Gå til innhold

Eggerstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det eggerstatning? Til bruk i kaker og andre bakverk.. Bakepulver er jo en erstatning, dersom det står i oppskriften, men finnes det noe man kan bruke istedet for egg i oppskrifter der det står at man skal bruke egg?

Anonymkode: 6ba1f...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellers er kikertvann også en fin erstatning. Bare google eggerstatning så kommer det opp mye forslag

Skrevet
2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Ellers er kikertvann også en fin erstatning. Bare google eggerstatning så kommer det opp mye forslag

Åja :) Har lest det en gang når du sier det, det var i mousse.

Skrevet

I brownies og andre seige kaker funker malte chiafrø blanda med vann helt supert, og gir en veldig god nøtteaktig smak!

Skrevet

Jeg bruker no-egg, kjøpes på større matbutikker (Meny, Ultra osv). Fungerer veldig greit til de få tingene jeg trenger egg i. Ellers er chia-egg (tror det kalles det) også et bra alternativ :) 

Anonymkode: 24fff...6d2

Skrevet
4 minutter siden, _marielle_ skrev:

I brownies og andre seige kaker funker malte chiafrø blanda med vann helt supert, og gir en veldig god nøtteaktig smak!

ok :) ! Brownies er dessverre heltuaktuelt uansett ( :( ), men det var et godt tips for de som kan spise det  :)

Jeg tenkte mest på lyse kaker og muffins, og i linken jeg fikk fant jeg noe som kan fungerer som eggerstatning i slikt. Så får vi bare håpe at det blir vellykket da ;)

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker no-egg, kjøpes på større matbutikker (Meny, Ultra osv). Fungerer veldig greit til de få tingene jeg trenger egg i. Ellers er chia-egg (tror det kalles det) også et bra alternativ :) 

Anonymkode: 24fff...6d2

Hva er "no-egg", hva er det i det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...