Gå til innhold

50/50 deling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg er 3 mnd gravid og det har nettopp blitt slutt mellom oss. Han ville egentlig at jeg skulle ta abort fra starten av, noe jeg da ikke har gjort. Nå begynner han å snakke om at han SKAL få til 50/50 fra barnet er født. Noe jeg er helt i mot, og har prøvd å forklare at ikke er det beste med barnet. Har forklart det på så mange måter at jeg ikke vet hvordan jeg kan forklare det bedre. Jeg er også fast bestemt på å amme og prøver også å forklare hvor viktig jeg er for barnet da. Vet selvfølgelig at jeg kan pumpe. 

Han jobber mange forskjellige vakter på jobb hvor han som oftes jobber sent. Har prøvd å spørre om han da mener han skal ha barnevakt mens han jobber og hvorfor det da ikke er bedre at barnet er hos meg.

Jeg mener at han selvfølgelig skal få se barnet og ha det på overnatting ofte når barnet bli litt eldre, men han skal da kjempe for 50/50 fra fødsel av. Er det noe sjanse for at han får til det??

Anonymkode: 5a4e1...d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om det juridiske, men jeg vet at du har rett. Barnet trenger DEG fra det er født, og så gradvis andre personer. Mor og barn er ett system når barnet er i magen, og barnet opplever moren som seg selv også etter at det er født og blir så gradvis mer og mer et individ. Han er helt forvirra hvis han vil ha et nyfødt barn hos seg uten moren, når barnet faktisk har en mor. Slitsomt må det også være, jeg hadde aldri orket det.

Anonymkode: 3d790...46a

• Liker 2
Skrevet

Akkurat det jeg har prøvd å forklarer så mange ganger på så mange måter! Men han har satt seg fast. Han SKAL ha 50/50...

Skrevet

Selvfølgelig bør dere dele 50/50(gud, det høres jo ut som en liten pakke dere kaster mellom dere...) når barnet vokser opp, men fra fødsel av: nei.

Ellers er barnet 50% hans, det får du ikke glemme. Til tross for at han ønsket abort. Så lenge han er ansvarsfull og i stand til å gi omsorg til et lite barn, ser jeg ikke hvorfor dere ikke skal dele 50/50 når barnet blir litt eldre.

Synes uansett det er egoistisk å beholde et barn som ikke er ønsket av begge parter, med mindre du har tungtveiende grunner for å beholde(som f.eks. svært høy alder). Det er rett og slett ondskapsfullt mot den mannlige part, dersom det ikke er gitt uttrykk for noe barneønske i forkant av alle samleiene dere har hatt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt for 50/50 når barnet blir eldre, men ikke fra det er nyfødt! 

Å Joda, vi sluttet på prevensjon og var enige om at hvis vi ble gravide så skulle vi beholde.

Skrevet

Det er helt utenkelig at det blir 50/50 fra fødselen av. Det ville i så fall vært omsorgssvikt.

Anonymkode: ff2a4...308

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det seg sånn at jeg er 3 mnd gravid og det har nettopp blitt slutt mellom oss. Han ville egentlig at jeg skulle ta abort fra starten av, noe jeg da ikke har gjort. Nå begynner han å snakke om at han SKAL få til 50/50 fra barnet er født. Noe jeg er helt i mot, og har prøvd å forklare at ikke er det beste med barnet. Har forklart det på så mange måter at jeg ikke vet hvordan jeg kan forklare det bedre. Jeg er også fast bestemt på å amme og prøver også å forklare hvor viktig jeg er for barnet da. Vet selvfølgelig at jeg kan pumpe. 

Han jobber mange forskjellige vakter på jobb hvor han som oftes jobber sent. Har prøvd å spørre om han da mener han skal ha barnevakt mens han jobber og hvorfor det da ikke er bedre at barnet er hos meg.

Jeg mener at han selvfølgelig skal få se barnet og ha det på overnatting ofte når barnet bli litt eldre, men han skal da kjempe for 50/50 fra fødsel av. Er det noe sjanse for at han får til det??

Kanskje du kunne få til et møte på familevern kontoret. Dette med tanke på at noen andre enn du forklarer det forestående, og hva som skjer og når barnet er født. 

Hva som gjelder juridisk. Hvordan det rettslig blir sett på når barnet er født. Hva en tvist om delt bosted sansyligvis ville ført til, I de forskjellige faser av livet til barnet. 

Hvilke rettigheter og plikter som gjelder. Hvordan far går frem for å ha samvær. Hvordan søke foreldeansvar. Hva som gjelder for barnebidrag. Når en kan ha delt bosted. 

Det er sansynligvis tusenvis av spørsmål hos mannen som skal bli far for første gang. Han får sikkert mye feil innformasjon. Hører og leser mye her, og der.

Du er ikke den rette til å forklare. Du blir sett på som en motpart. Du er ikke til å stole på I hans øyner. Derfor må dette overlates til noen som er mest mulig nøytrale. 

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan vel tilføye at en fremtidig avtale om bosted og samvær  ikke kan dikteres av mor. Dette er verdt å ha med seg.

Dette sett I sammenheng med mitt innlegg over.

Skrevet

Nei, det er ikke sjans for at han får det, men Peter har rett her, noen andre må forklare det for ham enn deg. 

Anonymkode: cea73...d48

Skrevet

Forstår hva dere mener med at noen andre må forklare. Takk for alle råd. Kan vi bestille time på familievernskontoret til mekling nå eller burde vi vente til etter fødsel?

igjen, takk for alle råd:)

Skrevet

Om en mor hadde gått med på 50/50 fra fødsel tror jeg faktisk barnevernet hadde blitt koblet inn. Det er svært bekymringsverdig. Stå på ditt Ts, og få inn andre fagfolk som kan snakke med han. 

Anonymkode: d2fb2...7f8

Skrevet

Nei, han får ikke gjennom det. Aldri. 

Bestill time på familievernkontoret så de kan forklare regler og hva de anbefaler for hvordan far skal opprette og ivareta en relasjon til barnet.

Skrevet

Vi må ikke glemme at dette sannsynligvis er veldig vanskelig for eksen til TS. Han føler seg nok totalt hjelpeløs.

Han ville ha abort siden han mest sannsynligvis kjente at forholdet gikk mot slutten. Men så nekter TS, og han blir tvunget til å bli pappa. Da kjemper han ut fra det han har, og vil ha så mye kontakt med barnet som mulig så han ikke mister noe. Det skjønner vi jo.

Jeg hadde i hvert fall hatt veldig vondt i meg om jeg visste at jeg skulle bli mamma og ikke får være ordentlig mamma til barnet før det er ferdig med å være baby.

Nå blir han bare som en gjest som besøker barnet. Det er jo ikke det samme, og han mister mye av båndingen.

Ikke glem å se dette fra hans side, TS og andre damer i kommentarfeltet. Finnes det ikke en løsning som er bra for både deg, far og baby? Kan dere bo sammen de første månedene? Kan dere flytte nærmere hverandre?

Heldigvis har dere jo noen måneder på å jobbe ut en løsning.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om en mor hadde gått med på 50/50 fra fødsel tror jeg faktisk barnevernet hadde blitt koblet inn. Det er svært bekymringsverdig. Stå på ditt Ts, og få inn andre fagfolk som kan snakke med han. 

Anonymkode: d2fb2...7f8

Vet nå ikke helt hva du mener må. Men hvilken rolle tenker du BV. skal innta om f.eks. barnet bodde hos far like etter fødselen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...