Gå til innhold

Føler mobilspill og lydbøker delvis ødelegger familien

Anbefalte innlegg

Gjest 89-modell
Skrevet (endret)

...

Endret av 89-modell
Videoannonse
Annonse
Gjest 89-modell
Skrevet

Han er sykemeldt foressten og jeg mener han burde være lei av å være for seg selv når ettermiddagen kommer...!

Skrevet

Du er i lag med en guttunge, ikke en annen voksenperson, Ja, jeg vet det er ganske mange voksne som spiller, men det i seg selv er ikke et argument for å normalisere dette, det blir ikke mindre dumt av den grunn. Det at dere har et barn i lag gjør dette mye verre, det høres ut som en uakseptabel situasjon.

I hverdager er det ca 3 timer fra man er hjemme fra jobb/skole/barnehage til ungen(e) legger seg. Så et TV-program om dette for en stund siden, hvor det handlet om en pappa som var på mobilen/mail det meste av de timene han hadde med ungene i hverdagen. Eksperten som var inne for å hjelpe fikk han til å legge vekk mobil/pc i de timene, for å være tilstede mens han var hjemme. Jeg vil gå så langt som å si at voksne som ikke klarer å legge bort å spille/være på sosiale medier i de timene mens ungen(e) er våkne, de har et avhengighetsproblem. Å være tilstede for ungene de få timene man er i lag på hverdager burde være en selvfølgelighet. Min kritikk gjelder ikke bare gamere, synes ikke det er noe bedre med de som er på sosiale medier 24/7, tar med seg jobben hjem eller som av andre grunner er fraværende mentalt når familien har sine få timer sammen.

• Liker 1
Skrevet

Høres jo litt barnslig ut denne mannen din. Jeg synes og det er artig med spill på pc og mobil, men lar det ikke komme foran familien .

I familien vår har vi sagt det slik at vi skal bruke mer tid på familien enn på skjermbasert underholdning. Det har fungert ganske greit.

Jeg lurer jo på om han har litt problemer, hvis han føler han må spille den dagen dere gifter dere. Kanskje han er avhengig?

Skrevet

Høres ikke ut som delvis ødeleggende, denne konflikten høres totalt ødeleggende ut.

Jeg tror dere/du må drøfte problemet på et dypere plan en du gjør her og dere gjør i hverdagen, altså ikke krangle om hver gang du ta opp telefonen, eller han hører på lydbok, og hva med bryllupsnatta, da følte du deg...men generelt om hele kommunikasjonsformen dere i mellom. Hvordan vil DERE ha det, hvordan løser dere konflikter som oppstår? Hvordan skal dere bedre dette? Slik det er i dag er det ødeleggende for parforholdet. Hva er løsningen?

En runde med parterapi der dere får løs kommunikasjonsproblemene er nok på sin plass. Ikke fordi han diller mer med telefonen enn deg, men fordi dere ikke klarer å løse konflikter, de bare eskalerer og det får tydeligvis fram det verste/barnsligste i ham i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...