Gå til innhold

Hva tenkte du ikke på før du ble prøver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne være så forberedt som mulig, og lurer på ting dere ikke tenkte på eller ting dere ble overrasket over under prøvingen?

Til dere som har fått barn fra før: Noen ting du og partneren ikke tenkte på før dere fikk barn som dere gjerne skulle diskutert først? 

Idag forsvant prevensjonen og vi tenker og bruke kondom til jeg har fått oversikt over syklus. Det er i allefall planen. Noen som har noen spesielle opplevelser etter prevensjonen forsvant? Har brukt plaster.

Jeg er såååå spent på tiden fremover :D

Anonymkode: fe219...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke trodd at det kunne ta så lang tid før vi begynte, og at man ofte kan få SA.  

Det er viktig å være klar over dette, ikke stresse med prosessen og huske å kose seg! 

Anonymkode: 9cc13...200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kondom? Naturen ordner dette selv, svært ofte i løpet av første 3 sykluser uten at man har satt seg inn i alle syklusdata. Naturlig lyst er styrt slik at det er god sjanse for å treffe rundt eggløsning uten å tenke på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke over hvor mye kaffe jeg drakk, og hvor avhengig jeg er av det :P Tenkte heller ikke over hvor mange av mine sosiale arenaer som inneholder alkohol. Det er nesten klin umulig å møte mine venninner uten at noen foreslår vin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kan gå på første forsøk også! Jeg har lest så mye på forskjellige forum om hvor mange som bruker flere år før det treffer. Var derfor rimelig paff da jeg satt der med positiv test tre uker etter at vi kuttet ut kondomene. Så vær innstilt på at alt er mulig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det kunne ta lang tid, og at man kan oppleve SA. Tok 8 mnd før frøet satt, og forsvant igjen i uke 5. Tok et halvt år før det satt igjen og nå er jeg straks 7 fullgåtte :) vi er unge og friske. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på nett et helt år i strekk før vi sluttet på prevensjon så føler jeg har tenkt på alt. Eneste jeg føler jeg ikke var forberdt på var vel å vente 6 mnd på å få tilbake mensen. 

Anonymkode: 15d9c...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde litt da jeg fikk andre barnet mitt, det er nå 1,5 år siden jeg ble gravid. Og det jeg husker det er at jeg skulle tenkt på at jeg burde ventet litt. 2,5 år mellom barna er litt lite synes jeg. 

Jaja, ikke for det, sitter og venter på graviditetstester og tester og ordner og yngste er bare 10 mnd. Det er KJEMPESLITSOMT dersom man får en skrikebaby :) Jeg har hatt begge deler... Og det er som natt og dag, omtrent. 

Mitt første barn sov ikke natta før hun ble 2 år, og hun er nå 3 år og det er først nylig at hun ikke våkner og kommer ut (og vekker babyen)...

 

Dersom man har 1 barn, vent til det barnet sover hele natta og er minst 4 år :P !!!!

Anonymkode: 70312...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kan ta lang tid. Og det er veldig altoppslukende. Tenkte det måtte være noe feil. Noe det også var. Men fikk det til. 

Anonymkode: b32e9...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det tok kort tid! Og at det er altoppslukende.. mulig det endrer seg om det tar lang tid. Ser ut til at det tar lenger tid med nr 2 enn nr  1. Nr 1 rakk vi ikke prøve på før jeg ble gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan bli gravid med en gang. Jeg trodde automatisk at det kom til å ta en stund, men det fikk på 1 forsøk alle gangene. 

Nå gikk ikke jeg på p-piller før noen av graviditeten (men hadde gått på det i mange år, men måtte stoppe et halvt år før nr 1 pga jeg tålte de ikke lenger) og det er nok mye derfor det gikk såpass fort tenker jeg. Vet jo om noen som trenger ett år bare på å få igjen mensen. Men jeg tenkte ikke så mye på det da vi var prøvede, jeg var bare innstilt på at det kunne ta sin tid..

Og hvor avhengig jeg faktisk er av kaffe da..

Anonymkode: ca4db...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Biloba skrev:

Hvorfor kondom? Naturen ordner dette selv, svært ofte i løpet av første 3 sykluser uten at man har satt seg inn i alle syklusdata. Naturlig lyst er styrt slik at det er god sjanse for å treffe rundt eggløsning uten å tenke på det. 

For å kunne prøve å styre litt fødseltidspungt. Vi ønsker ikke å bare kjøre på, er klar over at bolla er i ovnen i 9 mnd, men vi føler det er best å ha mesteparten av emner ferdig diskutert før jeg blir gravid. Og da er det jo greit å slå to fluer i en smekk: forsikre oss om at syklusen er i orden, samtidig Være uten hormoner og nedsatt sexlyst noen mnd før vi går all in, så vi kan kose oss med tiden fremover også :) Men om kondomene blir liggende i skuffen en kveld og jeg blir gravid om 2 uker er absolutt ingen krise. Jeg er bare veldig glad i planlegging og koser meg med den :P

Anonymkode: fe219...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forventet det skulle gå fort! Men tok 7 mnd før første spire satt som Desverre endte i SA i uke 5. Tok 3 nye år med prøving og den satt nå for 8 uker siden og virker som alt går fint :) 

tror ett råd er og bare leve livet og ikke stresse. Jeg stressa litt og ble skuffet hver mnd osv! Men i sommer tenker jeg fuck it! Hadde ett prøverør time i oktober så dreit litt i alt og helt uventa så testa jeg positivt! Så tror det er det beste og bare ha det kjekt og leve:) så sittern!

Anonymkode: 6c42b...dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste du bør legge vekk før du prøver å få barn er behovet for kontroll. Barn og behov for kontroll passer ikke sammen. 

Anonymkode: a60ec...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kunne ta så lang tid å bli gravid.

At vi kanskje trenger medisinsk hjelp til å få det til, og at det føles som et nederlag å ikke få det til på den naturlige måten.

Og hvor tankeløse folk kan være når de spør: "dere skal vel snart ha barn nå? Eller sier: "Ikke så lurt å vente for lenge, vettu!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde aldri tenkt over hvor jæævla mye koffein jeg fikk i meg hver dag.

Også kan det være greit å tenke på at det er sykt usexy med eggløsning og nøye planlagt sex. Jeg ville ikke begynt med det før det viste seg å være nødvendig. Det ødela mye her og både samboern og jeg så plutselig på sex som ork. Så vi kutta ut alt av telling og hadde sex når vi hadde lyst.

Anonymkode: ebcf8...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde jeg ikke trodd det skulle gjøre SÅ vondt når man selv har vært prøver en god stund, og fått beskjed om at det kanskje ikke kommer til å gå uansett, og så blir venninna gravid med en ONS...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Joe12 skrev:

Helt ærlig så hadde jeg ikke trodd det skulle gjøre SÅ vondt når man selv har vært prøver en god stund, og fått beskjed om at det kanskje ikke kommer til å gå uansett, og så blir venninna gravid med en ONS...

:( det gjorde vondt å lese.... jeg krysser alt som kan krysses for deg <3 

Anonymkode: fe219...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...