Gå til innhold

Alkohol

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor mykje alkohol gjekk det med i bryllupet dykkar? Sit å skal prøve å rekne litt på dette no, kor mykje drikk ein person sånn ca då?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

De drikker så mye som du tillater... Derfor burde du tenke gjennom hvor fulle gjester du vil ha, og hvor langt ut på natten dere skal fortsette

Skrevet

Du bør regne det omtrent slik:

(Drikke til maten holdes utenom dette regnestykket)

La oss si at baren åpner klokka åtte om kvelden.

La oss videre anta at dere er femti voksne mennesker som kan tenkes å drikke alkohol.

Og la oss anta at baren er åpen til klokka 02.

Det vil si:

50 mennesker

ganger

1 drink i timen

ganger

6 timer

50 x 1 x 6 = 300

Altså trenger du 300 enheter, altså 300 drinker, herunder vinglass, ølbokser (flasker) rusbrus osv.

Mange drikker mer enn en enhet i timen, mange drikker mindre. Du vet selv "hva slags" gjester du inviterer......

Dette rådet fikk vi fra vår bartender, som har milelang erfaring fra bar og restaurantbransjen.

Klem Tex

Skrevet

Tusen takk Tex! Eg held på å rekne ut slik veldig nøyaktig, forstår du, og då er det greit å ha noko slikt å rette seg etter! :-)

Skrevet

Våre gjester drakk ca 2 drinker hver + avec, når man delte på alle.

Gikk ca 40 flasker rødvin til hovedretten på 55 personer.

Skrevet
Godt med alt som er gjort' date=' veslo :wink:[/quote']

Jepp! Dessutan er eg nesten nøydd til å gjere slike berekningar no, slik at vi får satt opp eit budsjett. Det må jo sparast, veit du! :-)

Skrevet

Det du kjøper inn for mye på Vinmonopolet kan du få levert tilbake igjen. Bedre med litt for mye enn litt for lite.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det du kjøper inn for mye på Vinmonopolet kan du få levert tilbake igjen. Bedre med litt for mye enn litt for lite.

Greit nok det, men det er ikke til å komme fra at det er en del som drikker til det er tomt. Jeg har inntrykk av (ut fra de brylluppene jeg har vært i selv) at det er en del som ser på bryllupp som en gedigen fest hvor håret skal slås ut og man "svelger unna for ikke å drukkne". Folk blir ofte styp fulle... Sier ikke alle (for det er det ikke) men mange er desverre sånn...

Personlig synes jeg det er greit med alkohol i bryllupp, men alt med måte. Hvorfor skal man drikke seg full når man er i et bryllupp??? Brisen er nå greit nok ....

Skrevet

Der hvor vi skal holde bryllupsfest har de lang erfaring med hvor mye som går med av drikkevarer i løpet av en bryllupsfest.

I vår kuver-pris inngår det fri bar, og i kalkulasjonen har de beregnet 3 drinker pr pers utover vin og kaffe-avec.

Denne beregningen hadde de aldri gått i minus på utenom èn gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Heidi 76!

Meinar du at du skal betale for 3 drinkar per gjest, uansett kor mykje dei drikk? Dette høres mystisk ut! Dersom staden du skal holde festen ikkje går i minus, betyr det at du betalar for mykje!!!!!!!

Eller har eg misforstått her?

P.S. Eg driv også i bar/restaurant-bransjen, og der eg jobbar reknar vi også ca 3 enheter per pers, i snitt, utanom vinen til maten og avec. Dette verkar kanskje lite i forhold til det ein drikk når ein er på byen, men folk er stort sett stappmette når baren åpnar, og godt forsynte med vin fra før.

Skrevet

Lurer på om vi har kjøpt for lite rødvin jeg :klø:

*engstelig*

6 kasser med litersflakser. Har jo øl og hvitvin til de som vil ha det til maten også. :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...