AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Denne blir nok litt lang, men.. Jeg er, og har vært i over et år, student, og fikk i den forbindelse sommerjobb på den arbeidsplassen (kommunen) jeg allerede var tilkallingsvikar. Før sommeren hadde jeg ikke jobbet siden mars. Jeg fokuserer mer på skole enn på jobb, og er en av de få heldige som har råd til det. Men etter tre vakter ble jeg sykemeldt, dessverre, og var sykemeldt hele sommeren. Etter første lønn 12. august får jeg brev av NAV at jeg ikke fikk innvilget sykepenger, og at jeg i så fall måtte betale tilbake, og har venta på beskjed om dette siden. Hun på NAV kunne ikke se at jeg har fått sykepenger, men jeg var sykemeldt i ca halvannen mnd. Fikk lønn i august, og har nå fått lønnsslipp for september. Syns det er rart! Er det kommunen som har gjort feil, og er det de jeg må betale tilbake til da? (Hvis noen blir forvirret, så blir lønna her i kommunen etterbetalt!) Grunnlaget for at jeg ikke fikk innvilget sykepenger er fordi jeg ikke hadde jobbet siden mars når jeg begynte sommerjobben, men jeg er jo student, eller har ikke det noe å si? Er bare så redd for å tro at alt jeg har fått i lønn er mitt, for så å få beskjed om to mnd at jeg må betale nesten alt tilbake. Anonymkode: 139b5...a9f
Bokdamen Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Jeg forstår det som at NAV har fattet vedtak om ikke etterbetale sykepenger til arbeidsgiver. Står det noe i brevet fra nav om vedtaket kan påklages? Jeg vil anta at arbeidsgiver vil kreve lønningen tilbakebetalt, det enkleste er kanskje å høre med dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå