AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Vi "krangler" om hvem som har den 4 mnd gamle babyen mest:( Hun, altså babyen vår krever konstant underholdning for å være fornøyd. Legger vi henne ned i bingen sin eller på en matte, tar det 5 min før det er full krise. Eneste unntaket er trilling i barnevogn eller at hun faktisk sovner i barnevognen. Ellers kan hun enkelte ganger sitte i newborn stolen sin en halvtime før hun roper som f. Slik har det vært siden hun var født. Nå har hun også begynt å få tenner, noe som ikke hjelper på. Men uansett, vi blir slitne og vi diskuterer daglig, type "nå kan du ta henne" "jeg har hatt henne mye" Jeg kjenner dette er stikk i strid med hva andre forteller, hvor man nærmest beskriver det som om det er motsatt. Man krangler om å ha barnet selv mer. Er det andre som har hatt det slik som vi, eller er vi special case? Anonymkode: ba3e3...c63 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Helt vanlig med en krevende baby. Men dere må passe dere litt for at dette ikke blir en vane. Det er jo meningen at dere skal kose dere sammen alle tre! Anonymkode: c628e...c01 13
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Jeg synes det høres ut som dere har hatt urealistiske forventninger til hvordan det er å ha barn. De færreste babyer og småbarn klarer seg lenge alene og krever konstant oppmerksomhet. Hvis dere gjør noe med holdninger og justerer forventningene til virkeligheten så blir det nok triveligere for dere alle. Anonymkode: 02e78...959 25
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Vel, den som er hjemme med barnet "vinner" lett i den diskusjonen om hvem som har hatt henne mest.. Ellers høres det ut som en realitetsjustering er på sin plass. Trodde dere virkelig at man kan legge babyen i en stol og ha det rolig i timevis? 30 min er jo ren luksus. Mange babyer er så krevende og man må bare tilpasse seg. Det er ikke så vanskelig heller, alt de vil er å være trykket inntil mor eller far 24/7... Bæresele er fint å bruke inne også, så får man beveget seg litt rundt og gjort ting. Og midt i alt dette kan dere prise dere lykkelig for at dere ikke har to krevende babyer..... Anonymkode: 82e23...bb6 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det andre som har hatt det slik som vi, eller er vi special case? Anonymkode: ba3e3...c63 Høres helt normalt ut. Prøv å snu det på en måte, høres ut som dere har kommet inn i en negativ spiral hvor ingenting er koselig. Anonymkode: 199bc...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Hva med å prøve å venne henne til å ligge mer på gulvet? Du kan legge deg ned sammen med henne, gi henne en babygym eller noe så hun har noe å se på, eller legg henne på magen med noen leker foran henne. Så kan du gi henne litt oppmerksomhet, stryke på henne og vise at du er der. Etter hvert kan du ta med deg et blad eller en bok eller noe sånt og være litt mer "fraværende". Stryk, og lek litt, og vis at du er der, men ikke gi konstant oppmerksomhet. På sikt kan du bevege deg mer og mer vekk/være mer utilgjengelig, slik at hun venner seg til å ikke bli underholdt hele tiden, men hun vet at du er der. Du skal selvfølgelig ikke la henne ligge og gråte, men prøv å roe og avlede mens dere er på gulvet. Så lærer hun å forbinde det å ligge på gulvet med positive opplevelser, ikke bare at hun gråter og blir løftet opp. Du må selvfølgelig ha tålmodighet, det er ikke gjort på en dag eller to. Anonymkode: 9a93b...ba6 2
marsiglia Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Min nr 2 var ofte slik i begynnelsen. Nå er han 4 mnd og mye roligere. Tror det er fordi han får rapet skikkelig og ikke har så mye oppstøt som tidligere. Jeg har også mindre tid til minsten ettersom jeg har en annen på 21 mnd. Har dere kanskje noen besteforeldre eller nære personer som kan ta babyen på en liten tur? Jeg er også rask med å sende barna over til pappa når jeg har muligheten til det. Men så jobber han mye og jeg ønsker at han få mest mulig tid med dem. At du "krangler" deg til alene tid kan ikke være positivt og overskygger kanskje noe av gleden av småbarnsperioden. Kanskje bæretøy kan hjelpe? Dere er ikke de eneste i denne situasjonen og du må ikke ha dårlig samvittighet for å ha mindre positive tanker. Småbarnsperioden kan være like tøff som den er koslig.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Jeg har aldri vært så heldig at noen av mine barn har sittet 30 min i newborn stolen. Der er dere heldig! Legg dere på matta sammen med henne, ta dere en liten hvil og gi henne litt leker innimellom. Bruk bæretøy. Høres ut som dere er slitne. Kan gå å sette baby foran TV el om dere må på do, dusje osv. Hva med litt musikk? Sover hun greit om natten? Såfall må dere prise dere lykkelig for det. Er det mulighet å få noen timers barnevakt, så dere begge kan slenge dere ned på sofa'n eller annet dere har lyst til? Småbarnstiden er tøff, men tror mange har det mye tøffere enn dere. (Du har liv å være sliten likevel) Anonymkode: a706a...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 Tretti minutter alene? Det har aldri mine barn godtatt. 😂 Dette er helt normalt, dere må nok justere forventningene deres. Baby er 24/7. Anonymkode: 579f8...706 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 2 timer siden, marsiglia skrev: Min nr 2 var ofte slik i begynnelsen. Nå er han 4 mnd og mye roligere. Tror det er fordi han får rapet skikkelig og ikke har så mye oppstøt som tidligere. Jeg har også mindre tid til minsten ettersom jeg har en annen på 21 mnd. Har dere kanskje noen besteforeldre eller nære personer som kan ta babyen på en liten tur? Jeg er også rask med å sende barna over til pappa når jeg har muligheten til det. Men så jobber han mye og jeg ønsker at han få mest mulig tid med dem. At du "krangler" deg til alene tid kan ikke være positivt og overskygger kanskje noe av gleden av småbarnsperioden. Kanskje bæretøy kan hjelpe? Dere er ikke de eneste i denne situasjonen og du må ikke ha dårlig samvittighet for å ha mindre positive tanker. Småbarnsperioden kan være like tøff som den er koslig. enig. Anonymkode: c3baf...58d
Aamu Skrevet 10. september 2016 #11 Skrevet 10. september 2016 Dere er ikke spesielle, nei, det er mange som har det sånn. Noen løser det med bæresjal Men hvordan er dagene, da? Er du hjemme med babyen, og så jobber gubben din?
Gjest NotNaomi Skrevet 10. september 2016 #12 Skrevet 10. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi "krangler" om hvem som har den 4 mnd gamle babyen mest:( Hun, altså babyen vår krever konstant underholdning for å være fornøyd. Legger vi henne ned i bingen sin eller på en matte, tar det 5 min før det er full krise. Eneste unntaket er trilling i barnevogn eller at hun faktisk sovner i barnevognen. Ellers kan hun enkelte ganger sitte i newborn stolen sin en halvtime før hun roper som f. Slik har det vært siden hun var født. Nå har hun også begynt å få tenner, noe som ikke hjelper på. Men uansett, vi blir slitne og vi diskuterer daglig, type "nå kan du ta henne" "jeg har hatt henne mye" Jeg kjenner dette er stikk i strid med hva andre forteller, hvor man nærmest beskriver det som om det er motsatt. Man krangler om å ha barnet selv mer. Er det andre som har hatt det slik som vi, eller er vi special case? Anonymkode: ba3e3...c63 Underholdes? Babyer trenger stimulans,de er ikke dukker. De har stort behov for tilstedeværelse av foreldre,også mye fysisk kontakt,blikk,smil og prat. Problemet ditt her er at babyen ikke "liker"å være alene. Nei,de gjør ikke det,og når dere også er to om å kunne gi henne oppmerksomhet og nærhet,så skjønner jeg at dere bør lese litt om babyer og hva de trenger/utvikling. Hvis det er noe du må gjøre av praktiske ting,så ta med babyen i babystol så hun ser deg. Det går helt fint det,og jeg skjønner ikke helt de som må ha en sovende baby for å gjøre ting. Det går fint å ha de med rundt om så er,og babyer syns det er ok å betrakte stort sett. Ts,dere må ikke forvente at en baby liker å ligge/sitte alene,de trenger at dere er ordentlig tilstede! Greit at de kan ligge/sitte for seg selv en kort stund nå og da,men jeg fatter ikke hvordan du vil at hun skal sitte i en stol alene i en halvtime. Hun er fire måneder for guds skyld.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #13 Skrevet 10. september 2016 Innkjøpsliste til dere: Matte til gulvet Babygym Bæresele Vibrerende "gynge"stol Dette er livreddere. You're welcome. Anonymkode: 41677...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #14 Skrevet 10. september 2016 Jeg sitter på lekematta omtrent hele dagen med datteren min på 6 mnd. Du beskriver vel en helt normal baby. Nå greier hun kanskje 20 min alene om det er god stemning. Anonymkode: 5e0be...6eb 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #15 Skrevet 10. september 2016 Høres helt normalt ut for en baby på 4 mnd spør du meg, sån er det å være foreldre.. Anonymkode: 42393...e77 1
