Gå til innhold

Hva spiser dere som spiser mindre brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst til å kutte ned på brødforbruket mitt. Det er rett og slett litt ensidig. Spiser brødskiver med pålegg til frokost, lunsj og kveldsmat. Eneste måltid uten er middagen.

Men jeg kommer ikke på noen gode, lettvinte erstatninger som frister.

Kan spise havregryn ti frokost av og til, så det er jo greit da. :) Har vurdert å lage noen gode salater til lunsj også. Lurer på om dere har noen andre gode forslag enn salat og havregryn?

Anonymkode: b174e...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å varme mat til lunsj? I så fall er feks suppe eller lapskaus gode og sunne alternativer som du kan lage hjemme og porsjonere i lufttette bokser. Men selv spiser jeg mye salat, men med innslag av egg, ost, frø, tørkede tomater, avokado slik at det metter lenger enn en ren grøntforsalat gjør.

Anonymkode: a92cd...001

Skrevet

Spiser knekkebrød og rundstykker istedenfor brød mange ganger

Anonymkode: 979ae...f59

Skrevet

grøt

cottage cheese med frukt og nøtter eller syltetøy

müsli (branflakes, havregryn, hakkede mandler, solsikkefrø, rosiner) med synet melk eller yoghurt

knekkebrød

pannekaker med cottage cheese og syltetøy

fruktsalat med kesam

vafler (egg, havregryn, mel, vann/melk/kulturmelk, smør) med brunost eller smør

scones med syltetøy eller som de er

bagels med smør og gulost

honnikorn med melk (for usunne dager!)

Anonymkode: 57ab3...863

Skrevet

Til lunsj spiser jeg middagsrester, salat eller omelett. Og til kvelds omelett eller knekkebrød.

Anonymkode: 34b75...5f1

Skrevet

Havregryn, yoghurt med havregryn og frukt, knekkebrød med diverse pålegg, salat med skinke/kylling, egg og en sjelden gang pasta oppi. Av og til middagsrester som suppe, gryterett etc. 

Skrevet

Havregrøt med blåbær, bananpannekaker, lunsjmuffins- eller brød, yoghurt og musli, supper, middagsrester(særlig om du har tilgang på micro), eggerøre/omelett, wraps med f.eks. salat og en eller annen proteinkilde(egg, laks, kylling, tunfisk, reker osv.)?:)

Anonymkode: fdf9f...fc6

Skrevet

Jeg har kun knekkebrød tilgjengelig, da brødene mugler før jeg rekker å spise dem. Ikke at jeg spiser så mye av det heller. Spiser kesam med havregryn eller havrefras til frokost, salat/yoghurt + grønnsaker til lunsj, vanlig middag, kveldsmat det samme som frokost egentlig. Så jeg kan ha en pakke knekkebrød i 2mnd. Kan jo få lyst på brød en sjelden gang, og da er det såå godt når en først spiser det. Skjer muligens kun 10 ganger i året da

Anonymkode: 6edbc...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...