Gå til innhold

norge, en nasjon av dømmere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bare meg eller er det flere som syntes vi i norge er altfor dømmende?'

jeg syntes desverre vi i norge er altfor dømmende, lever under et helt synnsykt press og syntes vi burde bli mer open minded, og vere mer optatt av oss selv en hva naboen driver med. 

Blir så trist av og lese tråder som : naboen bråker, skal jeg melde til barnevernet?

4 åringe spiser formye grandiosa,melde til barnevernet?

Kan ikke folk begynne og se på seg selv istede for og dømme alle andre!!!!??? 

Og gjøre noe med sitt liv , istede for og bruke tid på og ødlegge andre sitt... blir seriøst trist ikke rart det er krig her i verden.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

Skrevet

Jeg og synes det blir verre og verre. Alle skal ha en mening om alt og påpeke dette i tide og i utide. Er generelt lei Norge og alle normene vi lever etter, føler at man ikke kan gjøre noe uten at det blir galt for noen. Det er så godt å reise utenlands og oppleve aksept og åpenhet, at man kan gjøre ting annerledes men det er ikke feil allikevel. 

Anonymkode: 1481b...317

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Helt klart blitt verre. Janteloven står høyt i Norge, slutt med å feie for din egen dør. Har lest en del på nettavisenes sider på Fb, er rystet over holdninger og oppførsel. Fleste er de over 60+, og er man uenig med dem, nei da må man skjerpe seg og respektere de eldre. Er det greit av godt voksne folk å hetse, spre rykter og sjikanere på nett, fordi de har gått "livets skole". 

Man kan snart ikke diskutere med noen, er du ikke enig, er du dum/idiot. Hva med å prøve forstå motstanderen din i en debatt, lytte mer en man prater. For ikke snakke om alle de som skriver "punktum" etter et innlegg. Sån er det, jeg sitter på sannheten, ferdig snakka hehe.. FOR IKKE SNAKKE OM CAPS LOCK SOM IKKE SKRUES AV, HØRER ALLE MEG NÅ! 

Alt er blitt lov, vi har jo ytringsfrihet. God gammeldags folkeskikk er tull. 

Dagens utbrudd, gjelder ikke så mye her på kg, men kommentarfelt på fb og nettaviser.

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
18 minutter siden, morhjertegod skrev:

Janteloven står høyt i Norge,

Janteloven er ikke annet enn, en dårlig unnskylding brukt av mennesker som ikke tåler kritikk\motgang

Skrevet (endret)

.

Endret av XXVIII
Skrevet

I USA fikk jeg skryt for sminken min av fremmede, i Norge har jeg alltid fått høre at det er for mye (uten at jeg spør!) 

Fikk også skryt for porselenshud og elegant stil, i Norge får jeg høre at jeg MÅ få farge, at jeg ser syk ut, og "hvorfor går du med skjørt i hverdagen??"

Jeg syns det var deilig og uvant. I Norge føler jeg det er satt en ganske streng mal på hvordan alt skal være, og folk blander seg borti filleting og kritiserer ting de ikke har noe med. 

Anonymkode: 10cb5...4ff

Skrevet

Ja, men det er hvel ikke akkurat spesielt for nordmenn? Vil tro at dømmende holdninger finner man over alt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...