AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Det høres jo sikkert helt bak mål ut, men den vakreste musikken jeg vet om og som jeg innerst inne vil høre på hele tiden gjør meg (mer) deprimert. Det er tekster og melodi som rører meg så sterkt og som bare er ubeskrivelig vakkert. Det skal sies at jeg er en lettrørt person (det kom vel ikke som et stort sjokk :ler:) Jeg prøver selvsagt å høre på annen og mer lystig musikk, men å høre på musikk en egentlig ikke liker gir liten mening. Har derfor bestemt meg for å kutte ut musikk helt i en periode og bare se på TV. Men merker allerede nå at jeg savner musikk, og ikke hvilken som helst musikk. Er det flere som kjenner seg igjen, som blir deprimert av musikken som ligger nærmest hjertet? Har dere forsøkt å få nye favoritter? Anonymkode: 9ec96...34f
Chromium Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Samme her. Hører på flere sanger jeg syns er fryktelig triste.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Du blir ikke deprimert. Du blir trist! Hvorfor må mennesker misbruke ordet deprimert pga når de føler som de fleste. Har du ingen depresjon så blir du heller ikke deprimert. Anonymkode: b3ce1...f71 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke deprimert. Du blir trist! Hvorfor må mennesker misbruke ordet deprimert pga når de føler som de fleste. Har du ingen depresjon så blir du heller ikke deprimert. Anonymkode: b3ce1...f71 Jeg skrev: Det gjør meg (mer) deprimert. Jeg har fått diagnosen depresjon (ikke den tyngste depresjonen, så er sånn sett heldigere enn mange) av både lege og DPS for lengst og vet godt forskjellen på trist og deprimert siden jeg har slitt i mange år. Unødvendig og lite hjelpsom avsporing fra din side. Men det er altså trist når favorittmusikken blir for tung å høre på, og man enten må høre på musikk man ikke liker noe særlig eller slutte å høre på musikk. Noen dager er selvsagt lysere enn andre, men på veldig mange dager klarer jeg ikke musikk fordi det blir for følelsesladet for meg og jeg faller enda lenger ned. Anonymkode: 9ec96...34f 1
Aamu Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 (endret) En klok mann sa en gang: Man hører ofte på musikk som gjenspeiler ens eget følelsesliv. Endret 9. september 2016 av Aamu 1
dillyduzit Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Har du tenkt på at kanskje musikken du hører på gjenspeiler følelsene du egentlig har? Uten å høres helt tenåring ut her nå, men favorittmusikken min er den mørke, dystre og med tunge tekster. Da er jeg i min absolutt komfort og får på en måte "ut" følelsene på den måten.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Den 9.9.2016 at 10.09, AnonymBruker skrev: Du blir ikke deprimert. Du blir trist! Hvorfor må mennesker misbruke ordet deprimert pga når de føler som de fleste. Har du ingen depresjon så blir du heller ikke deprimert. Anonymkode: b3ce1...f71 Hva i helvete vet du om TS er deprimert eller ei? Men uansett: Jeg er også diagnostisert med depresjon, men har virkelig ingen problemer med at folk har en litt løs omgang med det ordet. Det er helt greit at noen sier at de blir deprimert av en trist bok eller hva som helst. Folk må slutte å være så forbanna hårsåre. Jeg kjenner meg forresten igjen i det du sier, TS. Jeg har en artist som jeg elsker mer enn noe annet, men han trigger så til de grader depresjonen min at det nesten ikke er mulig for meg å høre på ham lenger Anonymkode: 56260...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvete vet du om TS er deprimert eller ei? Men uansett: Jeg er også diagnostisert med depresjon, men har virkelig ingen problemer med at folk har en litt løs omgang med det ordet. Det er helt greit at noen sier at de blir deprimert av en trist bok eller hva som helst. Folk må slutte å være så forbanna hårsåre. Jeg kjenner meg forresten igjen i det du sier, TS. Jeg har en artist som jeg elsker mer enn noe annet, men han trigger så til de grader depresjonen min at det nesten ikke er mulig for meg å høre på ham lenger Anonymkode: 56260...b4b Takk for støtten Jeg er som jeg skrev litt lenger oppe også diagnostisert med depresjon og jeg er luta lei av folk som kommer med pekefingeren sin slik den andre AB-brukeren gjorde, som om de er verdensmestere på temaet depresjon og føler de har en slags enerett på bruken av ordet. Men ja, det er tungt når musikken man elsker gjør en mer deprimert. Det er noe musikk som bare treffer en rett i hjertet. Enten så forsterker det de vonde følelsene man føler i nået eller så får det en til å tenke tilbake på en svunnen tid hvor ting kanskje ikke var så verst. Det skal ikke være lett. Får prøve å finne noe safe musikk som jeg faktisk synes er bra og som ikke trigger noe vondt i noen retninger Anonymkode: 9ec96...34f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Du er mer tiltrukket av triste sanger når du er deppa, det er en selvforsterkende sirkel Anonymkode: 56853...983
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå