AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Jeg bor fortsatt hjemme, men skal snart flytte ut, så sånn sett er ikke dette noe problem. Men jeg hjelper jo til med å lage middag osv, problemet er at når jeg skal lage middag og min mor spør hva jeg vil lage, og hvis jeg da foreslår noe "hypersunt" eller vegetarisk, ikke fordi jeg er så sykt opptatt av å være fanatisk sunn eller vegetarianer, men fordi jeg synes rettene ser gode ut, så blir hun så sykt negativ. Det virker som om hun er så anti til sånn fitness og trender om kosthold og sånn. Det er jo egentlig ikke et problem, men samtidig får jeg kjeft for å ikke vite hva jeg vil lage til middag, men får heller ikke lov til å lage noe sånt. Blir så irritert. Vet ikke hva jeg skal si til henne for å få henne til å forstå at jeg ikke gjør det for å være fanatisk. Hun bruker også unnskyldningen om at lillebrødrene mine ikke vil like det, men det vet hun jo ikke og de har da ikke vondt av å smake noe nytt. Hva skal jeg gjøre for å overbevise henne om at det ikke skader å spise noe ekstra sunt eller vegetarisk innimellom? Anonymkode: 3dd44...0c2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 overrask henne med noe av det du foreslår som hun er negativ til, men ikke velg det mest ekstreme alternativet, ta det som likner mest tradisjonell mat eller som har mye smak og metter Anonymkode: 3772d...8cf
Pringle Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Kaller du det hypersunt eller vegetarisk når du foreslår det? Hvis ikke, hvordan kommer din mor fram til at det er hypersunt eller vegetarisk? Hva er forresten "hypersunt"? Hvis det er mangelen på kjøtt som er problemet, kan du ikke varme noen kjøttkaker eller noe og ha ved siden av, så blir kanskje alle fornøyde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå