AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Del Skrevet 9. september 2016 Frese litt løk, tilsette hakkede tomater, litt vann, gulerøtter, kjøttdeig og små spaghettibiter og la det koke? Så stavmikse etterpå? Med litt olje? Anonymkode: 153a2...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2016 #2 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) Ville unngått rødt kjøtt og løk kan gi gass. Tomatpuré er ganske surt. Ville heller brukt rent svin/kalkun/fisk med grov pasta, gulrøtter, erter, mais, blomkål, fersk tomat, fet kokosmelk og litt rapsolje. Endret 10. september 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 10. september 2016 #3 Del Skrevet 10. september 2016 1 time siden, Runforit skrev: Ville unngått rødt kjøtt og løk kan gi gass. Tomatpuré er ganske surt. Ville heller brukt rent svin/kalkun/fisk med grov pasta, gulrøtter, erter, mais, blomkål, fersk tomat, fet kokosmelk og litt rapsolje. Det står ingenting om tomatpuré eller rødt kjøtt. Ei heller om pastaen er grov eller ikke. Men takk for råd. Hvordan behandler du de ferske tomatene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Del Skrevet 10. september 2016 Ikke noe problem med hverken tomatpuré eller løk. Ikke kjøttdeig heller. Anonymkode: 4839d...348 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 10. september 2016 #5 Del Skrevet 10. september 2016 Vi hadde aldri noen problemer med slik bolognaise. Ville gjort det slik, det blir en smakfull og god rett😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 10. september 2016 #6 Del Skrevet 10. september 2016 5 timer siden, Runforit skrev: Ville unngått rødt kjøtt og løk kan gi gass. Tomatpuré er ganske surt. Ville heller brukt rent svin/kalkun/fisk med grov pasta, gulrøtter, erter, mais, blomkål, fersk tomat, fet kokosmelk og litt rapsolje. Men da blir det jo ikke bolognese? Det blir nok godt, absolutt, men det blir ikke bolognese dersom det var dét TS ville servere. 3 timer siden, Pearl2.0 skrev: Det står ingenting om tomatpuré eller rødt kjøtt. Ei heller om pastaen er grov eller ikke. Men takk for råd. Hvordan behandler du de ferske tomatene? Jeg blansjerte småtomater til min sønn før han var klar for å spise dem rå. Dvs: kokte dem til jeg kunne dra av skinnet og moste dem med gaffel. TS: jeg laget bolognese omtrent som du beskriver men ganger. Jeg hadde også i sellerirot (fordi jeg liker det), samt oregano og basilikum. Barnet mitt syntes det var godt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 10. september 2016 #7 Del Skrevet 10. september 2016 1 time siden, Amarone skrev: Men da blir det jo ikke bolognese? Det blir nok godt, absolutt, men det blir ikke bolognese dersom det var dét TS ville servere. Jeg blansjerte småtomater til min sønn før han var klar for å spise dem rå. Dvs: kokte dem til jeg kunne dra av skinnet og moste dem med gaffel. TS: jeg laget bolognese omtrent som du beskriver men ganger. Jeg hadde også i sellerirot (fordi jeg liker det), samt oregano og basilikum. Barnet mitt syntes det var godt. Takk for svar😊 tok du ut frøene også? Skal nok ha i urter ja☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 10. september 2016 #8 Del Skrevet 10. september 2016 3 timer siden, Minlillelykke skrev: Vi hadde aldri noen problemer med slik bolognaise. Ville gjort det slik, det blir en smakfull og god rett😊 Takk for fint svar😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2016 #9 Del Skrevet 10. september 2016 6 timer siden, Pearl2.0 skrev: Det står ingenting om tomatpuré eller rødt kjøtt. Ei heller om pastaen er grov eller ikke. Men takk for råd. Hvordan behandler du de ferske tomatene? Sorry, leste litt fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 10. september 2016 #10 Del Skrevet 10. september 2016 Anbefaler litt hvitløk oppi. Men jeg har en som alltid har vært glad i hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 11. september 2016 #11 Del Skrevet 11. september 2016 23 timer siden, Pearl2.0 skrev: Takk for svar😊 tok du ut frøene også? Skal nok ha i urter ja☺ Nei, han likte frøene. Men det er sikkert smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 11. september 2016 #12 Del Skrevet 11. september 2016 Den Saturday, September 10, 2016 at 8.45, Runforit skrev: Ville unngått rødt kjøtt og løk kan gi gass. Tomatpuré er ganske surt. Ville heller brukt rent svin/kalkun/fisk med grov pasta, gulrøtter, erter, mais, blomkål, fersk tomat, fet kokosmelk og litt rapsolje. Den Saturday, September 10, 2016 at 8.45, Runforit skrev: Ville unngått rødt kjøtt og løk kan gi gass. Tomatpuré er ganske surt. Ville heller brukt rent svin/kalkun/fisk med grov pasta, gulrøtter, erter, mais, blomkål, fersk tomat, fet kokosmelk og litt rapsolje. Hvorfor ikke rødt kjøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 12. september 2016 #13 Del Skrevet 12. september 2016 20 timer siden, Biloba skrev: Hvorfor ikke rødt kjøtt? Lurer jeg også på. Er jo masse godt lettopptakelig jern i rødt kjøtt! Husk at man ikke må følge de samme "reglene" for mat som for oss voksne, barn har et annet behov enn oss. Ville absolutt hatt i rødt kjøtt. Selvsagt ikke i alle middager, det må være balansert. Men i bolognesesaus må man jo ha rødt kjøtt etter min mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 12. september 2016 #14 Del Skrevet 12. september 2016 29 minutter siden, våren14 skrev: Lurer jeg også på. Er jo masse godt lettopptakelig jern i rødt kjøtt! Husk at man ikke må følge de samme "reglene" for mat som for oss voksne, barn har et annet behov enn oss. Ville absolutt hatt i rødt kjøtt. Selvsagt ikke i alle middager, det må være balansert. Men i bolognesesaus må man jo ha rødt kjøtt etter min mening Heihei og takk for svar☺ jeg trodde også rødt kjøtt var bra for de minste, ja😊 lagde det i dag, ble kjempegodt og mini spiste😀 løk, hvitløk, tomater, litt vann, gulerøtter, grov pasta, olje og karbonadedeig. Velger å tro at det ikke er det verste jeg kan servere minien min😍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå