AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Datteren min går i en liten klasse. Men merkelig nok innenfor den klassen der har vi en stor barnevernsak gående for en familie, de to flotteste familiene med finest fasade går til familieterapi, 2 flyktninger, 1 barn er funksjonshemmet og 2 av barna har tydeligvis fri oppdragelse med fantastiske foreldre som syns karrieren er viktigst. På toppen av det er vel 20 % av familiene skilt. Er alt dette normalt? Anonymkode: 8b5b3...889
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Du har en unormal interesse for andres ulykke...... Anonymkode: b3c42...79d 21
Lou Salome Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Det er ikke normalt at du vet alt dette. "2 av barna har fantastiske foreldre som syns karrieren er viktigst". De flotteste familiene går i familieterapi? Har dette blitt fortalt deg av de flotte familiene selv? Du vet størrelsen på barnevernssaken? Andelen skilte er vel normal, vi vet om en barnevernssak i min datters klasse, 2 flyktninger høres ikke unormalt ut og funksjonshemmede finns da overalt? 11
Pinto2013 Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Det som er trist, men dessverre ganske normalt, er at uansett om klassen er liten, så er det alltid et av barna som har en sladrete og skadefro mor... 15
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 dessverre så fikk jeg dette servert uten å spørre om noe. Faktisk har jeg ikke så mange foreldre i klassen jeg har kontakt med, jeg syns det er forferdelig trist hele greia, og er mer bekymret for miljøet i klassen enn hvem som gjør hva av foreldrene. Jeg lurte også på om dette er normalt i en klasse Anonymkode: 8b5b3...889 1
Pinto2013 Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Det er normalt med mangfold og variasjon i en klasse, ja. Hvorfor er du bekymret for miljøet i klassen, da? Har ikke elevene det bra i hverandres selskap? Er ikke lærerne gode og trygge voksne? At flere av de andre foreldrene søker hjelp gjennom f. Eks familievernskontor eller barnevern er vel tegn som tyder på at de ønsker at nettopp barna skal ha det bra. Det samme kan sies om foreldre som velger å skille seg i stedet for å fortsette i en dysfunksjonell familie. Og hvordan kan et funksjonshemmet barn gjøre deg bekymret for klassemiljøet? Jeg skjønner virkelig ikke hva du er redd for her... 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #7 Skrevet 9. september 2016 Jeg kjenner par som går i terapi uten at noe er galt, men for å f orebygge at det går galt, og for å styrke samholdet dem i mellom. Du fremstår som ignorat og bedrevitende, det kler deg ikke. Anonymkode: e3a13...86a 1
Lou Salome Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 Din datter går da i en klasse der det for henne er normalt at noen er flyktninger, noen er funksjonshemmede og barn og foreldre er ikke like. Det er nyttig lærdom som hun kanskje kan bringe videre til sin mor, som tydeligvis har trodd at alle har det likt og like greit her i livet? Og hvorfor mener du at dette skal skape et dårlig miljø i klassen? At man har skilte foreldre? Jeg fant statistikk: i 2014 bodde 3 av 4 barn under 18 sammen med begge foreldrene sine, synkende kurve. Det gir 25% som ikke gjør det, så rundt 20% i barneskolealder er veldig normalt og helt på gjennomsnittet. At noen går i parterapi (tenk om de har sexproblemer? Eller en invaderende svigermor?), det er negativt for klassemiljøet fordi? 2
stan Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 Høres temmelig normalt ut. Det som vel er mest unormalt er at datteren din får gå i en liten klasse. De fleste opplever jo at det er for mange unger pr lærer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 Jeg ville vært skeptisk til å tro på alle rykter du hører om andre... Anonymkode: d06d2...f2a 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 Jeg jobber på barneskole, og ja, dette er relativt normalt. Det finnes mange skjebner samlet i en klasse. Anonymkode: fd636...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå