Gå til innhold

Hjemmebesøk ifm. Pride kurs/fosterhjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har meldt oss på Pride kurs og i den forbindelse får vi besøk av Bufetat. Jeg er ikke bekymret for spørsmålene de kommer til å stille, tenker at det vil gå helt fint, men lurer litt på hvor nøye de er med hvordan huset ser ut. 

VI har en gang som snart skal pusses opp og badet hadde også trengt en fornying. Jeg har det rent og ryddig, men har langt ifra noe "Fotballfrue-hjem" for å si det slik. Vi har et bruks-hus, leker i stua, litt sliten sofa og ikke det hotteste innen interiørverden. Noen som har hatt besøk ifm. pride kurs og vet om dette er av betydning? 

Lurer også litt på denne helseattesten vi må ha. Må barna våre også levere helseattest eller er det bare mannen og jeg? Må man føre på eventuellmedisin? (Jeg har innsovningstabletter jeg tar to-tre ganger i måneden pga. søvnvansker).

Anonymkode: f8569...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, Fosterhjemstjenesten kommer ikke på besøk for å se på interiøret ditt. Det de er interessert i er om boligen deres egner seg for barn, andre ting er irrelevant. At du bor i et brukshus og ikke har det stilig og nyoppusset tror jeg de gir blanke i, så lenge det er relativt rent, ryddig og hyggelig.

Vi måtte levere både egenerklæring om helse og legeattest (sosialrapport om adopsjon), og så vidt jeg husker må man føre opp medisinbruk på begge. Men det er ikke sånn at medisinbruk i seg selv er noe problem, det kommer an på hva og hvorfor, og så gjør de en totalvurdering. Innsovningtabletter et par ganger i måneden er neppe noe som utgjør et stort problem i seg selv.

Lykke til og senk skuldrene :)

Anonymkode: e9fa3...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...