Drizzt Skrevet 10. september 2016 #16 Skrevet 10. september 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi "krangler" om hvem som har den 4 mnd gamle babyen mest:( Hun, altså babyen vår krever konstant underholdning for å være fornøyd. Legger vi henne ned i bingen sin eller på en matte, tar det 5 min før det er full krise. Eneste unntaket er trilling i barnevogn eller at hun faktisk sovner i barnevognen. Ellers kan hun enkelte ganger sitte i newborn stolen sin en halvtime før hun roper som f. Slik har det vært siden hun var født. Nå har hun også begynt å få tenner, noe som ikke hjelper på. Men uansett, vi blir slitne og vi diskuterer daglig, type "nå kan du ta henne" "jeg har hatt henne mye" Jeg kjenner dette er stikk i strid med hva andre forteller, hvor man nærmest beskriver det som om det er motsatt. Man krangler om å ha barnet selv mer. Er det andre som har hatt det slik som vi, eller er vi special case? Anonymkode: ba3e3...c63 Det du beskriver er helt vanlig. I starten krever de mye oppmerksomhet, så begynner de å bli mer interessert i andre ting og leke alene. Det er selvfølgelig slitsomt i perioder mens det varer, men trøst deg med at det er bare en periode. Alle mine har vært sånn, men det tok slutt da de nærmet seg 2 Senere savner man dette, får du se
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 Dette er helt normalt. Min på 16 mnd er fortsatt helt avhengig av meg eller far hele tiden. Som baby var det kun bæresjal som hjalp. Lå ikke alene, hylte i vogn, i stol, på matten, på andres arm/fang osv. Det er krevende å ha baby og noen tar opp all tiden din, sånn er det å ha barn. Det blir en vane. Anonymkode: 30dd4...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #18 Skrevet 11. september 2016 Det er helt normalt at babyer og foreldrene er sånn, og det er helt normalt at endel sure megger dukker opp i sånne tråder med standardsvarene sine Men jeg tror nok også som noen her sier at det er for urealistisk å forvente opptil 30 min med å sitte i stolen. Bæresjal kan hjelpe for noen, min unge ble bare surere og vogntrilling var eneste aktivitet som var greit mer enn 5-10 min. Anonymkode: 6f866...c91
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 Den 10.09.2016 at 16.06, NotNaomi skrev: Underholdes? Babyer trenger stimulans,de er ikke dukker. De har stort behov for tilstedeværelse av foreldre,også mye fysisk kontakt,blikk,smil og prat. Problemet ditt her er at babyen ikke "liker"å være alene. Nei,de gjør ikke det,og når dere også er to om å kunne gi henne oppmerksomhet og nærhet,så skjønner jeg at dere bør lese litt om babyer og hva de trenger/utvikling. Hvis det er noe du må gjøre av praktiske ting,så ta med babyen i babystol så hun ser deg. Det går helt fint det,og jeg skjønner ikke helt de som må ha en sovende baby for å gjøre ting. Det går fint å ha de med rundt om så er,og babyer syns det er ok å betrakte stort sett. Ts,dere må ikke forvente at en baby liker å ligge/sitte alene,de trenger at dere er ordentlig tilstede! Greit at de kan ligge/sitte for seg selv en kort stund nå og da,men jeg fatter ikke hvordan du vil at hun skal sitte i en stol alene i en halvtime. Hun er fire måneder for guds skyld. Sitter ikke alene, vi er jo rundt henne. Spiser ved matbordet for eksempel. Problemet mitt, er at babyen bare vil være oppi ett fang ikke at barnet ikke liker å være alene. Anonymkode: ba3e3...c63
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter ikke alene, vi er jo rundt henne. Spiser ved matbordet for eksempel. Problemet mitt, er at babyen bare vil være oppi ett fang ikke at barnet ikke liker å være alene. Anonymkode: ba3e3...c63 Det er også helt vanlig. Mine har villet det både dag og natt. Spiste, satt på do😋 osv, gjorde alt med bebbiser på meg/oss. Så lenge barnet sover litt om natten, men er krevende og bare vil sitte på fanget/bli bært hele dagen, er dere nok av de "heldige" foreldrene mtp akkurat dette. Selvom det selvfølgelig kan føles krevende og det er lov å bli sliten. Som sagt av andre, det vil gå over, men tenk at det er helt vanlig, så kanskje det blir enklere å takle😉 Anonymkode: a706a...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå