Gå til innhold

Verste jeg har fått høre etter at jeg fant ut at jeg kan slite med å bli gravid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ei jente som tidligere var min nærmeste. Etter en stund dukker det opp så utrolig mye rart rundt henne. Alle hennes diskusjoner med andre er misforståelser. Ting hun ikke kumne svare på hadde hun aldri hørt om. Det dukket opp noe rundt meg som fikk oss til å ende i en diskusjon. Jeg prøver å få henne til å se at hun ikke tar ansvar for ting hun sier og at det alltid er alle andre sin skyld eller andre som har misforstått. Hun lyver om ting hun sier for å slippe å ta ansvar for en løgn hun spredde. Hun reagerer med å bli sint på meg for at jeg tok henne seriøst når hun hadde pratet om ei annen i flere uker. Jeg prøver å få henne til å se at det ikke er greit å fortelle andres henmeligheter videre f.eks. 

Midt under denne krangelen sier hun da at grunnen til at jeg reagerer er fordi jeg har fått negativ test igjen, noe som jeg ikke burde ta utover henne. Jeg blir veldig overrasket. Først over at hun finner alle andre grunner til å slippe å ta ansvar og for at hun bruker mitt da såreste punkt i mot meg. Jeg var på pp2. Jeg regnet ikke med at den testen skulle være positiv,  jeg tok test den dagen for å sjekke om jeg kunne drikke.

Hun vet at jeg har vært hos legen og fått beskjed om at det kan være vanskelig for meg å bli gravid. Hun vet at jeg har fått pergotime som hjelp. Og når hun ble bedt om å ta ansvar for egne feil så ender det med dette.. flere enn meg som hadde blitt skuffet over venninna si? Føler null tillit til henne og har brutt kontakten for noen mnd. Hun forstår ennå ikke at det der ikke var greit å si. 

Overdriver jeg?

Anonymkode: a298c...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ei jente som tidligere var min nærmeste. Etter en stund dukker det opp så utrolig mye rart rundt henne. Alle hennes diskusjoner med andre er misforståelser. Ting hun ikke kumne svare på hadde hun aldri hørt om. Det dukket opp noe rundt meg som fikk oss til å ende i en diskusjon. Jeg prøver å få henne til å se at hun ikke tar ansvar for ting hun sier og at det alltid er alle andre sin skyld eller andre som har misforstått. Hun lyver om ting hun sier for å slippe å ta ansvar for en løgn hun spredde. Hun reagerer med å bli sint på meg for at jeg tok henne seriøst når hun hadde pratet om ei annen i flere uker. Jeg prøver å få henne til å se at det ikke er greit å fortelle andres henmeligheter videre f.eks. 

Midt under denne krangelen sier hun da at grunnen til at jeg reagerer er fordi jeg har fått negativ test igjen, noe som jeg ikke burde ta utover henne. Jeg blir veldig overrasket. Først over at hun finner alle andre grunner til å slippe å ta ansvar og for at hun bruker mitt da såreste punkt i mot meg. Jeg var på pp2. Jeg regnet ikke med at den testen skulle være positiv,  jeg tok test den dagen for å sjekke om jeg kunne drikke.

Hun vet at jeg har vært hos legen og fått beskjed om at det kan være vanskelig for meg å bli gravid. Hun vet at jeg har fått pergotime som hjelp. Og når hun ble bedt om å ta ansvar for egne feil så ender det med dette.. flere enn meg som hadde blitt skuffet over venninna si? Føler null tillit til henne og har brutt kontakten for noen mnd. Hun forstår ennå ikke at det der ikke var greit å si. 

Overdriver jeg?

Anonymkode: a298c...686

Åh herregud. Er du på riktig forum? Og er dette så viktig at dette må på forum for prøvere??? Hun har sagt noe hun ikke skulle sagt....gå videre!!!

Anonymkode: 42055...24f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du poster dette her. ikke bry deg om denne frøkna/herremannen over her, noen har stått opp på feil fot.

Jeg synes personlig at dette høres ut som en jævlig crappy venninne.  du overdriver ikke!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med vilje at jeg poster på forum om ufrivillige barnløse så de kanakje kan sette seg bedre inn i det følsesmessige spekteret. 

Anonymkode: a298c...686

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det smålig. Jeg ville kanskje ikke kalt henne en venninne hvis hun velger å bruke ditt såreste punkt mot deg. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Yvonne skrev:

Ja, det smålig. Jeg ville kanskje ikke kalt henne en venninne hvis hun velger å bruke ditt såreste punkt mot deg. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente: 

Hun så ikke på det slik i det hele tatt, men det ødela et godt vennskap. Hun sier bare at hvis jeg tolka det som å angripe meg så skjønte hun meg. Selv så mener hun at hun fant en forklaring på at jeg konfronterte henne. Men som jeg sier så konfronterte jeg henne fordi hun gjorde noe som ikke var greit. Og reaksjonen hennes gjorde situasjonen verre.

Anonymkode: a298c...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Brukerano skrev:

Dette er en venninne jeg ikke ville hatt.. kjenner igjen situasjonen.. 

Hva skjedde i din situasjon?

Anonymkode: a298c...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Theakri skrev:

Jeg skjønner godt at du poster dette her. ikke bry deg om denne frøkna/herremannen over her, noen har stått opp på feil fot.

Jeg synes personlig at dette høres ut som en jævlig crappy venninne.  du overdriver ikke!! :) 

Nei, jeg har ikke stått opp med feil fot. 

Anonymkode: 42055...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo om forholdet dere imellom, ikke om prøving og parnløshet. Post under 'vennskap, sosiale relasjoner'

Anonymkode: da4c7...438

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig for oss å "ta parti" her når du er fullstendig vag om alle diskusjoner.

Prinsipielt synes jeg ikke hun har sagt noe galt. Det er ikke fullstendig unormalt at man er hardere mot folk rundt seg når det er noe som er vanskelig for en selv. Hvem har ikke vært der? Jeg kan være i dårlig humør når noe privat er vanskelig for meg. En i familien har slitt med å finne jobb, og har i disse periodene vært litt mer kranglete av seg. Søsteren min var veldig emosjonell da hun var gravid, og uten at hun innså det selv så måtte alle gå litt på tå rundt henne.

Kanskje har du rett i å konfrontere henne, kanskje har hun rett i at du er oversensitiv for tiden. Vi kan egentlig ikke svare på det. 

Anonymkode: 0b3e2...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som prøver må jeg innrømme at alle hormonene gjør at jeg er hardere og har kortere lunte enn normalt. For 15 min siden holdt jeg på å kaste printeren ut vinduet da den klikka igjen. Man er ikke helt i vater på disse hormonene. Du har jo funnet deg i alle hennes feil helt til nå, så noe har jo utløst denne uviljen. 

Når det er sagt hadde jeg kutta henne ut fordi hun lyver, sprer hemmeligheter og ikke er til å stole på. Ikke fordi hun konkluderte med at en kjip situasjon har påvirket deg. Når hun er som hun er så må du neste forvente at det mangler et filter mellom munn og hjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde i din situasjon?

Anonymkode: a298c...686

Jeg har en god stund vist at jeg ikke kan få barn, men etter mange undersøkelser for å finne ut hvorfor, ble det kommet frem til at med en del hjelp, oppfølging osv kunne jeg kanskje bli gravid. Men jeg har vært veldig usikker, (er fremdeles mulig jeg ikke kan bære frem barnet selv om jeg blir geavid) jeg prøvde å snakke med ei venninne om dette, og vi snakket mye om det en periode. Jeg fikk aldri bestemt om jeg ville prøve igjen. For skuffelsen hadde vært stor om jeg ble gravid, men ikke fikk barnet. 

For ikke lenge siden prøvde jeg å snakke med henne om dette igjen, og hun avfeide meg med en gang, mente at jeg bare klaget osv. Så jeg holdt kjeft om det. Helt til nå nylig, hun begynte å juge til meg om ting jeg viste sannheten om. Og jeg ba henne slutte, og fortalte sannheten, vi hadde en stor krangel, helt til slutt sa hun at jeg burde få barn, og hun håpet jeg mistet det.. 

Vi er ikke venner, jeg kommer ikke til å ønske å være venn med henne heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brukerano skrev:

Jeg har en god stund vist at jeg ikke kan få barn, men etter mange undersøkelser for å finne ut hvorfor, ble det kommet frem til at med en del hjelp, oppfølging osv kunne jeg kanskje bli gravid. Men jeg har vært veldig usikker, (er fremdeles mulig jeg ikke kan bære frem barnet selv om jeg blir geavid) jeg prøvde å snakke med ei venninne om dette, og vi snakket mye om det en periode. Jeg fikk aldri bestemt om jeg ville prøve igjen. For skuffelsen hadde vært stor om jeg ble gravid, men ikke fikk barnet. 

For ikke lenge siden prøvde jeg å snakke med henne om dette igjen, og hun avfeide meg med en gang, mente at jeg bare klaget osv. Så jeg holdt kjeft om det. Helt til nå nylig, hun begynte å juge til meg om ting jeg viste sannheten om. Og jeg ba henne slutte, og fortalte sannheten, vi hadde en stor krangel, helt til slutt sa hun at jeg burde få barn, og hun håpet jeg mistet det.. 

Vi er ikke venner, jeg kommer ikke til å ønske å være venn med henne heller. 

Å ønske noen å miste barnet er faktisk verre enn min situasjon.

Anonymkode: a298c...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Brukerano skrev:

Jeg har en god stund vist at jeg ikke kan få barn, men etter mange undersøkelser for å finne ut hvorfor, ble det kommet frem til at med en del hjelp, oppfølging osv kunne jeg kanskje bli gravid. Men jeg har vært veldig usikker, (er fremdeles mulig jeg ikke kan bære frem barnet selv om jeg blir geavid) jeg prøvde å snakke med ei venninne om dette, og vi snakket mye om det en periode. Jeg fikk aldri bestemt om jeg ville prøve igjen. For skuffelsen hadde vært stor om jeg ble gravid, men ikke fikk barnet. 

For ikke lenge siden prøvde jeg å snakke med henne om dette igjen, og hun avfeide meg med en gang, mente at jeg bare klaget osv. Så jeg holdt kjeft om det. Helt til nå nylig, hun begynte å juge til meg om ting jeg viste sannheten om. Og jeg ba henne slutte, og fortalte sannheten, vi hadde en stor krangel, helt til slutt sa hun at jeg burde få barn, og hun håpet jeg mistet det.. 

Vi er ikke venner, jeg kommer ikke til å ønske å være venn med henne heller. 

Wow! Skjønner ikke at noen kan få seg til å si noe sånt! :hakeslepp:

Anonymkode: c0a14...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...