Gå til innhold

Sofa ødelagt pga rengjøringsspray. Klage til møbelbutikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en sofa for 3 uker siden. Fikk mine første flekker i dag (syltetøy). Da jeg kjøpte sofaen så anbefalte han i kassen meg x rengjøringspray til denne sofaen. Han sa "det er bare å spraye på også tørke/støvsuge vekk". Det gjorde jeg. Men neida, nå er sofaen misfarget (tror ikke det er syltetøyet sin "feil", for det er ikke den fargen). Det står bakpå sprayen at den kan gi misfarging om stoffet ikke tåler fukt og at en må lese om møbelet tåler det. Jada, jeg var nok dum som ikke lese ordentlig, men kan jeg klage til butikken? Han i kassen anbefalte jo nettop dette produktet til MIN sofa. De bør vel vite at det er riktige produkter de selger?

Anonymkode: bce38...0e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, jeg synes du kan forsøke. Men kan du bevise at du ble anbefalt dette produktet?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Blondie65 skrev:

Ja, jeg synes du kan forsøke. Men kan du bevise at du ble anbefalt dette produktet?

Jeg vet jo ikke om jeg kan bevise det ordentlig. Har jo samme kvittering for både sprayen og sofaen. Men det er vel ikke nok?

Går nesten utifra de har en regel om å prøve å selge rengjøringsprodukter til møblene? Det virket nå slik. Det stod diverse sprayer på hyllen bak kassen. Han i kassen fant ikke min spray der og måtte hente fra et lager. Men dette er jo vanskelig for han å shuke sikkert. 

Skrevet

Er det er rengjøringsspray du kjøpte samtidig og i i samme butikk som sofaen? 

Har du brukt rengjøringsspray fra mat eller annen butikk så bør du vite at husholdningsrengjøringssprayer ikke brukes på tekstil, og er i tillegg et produkt man ikke bruker overhode. (Se saken om rengjøringssprayer fra siste uke på tv2.)

Anonymkode: abbb8...a76

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt rengjøringsspray fra mat eller annen butikk så bør du vite at husholdningsrengjøringssprayer ikke brukes på tekstil, og er i tillegg et produkt man ikke bruker overhode. (Se saken om rengjøringssprayer fra siste uke på tv2.)

Kjøpte den i samme butikk. Det var han i kassen som anbefalte denne sprayen nettop til min sofa. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte den i samme butikk. Det var han i kassen som anbefalte denne sprayen nettop til min sofa. 

Da har du en klagesak. Skriv en skriftlig klage og forklar hva som ble sagt da du kjøpte sofa og spray..

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor leser du ikke ts første innlegget? Det du spør om kommer frem i ts første innlegg

Anonymkode: 1ed46...563

• Liker 2
Skrevet

Når han anbefalte en spray som sofaen din tydeligvis ikke tåler så klager du, med en gang. 

Anonymkode: 8edf0...c82

Skrevet

Fordel å lese inlegget før man svarer

Anonymkode: 8edf0...c82

Skrevet

Da har du kvittering på sprayen. Hvorfor har du syltetøy i ny sofa? Har du ikke bord du spiser ved?

Anonymkode: 522a2...a38

Skrevet

Jeg lurte på hvor i Norge du bor? Bor du på sentrale deler av Østlandet, kan jeg anbefale en møbelrense-fyr jeg nettopp har benyttet meg av selv.

En venninne var på besøk hos meg en fredagskveld. Hun satt i min nye lenestol, som jeg kjøpte for 2 mnd siden. Lysgrå farge på stolen. Hun hadde mensen, og uten at hun merket det, blødde hun igjennom og stolen fikk en 3 x 1 cm stor og SYNLIG blodflekk midt på det lyse setet. Jeg sa selvfølgelig at "et uhell er et uhell, du kunne ikke noe for det", men ergret meg samtidig grønn inni meg, for den nye stolen til mange tusen kroner anså jeg nå som ødelagt.

Så kom mandagen, og jeg kom på at jeg skulle google litt etter møbelrens. Fikk da opp hjemmesidene til en møbelrense-fyr fra Lørenskog-traktene, som det i tillegg sto en VG-artikkel om. Jeg kontaktet han og spurte om han foretok hjemmebesøk. Det gjorde han, og jeg forklarte at det gjaldt en blodflekk i en lenestol. Tilfeldigvis hadde han ledig tid allerede samme kveld, og kom kjørende med hele bøtteballetten av utstyr og maskin, som han drasset opp tre etasjer og inn i min stue. Stolen fikk behandling etter alle kunstens regler, og flekken sprayet med et spesialmiddel mot blod. Etter ti minutter eller så, var flekken borte! Stolen så ut som ny igjen.

For alt dette, kjøring og bæring og jobben, skulle han bare ha 500,- kroner! Fantastisk. Jobb utført hjemme, jeg trengte ikke gjøre noe som helst. Jeg trodde stolen var hinsides redning pga det var blodflekk.

Anonymkode: ee6a8...c4f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...