AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Hei! Jeg er en jente som går på VG2 på videregående. I klassen er jeg med en jentegjeng på 5 (de har vært bestevenninner hele ungdomsskolen, jeg gikk ikke i klassen deres da). De er 5 rolige jenter, og 3 av dem er veldig sjenerte. Ingen av oss er spesielt "populære". De pleier ikke å finne på ting alle 5 ilag, men alle er sammen med hverandre 2 og 2 eller 3. På skolen er det ikke noe problem å være med de, men det er helst på fritiden... De spør meg aldri om jeg vil finne på noe, det er kun jeg som spør de. Noen ganger svarer de ja, men mest nei. Passer uansett på å ikke spørre for ofte, så tror ikke jeg virker intens. De liker bildene mine på instagram og profilbildet mitt på facebook, men ingen av de kommenterer det.... Mens de kommenterer bildene til dem selv imellom med masse hjerter. Dette virker jo veldig overfladisk, men bruker dette bare for å illustrere. Hvis noe viktig eller gøy skjer i livet deres er jeg den siste som får høre om det. Jeg tror ikke det er noe galt med meg, da jeg er mindre sjenert enn det de er. Og alle vi 6 er helt vanlige jenter, som er opptatte av gode karakterer osv osv. De har jo travle liv, og da blir det sikkert lett å prioritere venninnene de allerede har... Spørsmålet mitt er egentlig om jeg skal fortelle dem at jeg ikke føler meg helt inkludert? I en naturlig setting, og ikke når vi alle 5 sitter sammen på skolen, men hvis jeg f.eks. er sammen med 1 av dem. Og jeg bor i en liten bygd hvor det ikke er lett å komme i kontakt med andre, og de jentene der er den eneste muligheten jeg har i klassen... Hva skal jeg gjøre??? Anonymkode: 06503...285
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Det synes jeg ikke du burde, prøv heller å komme nærmere en eller to av dem slik at dere får en bedre relasjon. Anonymkode: aa789...86a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Når du er på besøk hos dem, gir du av deg selv? Gir du av personligheten din, meningene dine, omsorgen din osv? Høres ut som om de bare kjenner hverandre bedre og at de ikke kjenner deg så godt. Dersom du holder mye privat og aldri viser dem hvem du er på innsiden, så blir det ofte til at vennskapet ikke blir så nært. Det med hjerter virker som om de bare ikke kjenner deg godt nok eller er trygg nok på deg til å gjøre det med deg. Skriver du hjerter til dem? Er ikke sikkert de tror du hadde likt det en gang. Når det er sagt er det generelt ganske kleint å skrive masse hjerter på fb så helst ikke gjør det uansett Jeg ville ikke sagt at du føler deg ekskludert, jeg hadde heller fokusert på å prøve å bli bedre kjent med dem som mennesker. Hvem er de på innsiden? Og tørre og vise dem hvem du er. Altså, nå mener jeg ikke at du skal si hva du mener om alt og alle, men å vise litt av hvem du er og hva du liker. Være genuin Anonymkode: 1c9ed...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå