Gå til innhold

Samboer er storrøyker, jeg har ukentlige migreneanfal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler ikke sterke lukter. Spesielt ikke lukten av røyk. Unngår alle steder jeg kan havne midt oppi sterk røyklukt. Unngår fester dersom folk røyker inne. Men min samboer er storrøyker. Han kjenner ikke lukten selv og kommer titt og ofte bort til meg rett etter han har røykt. Han åpner gjerne terassedøren og lar den stå åpen fordi han ikke kjenner at lukten siver inn. Ungene får jo dette på seg og han avfeier det med at det er ingen lukt og at jeg overdriver. Nei, jeg overdriver ikke. Jeg tåler det rett og slett ikke. 

Han røyker IKKE inne, altså, men jeg synes det er synd at han ikke ser/vet hvor skadelig det er for en baby. Vi sover ikke på samme rom pga dette. Han våkner gjerne flere ganger på natten for å røyke. Møtte han klokken 16.00 i dag og bare siden den gang har han røykt 10 røyk. Han tar gjerne 3 røyk på rappen  Og jeg får migreneanfall med oppkast hver bidige gang, svimmelhet og øyeflimring hver gang, i tillegg til at jeg i blant besvimer. Vi har to barn, jeg ammer minste, så jeg kan ikke ta medisiner for det. Verken forebyggende eller annen smertelindring enn paracet. Er det for mye å kreve at han MÅ trappe ned.? Har nevnt det til han i over 6 år, han sier at han skal, men har ikke gjort noe med det enda. Han har også fått helserelaterte problemer pga røykingen. Synes dette er trist :( har sagt at det eneste jeg ønsker fra han er at han skal slutte. Jeg forstår at det ikke er så enkelt, men jeg blir så utrolig syk av dette. 

Anonymkode: 0668e...dcd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han burde absolutt slutte både for egen del, din del, og barna.

Når det er sagt så nytter det ikke for andre enn han selv å ville slutte, noe det ser ut til at han ikke vil.
Nikotin er veldig avhengighets skapende og noen klarer rett og slett ikke å slutte, og man må være veldig motivert for å klare det.
Det jeg ikke forstår er hvordan du holder ut hvis du blir så syk hver eneste dag. Det er jo ikke holdbart.
Han må jo gå lenger vekk i fra huset, og passe på at røyken ikke siver inn i huset. Og han bør ha egne klær han røyker i som han ikke bruker inne. 
Men herregud altså, du har havnet på sykehus, besvimt osv, og han går og tar seg en røyk lissom.  

Anonymkode: 84120...6d3

Skrevet

Som man reder, osv..?

Anonymkode: 43318...81c

• Liker 1
Skrevet

Enn så  mye som jeg forakter røykere og ønsker dem dit peppern gror, så skjønner jeg ikke hvordan du kan innbille deg at han skal klare å forstå at du plutselig får problemer med røyken etter et lengre samliv og barn sammen med fyren? Hva har du tenkt på når du ble sammen med han? At du skulle forandre han? Fyren er en dust, men ærlig talt syns jeg du får som fortjent

• Liker 2
Skrevet

Helt ærlig, jeg fatter ikke at du holder ut. Migreneanfall hver dag kan gjøre enhver suicidal og med to små barn attpåtil... Du må virkelig elske denne mannen. Men hva har han gjort for å fortjene det? Han høres ekstremt usympatisk og tankeløs ut nå han velger røyken fremfor helsa til kona si, barna sine  - og foran sin egen helse.

Når han ikke har gjort noe som helst konkret for å slutte med røyking de siste 6 årene, så er det litt fånyttes å tro at noe skal endre seg nå. Kan du si at nå er det på tide med handling og ikke bare ord? Om han virkelig sier han skal trappe ned så synes jeg du kan kreve at han melder seg på et røykesluttekurs og møter opp der. Eller at han får hjelp av legen til å slutte, det finnes nikotinplaster, nikotintyggegummi, piller som skal fjerne røykesug osv. Dvs han må gjøre jobben det tar for å bli røykefri - det holder ikke med fagre ord og løfter. Du må se handling, Du kan virkelig ikke leve slik og det er også ille at barna deres blir utsatt for passiv røyking. 

Kan du stille et ultimatum? Eller kreve samtaler hos fastlege sånn at han får det inn med te skje hvordan du har det og hva slags helseskader han påfører deg, barna deres og seg selv?

• Liker 4
Skrevet

Han reagerer ikke på at du står og spyr, og av og til bare detter bevisstløs ned på bakken? Han ser ikke problemet med det?

Anonymkode: 15b59...cb6

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tåler ikke sterke lukter. Spesielt ikke lukten av røyk. Unngår alle steder jeg kan havne midt oppi sterk røyklukt. Unngår fester dersom folk røyker inne. Men min samboer er storrøyker. Han kjenner ikke lukten selv og kommer titt og ofte bort til meg rett etter han har røykt. Han åpner gjerne terassedøren og lar den stå åpen fordi han ikke kjenner at lukten siver inn. Ungene får jo dette på seg og han avfeier det med at det er ingen lukt og at jeg overdriver. Nei, jeg overdriver ikke. Jeg tåler det rett og slett ikke. 

Han røyker IKKE inne, altså, men jeg synes det er synd at han ikke ser/vet hvor skadelig det er for en baby. Vi sover ikke på samme rom pga dette. Han våkner gjerne flere ganger på natten for å røyke. Møtte han klokken 16.00 i dag og bare siden den gang har han røykt 10 røyk. Han tar gjerne 3 røyk på rappen  Og jeg får migreneanfall med oppkast hver bidige gang, svimmelhet og øyeflimring hver gang, i tillegg til at jeg i blant besvimer. Vi har to barn, jeg ammer minste, så jeg kan ikke ta medisiner for det. Verken forebyggende eller annen smertelindring enn paracet. Er det for mye å kreve at han MÅ trappe ned.? Har nevnt det til han i over 6 år, han sier at han skal, men har ikke gjort noe med det enda. Han har også fått helserelaterte problemer pga røykingen. Synes dette er trist :( har sagt at det eneste jeg ønsker fra han er at han skal slutte. Jeg forstår at det ikke er så enkelt, men jeg blir så utrolig syk av dette. 

Hvorfor I all verden er du sammen med en røyker??!!😳😡😡🙁😒

Æsj!!

Barnevernet burde blande seg og gripe inn!

Anonymkode: 24f02...b39

Skrevet

Ja, han er usympatisk. Og ja, han ser meg ofte spy. Dette er det vi krangler mest om. Og jada, jeg valgte å bli sammen med han, men jeg tenker jo at man tar hensyn til partneren sin. Han går alltid i fine klær, har en bra betalt jobb (han er sjef over mange ansatte), veldig god hygiene, men så er det denne røyken som ødelegger. Han synes at lukten av røyk er godt. Hva i alle dager? Eldste på 5 år har begynt å herme etter pappaen ved å ta opp blyanter, penner, pommes og det som er for å late som han røyker. 

Hilsen TS 

Skrevet

Hva gjør han når han er ute og flyr? Snus eller nikotintyggegummi? 

Kanskje han kan la seg overtale til å ikke røyke hjemme, og snuse isteden. 

Anonymkode: a3703...172

Skrevet

TS, du visste jo om dette når du ble sammen med han vel? Har du slitt med dette siden dere ble sammen? I så fall skjønner jeg ikke at du gadd, i grunn. (jada, skjønner at han er en flott fyr ellers og alt dette, men hvis det er så ille som du beskriver?)

Nr 1; du bør ta en tur til legen. Det er ikke normalt å svime av å spy flere ganger om dagen av at noen har røkt ute. 

Nr 2; han bør, i alle fall frem til dere har funnet en annen løsning, ta mer hensyn. Spør om han kan ha egne røykeklær, samt røyke lengre bort fra huset. Pluss tyggis e.l etter røyk. 

Anonymkode: e66dd...c21

Skrevet

Gå fra han. En som ikke kan ta hensyn til de rundt seg, er ingenting å samle på

Anonymkode: d3a66...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...