av oktober, og i april blir det bryllup. Noen andre som er eller har vært i en lignende situasjon?? Eller hørt om noen? Føles helt naturlig for oss, alt er så riktig at vi ikke ser noen grunn til å vente. Kan nevne at vi ikke er 20 år (kan plusse på ti), og har begge erfart en del på hver vår kant. Har aldri opplevd noe lignende, og føler meg derfor så sikker på at det er han jeg har ventet på.[/quote'] Har vert sammen med min i 2 1/2 år og vi har diskutert bryllup men frieriet har ikke kommet enda... De fleste gutter vil nok vente noen år. At du ble fridd til tidlig tror jeg er at gutten din ikke er redd for å ta en sjangse, han mener du er den rette, og du betyr mye for ham Gratulerer!
Gjest Fighter Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 Vi forlova oss etter 2 mnd og gifta oss på ettårsdagen!
L@dy Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 Ei venninne av meg giftet seg etter 1 år for en del år siden. Men de var kun gift i 1 år da...
magnhild Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Jeg mener at det er forskjell mellom å gifte seg fort smo 20åring og 30åring. Man har litt mer kontroll på hva man vil og vet hva man vil ha hos partneren sin. Og om dere mener og føler at dette er riktig så er det det for dere!! Kjenner til et par som giftet seg veldig fort og de har nå vært gift i tre år! Venter sitt andre barn og alt er bare helt supert!! Så det kan virkelig fungere!! Gratulerer så masse med drømmeprinsen!!
Gjest Fighter Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 Jweg vet forresten om folk som gifta seg etter et havlt år og som har vært gift i over 30 år.
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Mange kan mene mye, men hovedsaken er vel at det føles rett for dem det gjelder? Lykke til med bryllupsfeiring!
Bokalven Skrevet 16. november 2004 #8 Skrevet 16. november 2004 Personlig hadde jeg nok syntes det var alt for skummelt å skulle dele resten av livet sammen med en jeg ikke hadde kjent en god stund, men det må selvsagt være opp til hver enkelt hva som er rett for dem. Lykke til og gratulterer!
Gjest Tex Skrevet 16. november 2004 #9 Skrevet 16. november 2004 Forskjell på å være 20 og 30. Hiv deg på og lykke til!! Og gratulerer
Gjest halvgal Skrevet 16. november 2004 #10 Skrevet 16. november 2004 Tråden hadde visst delt seg i to, denne her var langt mer positiv enn den andre! Takk for gratulasjoner og fine ord!
Bokalven Skrevet 16. november 2004 #11 Skrevet 16. november 2004 Jeg tipper du postet dobbelt uten å være klar over det.
IdaC Skrevet 16. november 2004 #12 Skrevet 16. november 2004 Min søster giftet seg et halv år etter at de ble sammen, da var han i begynnelsen av 30, og hun noen år yngre.
ragsan Skrevet 18. november 2004 #13 Skrevet 18. november 2004 Vi har vært sammen nesten to år når vi gifter oss, men vi var klar begge to etter fire måneder... Grunnen til at det trakk ut var først at han bestemte seg for å fri ved en spesiell anledning som tilfeldigvis var langt fram i tid (og gjett om jeg hadde rukket å bli utålmodig innen vi kom så langt). Når han først hadde fridd - 30. april - kunne vi vel egentlig ha satt en dato noen få måneder senere... Hovedårsaken til at datoen ble satt til neste år var at vi var enige om at vi vil ha skikkelig bryllupsreise og det hadde vi ikke tid (nok ferie tilgode) til i år. Nå skal det sies at vi også er rundt 30 - og vi vet hva vi vil med livet. Hadde vi vært 20 ville jeg nok heller ikke anbefalt sånt hastverk.
Fakse Skrevet 18. november 2004 #14 Skrevet 18. november 2004 En veninne av meg har foreldre som giftet seg etter å ha vært sammen et år. De er nå over 60 begge to, og fortsatt forelska i hverandre. De visste bare at det ikke fantes noen andre for dem, og de ville ikke vente med å gifte seg. Så det er mulig, og det kan gå bra. Det kan gå galt også, men det kan jo alle ekteskap.
Gjest gjest1 Skrevet 18. november 2004 #15 Skrevet 18. november 2004 Her egentlig ikke noen konkret statistisk kunnskap om saken, men vet i alle fall at i USA er det langt mer vanlig i gifte seg etter relativt kort tid. Og der er skilsmissestatistikken mye styggere også. Bare en tanke...
Fakse Skrevet 18. november 2004 #16 Skrevet 18. november 2004 Her egentlig ikke noen konkret statistisk kunnskap om saken, men vet i alle fall at i USA er det langt mer vanlig i gifte seg etter relativt kort tid. Og der er skilsmissestatistikken mye styggere også. Bare en tanke... Der er det også vanlig å gifte seg uten å ha bodd sammen, og man skal helst gifte seg uten å ha hatt sex. Tror det har mer å si.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #17 Skrevet 18. november 2004 Jeg giftet meg etter 1 år, forlovet meg etter 4 mnd. Har nå 3 barn og vært gift i 5 år. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå