Gå til innhold

Wææ fyllte på med skyllemiddel der pulver skal

Anbefalte innlegg

Skrevet

HALLO tenkte å være snill og sette på en vask med klær for foreldrene mine som sove, MEN JEG KLARTE Å HELLE I SKYLLEMIDDEL DER PULVERET SKULLE og nå er skyllemiddelet rent ned😩😭😭 har jeg ødelagt den nå, hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lar vaskemaskinen kjøre en runde og setter den på igjen med såpepulver der såpepulveret skal være etter at den er ferdigvasket. 

Enda en god grunn for å kutte ut skyllemiddel når det kan gå så galt som dette. 

Anonymkode: 95890...ad1

• Liker 1
Skrevet

Det gjør ingenting, bare hell i vaskepulver.  Det er verre å putte vaskemiddel nedi skyllemiddelkammeret. Da må du jo starte maskinen på nytt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du lar vaskemaskinen kjøre en runde og setter den på igjen med såpepulver der såpepulveret skal være etter at den er ferdigvasket. 

Enda en god grunn for å kutte ut skyllemiddel når det kan gå så galt som dette. 

Et øyeblikk siden, DreamOn skrev:

Det gjør ingenting, bare hell i vaskepulver.  Det er verre å putte vaskemiddel nedi skyllemiddelkammeret. Da må du jo starte maskinen på nytt. 

Okei så jeg kan starte den med klær i? Også bare hive pulveret på samme plass? 🙄😳

Skrevet

ja

Puh. Takktakk👍

Skrevet
2 minutter siden, Blablaa skrev:

Okei så jeg kan starte den med klær i? Også bare hive pulveret på samme plass? 🙄😳

Det rådet skal du abslutt ikke følge. Vaskemiddel og skyllemiddel i sammen på vaskeprogrammet går ikke sammen. Hør på en gammel husmor. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har tre rom i den skuffen, tror samboeren min har helt i vaskemiddel og skyllemiddel i de fleste kombinasjoner der. Har ikke ødelagt klær hittil

Anonymkode: d28a3...e66

Skrevet

Det rådet skal du abslutt ikke følge. Vaskemiddel og skyllemiddel i sammen på vaskeprogrammet går ikke sammen. Hør på en gammel husmor. 

Okei, hva gjør jeg da? 

Jeg vil ikke ødelegge maskinen.. 

Skrevet

Vi har tre rom i den skuffen, tror samboeren min har helt i vaskemiddel og skyllemiddel i de fleste kombinasjoner der. Har ikke ødelagt klær hittil

Haha såpass ja😂 Er jo fort gjort..

Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme hos oss, går helt fint med klærne (unntaket er tovbar ull). 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke, man vil jo bare vaske skyllemiddelet bort igjen. Selvfølgelig går det helt greit, gjort samme tabben selv. og merket ingen forskjell.  Hilsen ei som har vært husmor i 26 år :) 

Gjest Supersol
Skrevet

Hadde helt vann oppi der for å skylle ut og kjørt vaskemaskinen en gang til.

Skrevet
8 minutter siden, Blablaa skrev:

Okei, hva gjør jeg da? 

Jeg vil ikke ødelegge maskinen.. 

Du anbefales å gjøre som anbefalt i mitt innlegg #2, opp i her. 

Skyllemiddel i kombinasjon med vaskemiddel er uheldig for klær, særlig hvitt og lyst tøy, det blir brunt. (Og du blir lite populær.)

Skrevet
1 minutt siden, Supersol skrev:

Hadde helt vann oppi der for å skylle ut og kjørt vaskemaskinen en gang til.

Da må du jo skylle alle klær som har vært brukt også før de vaskes!   For det er jo skyllemiddel i de også!   Det er ikke logikk i det i det hele tatt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du anbefales å gjøre som anbefalt i mitt innlegg #2, opp i her. 

Skyllemiddel i kombinasjon med vaskemiddel er uheldig for klær, særlig hvitt og lyst tøy, det blir brunt. (Og du blir lite populær.)

Da må du som jeg skrev i sted skylle alle brukte klær FØR de vaskes. Gjør du virkelig det?

Gjest Supersol
Skrevet

Da må du jo skylle alle klær som har vært brukt også før de vaskes!   For det er jo skyllemiddel i de også!   Det er ikke logikk i det i det hele tatt.

Gjør ikke noe det. Da blir det bare ekstra rent.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Supersol skrev:

Gjør ikke noe det. Da blir det bare ekstra rent.

Skyller du alle klærne dine før de vaskes?

Gjest Supersol
Skrevet

Skyller du alle klærne dine før de vaskes?

Normalt sett ikke. :)

Skrevet
7 minutter siden, Supersol skrev:

Normalt sett ikke. :)

Men du må jo det, du skriver jo at skyllemiddel og vaskepulver sammen gjør hvite klær brune.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...