Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som nylig ble prøver og i den forbindelse snakket vi forleden om de testene som man kan bruke for å finne ut akkurat når man har EL (eggløsning) og hun fortalte at den pakken hun hadde kjøpt sto det at du ville få et smilefjes to til fire dager før hvor nivået av LH i urinen - hørtes helt greit ut til hun sa at hun hadde fått 5 tester med smilefjes på alle over en periode på 10 dager! Altså testet hun hver andre dag - så diskusjonen her gikk selvsagt på hvor pålitelige disse testene er..

I etterkant av dette kom jeg på denne gruppen, så da spør jeg her; hvor pålitelig finner dere denne typen tester? Har noen opplevd tilsvarende? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg har en venninne som nylig ble prøver og i den forbindelse snakket vi forleden om de testene som man kan bruke for å finne ut akkurat når man har EL (eggløsning) og hun fortalte at den pakken hun hadde kjøpt sto det at du ville få et smilefjes to til fire dager før hvor nivået av LH i urinen - hørtes helt greit ut til hun sa at hun hadde fått 5 tester med smilefjes på alle over en periode på 10 dager! Altså testet hun hver andre dag - så diskusjonen her gikk selvsagt på hvor pålitelige disse testene er..

I etterkant av dette kom jeg på denne gruppen, så da spør jeg her; hvor pålitelig finner dere denne typen tester? Har noen opplevd tilsvarende? 

Jeg testet for å se når jeg hadde el, to forskjellige ganger i løpet av ett år. Og jeg de testene slo ganske riktig ut for meg, da jeg ofte har mye slim, økt lyst og vondt i eggstokken da jeg har EL.

Men selv om kroppen forbereder seg på å slippe et egg, så kan det faktisk ende opp med å ikke få det til, og da ville prøve på nytt noen dager senere. Da vil man få økning flere ganger.

Men hvis hun faktisk får utslag så ofte hver syklus så ville jeg kanskje begynt å tenke på at hun kan ha pco(s?).

Anonymkode: fa122...7e2

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis hun faktisk får utslag så ofte hver syklus så ville jeg kanskje begynt å tenke på at hun kan ha pco(s?).

Anonymkode: fa122...7e2

Hva betyr det?

Skrevet

Googlet :D og fant - tror ikke hun har dette da hun har barn fra før, riktignok er den yngste 10 år men... 

Skrevet

For min sin del så vet jeg ikke helt hvor pålitelig jeg synes de eggløsningstestene er. Eller dvs. jeg har litt problemer med å få eggløsning og det er vanskelig for meg å vite når jeg det pga uregelmessige sykluser. Noe som igjen gjør at jeg bruker mye penger på disse eggløsningstestene. 

Forrige syklus testet jeg positivt to dager på rad. Da hadde jeg eggløsning, noe jeg ble bekreftet hos min gynekolog (samt blodprøver m.m. ) Denne syklusen her derimot testet jeg positivt, negativ og igjen positiv på en og samme dag...Dagen etter negativ. 

Det kan jo være at venninnen din har en høy LH-stigning i en lengre perioden på grunn av at egget ikke vil slippe?

Anonymkode: 59df4...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...