Loppefrø Skrevet 16. november 2004 #1 Del Skrevet 16. november 2004 Har vært på endel visninger med en venninne og det er jammen mye rart som selges....I mange leiligheter er det satt inn seng i noe jeg ville definert som bod, og så kalles det for soverom. Er det noen som vet hva som er kravene for å kunne definere noe som soverom? Går ut i fra at det må ha en viss takhøyde, men i den aktuelle leiligheten er det skråtak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #2 Del Skrevet 16. november 2004 Et soverom skal vel ha rømningsvei. Så enten må det være en ekstra dør eller vindu (for meg ville det være uaktuelt å ha soverom uten vindu, men meg om det). Vanlig takhøyde er 2,4, men høyder ned i 2,2 kan bli godkjent. Skråtak under en viss høyde skal ikke regnes med i boarealet (men husker desverre ikke høyden der). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #3 Del Skrevet 16. november 2004 Det skal være rømmlingsvei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 16. november 2004 #4 Del Skrevet 16. november 2004 *slettet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 16. november 2004 #5 Del Skrevet 16. november 2004 I loftsleiligheter regnes det arealet hvor takhøyden er over 1,90 som boareal. Hvor stort et godkjent soverom skal være husker jeg ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. november 2004 #6 Del Skrevet 16. november 2004 For å kunne kalles soverom må arealet være på minimum 6 kvm. (Med takhøyde over 190 cm.) og rommet må ha vindu. Rom som ikke tilfredsstiller disse kravene kalles ofte "Disp. rom" i taksten, men presenteres som soverom på visning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 17. november 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 17. november 2004 Tusen takk for oppklarende svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 18. november 2004 #8 Del Skrevet 18. november 2004 Vinduet skal også være over en viss størrelse slik at det kan fungere som rømningsvei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 18. november 2004 #9 Del Skrevet 18. november 2004 Vinduet skal ha høyde + bredde >= 150 cm (men det hjelper ikke å ha 10 cm bredt og 140 cm høyt, det er noe minstemål på hver av dem, men jeg kommer ikke på hva det er. Noen som husker?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 19. november 2004 #10 Del Skrevet 19. november 2004 Vinduet skal ha min. 50 cm høy åpning (ikke 50 cm vindu med karm, men selve åpningen, og min. 60 bredde, tror jeg det stod. Men da totalt 150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå