AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Har nylig flyttet inn i en ny leilighet. Vaskemaskinen stod her fra før av, og den er relativt ny. Problemet er at alt som vaskes blir grått. Vi har prøvd å skille mørke og lyse farger, og vasket på forskjellige grader, men likevel ser klærne og håndklærne ut til å bli mye gråere. Er det andre som har hatt dette problemet, eller vet hva som kan gjøres? Har ikke så lyst til at alle klærne skal bli grå.. Anonymkode: da2ae...8af
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Prøvd å kjøre noen tomme maskiner på nitti grader? Anonymkode: 6b0b0...805 2
LittleBabyBlue Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Snakker vi hvitt tøy eller alle farger? Leste et sted at ullvaskemiddel kan sitte igjen i maskinen og gi et gråaktig skjær. Kjenner ei som får alt sitt farget rustbrunt da vannet inneholder mineraler, men ikke hørt grått.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Tøm lofilteret for vann og lo. Fyll 0,5 dl vann i såpeskuffen før maskinen startes igjen. Putt en dl. Klorin og omo hvitt tøy vaskepulver inni og kjør en til to 95 graders vask. Se eventuelt om der er noe glemtmi vaskebelgen mellom døren og maskinen. Husk og på at det er forskjell på vaskepulver. Der er vel ikke mugg i maskinen? Anonymkode: 3ca8e...bba
onyx Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 Det første man kan begynne med er å kjøre en maskinrens på høyeste temperatur. Såperester og kalkrester kan gi misfarging på tøy. Spesielt kalk, så kjøp et middel beregnet på det. Det kan også være at vannet der har høyere kalkinnhold enn der dere bodde før? Selv synes jeg at litt husholdseddik i skyllerommet hjelper godt for å hindre misfarginer etc. Det kan også være at den nye maskinen vasker tøyet mindre skånsomt enn den gamle. Hard vask og tørketrommel sliter fort og mye på tøy! Still ned omdreininger på maskina, på nye maskiner er det ofte vanvittig høyt så tøyet kommer ut nesten tørt. Kjekt for tørketiden, men det sliter veldig på klærne. Jeg bruker heller aldri tørektrommel på klær, men jeg har separat tørkerom så trenger ikke bruke trommel.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Sorterer du riktig? Jeg vasker kun helhvit sammen. Pasteller og lysegrått for seg, og hvitt med mørke partier/striper for seg. Det er den eneste måten å beholde den helt crispy hvite fargen på. Anonymkode: d642c...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå