Gå til innhold

Gått ned i vekt, ryktene florerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned ganske mye, nærmere 50 kg, for å være nøyaktig. Og det gikk sabla fort når jeg først satte i gang! Jeg skal ikke nødvendigvis påstå at jeg har gått ned på den sunneste eller beste måten, men jeg klarte det i alle fall, å har nå beholdt denne vekten i snart halvannet år, uten problemer. :)

Problemet er at det er så mange rykter ute å går om meg nå.. At jeg har operert meg, har spiseforstyrrelser osv osv. Og jeg syns det er så trist at det er så mange spekulasjoner og beskyldninger, og det virker ikke helt som om folk tror på meg når jeg prøver å forklare. Klarer liksom ikke helt å la det ligge. 

Er jeg bare veldig teit som tenker på dette?

Anonymkode: b8474...570

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke teit. Skjønner deg godt da det er så uhyggelige rykter de har satt på deg. Å bli beskylt for å lide av spiseforstyrrelse når du ikke har det, er jo ikke særlig moro. Kanskje de er sjalu? Du er tynnere, kanskje mer attraktiv, kler deg på en annen måte...? Det er utrolig hva folk kan lire av seg. Hvis du spiser normalt og har et sunt forhold til kropp og mat, så får de bare ha det så godt. Lite du kan gjøre hvis de har bestemt seg for å tro det om deg. Det er vel noen som tror på deg også vel?

• Liker 5
Skrevet

Så flink du er 👏 Og ryktene kan du bare blåse i. Du er i det minste interessant nok til å bli omtalt, og jeg kan tenke meg at du nå er en trussel for de som har startet disse ryktene 

Du skjønner, når noen bevisst går inn for å snakke stygt om deg så er de veldig redde for at andre skal se alt det gode med deg. Lykke til 

Skrevet

Folk snakker om man går noen titalls kilo opp i vekt også. Og de færreste kommer direkte til deg for å spørre deg hva det gjelder. Hold hodet høyt hevet. Du har i alle fall vært heldig og tatt av kiloene. 

Anonymkode: d5538...b61

Skrevet

Og gratulerer til deg, TS! Godt jobba!:takke:

Hev deg over alle taperne som har ork til å bruke tiden sin på å spekulere og baksnakke. Du selv vet jo hva som er sant.

• Liker 1
Skrevet

Det er sjelden at noen går ned 50 kilo i vekt på kort tid uten operasjon. Så lett og fort gjort er det ikke for folk flest å slanke seg, så jeg skjønner at folk tror du har tatt en slankeoperasjon. Ca 5% klarer å holde vekta etter å ha slanket seg, så du er i mindretall der også.

Du har vært kjempeflink, både til å slanke deg, og til å holde vekta! Men det er uvanlig. Nyt livet, og ikke bry deg om hva andre mener. Du kan ikke endre det likevel.

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned ganske mye, nærmere 50 kg, for å være nøyaktig. Og det gikk sabla fort når jeg først satte i gang! Jeg skal ikke nødvendigvis påstå at jeg har gått ned på den sunneste eller beste måten, men jeg klarte det i alle fall, å har nå beholdt denne vekten i snart halvannet år, uten problemer. :)

Problemet er at det er så mange rykter ute å går om meg nå.. At jeg har operert meg, har spiseforstyrrelser osv osv. Og jeg syns det er så trist at det er så mange spekulasjoner og beskyldninger, og det virker ikke helt som om folk tror på meg når jeg prøver å forklare. Klarer liksom ikke helt å la det ligge. 

Du har vært flink. Men nå holder det vel snart. Bruk heller bloggen din til dette.

Anonymkode: 50cef...b4e

• Liker 6
Skrevet

TS kan jo ha en spiseforstyrrelse uten å vite om det

Anonymkode: 2777d...a5d

Skrevet

Du skriver jo selv at du ikke vil påstå at du har gått ned på den sunneste eller beste måten. Hva ligger i dette da? 

Ingen her kan uttale seg om din vektnedgang ettersom vi ikke er kjent med utgangspunktet, prosessen eller sluttresultatet. Vi er ikke kjent med måten du gikk ned i vekt på, eller hvor lang tid det strakk seg over. Jeg synes alle her skal være forsiktige med å bruke ord som "misunnelse" og "tapere som baksnakker og spekulerer". Vi kjenner ikke til situasjonen her. 

Anonymkode: 7d40d...da2

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke si jeg er mye sjalu på en dame med psykiske issues som er avhengig av at fremmende på nett syns hun er flink og sexy. Jeg er veldig takknemlig fordi jeg aldri har blitt avhengig av den type anerkjennelse. Jeg legger aldri ut bilder av meg selv på fb en gang, jeg trenger bare ikke den type komplimenter. Utseende er ikke viktig for meg, annet enn at jeg prøver holde kroppen omtrentlig sunn og frisk

Vekttap i seg selv kan være fint. Evig  søken etter anerkjennelse og oppmerksomhet er ikke sunt. Det er også et dårlig forbilde for yngre jenter som også begynner å posere med puppa opp i kamera og trutmunn fordi det tror det er det som gir jenter verdi og positiv oppmerksomhet.

Anonymkode: 2777d...a5d

• Liker 4
Gjest Supersol
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er bare misunnelige. Gratis med vektnedgang! :)

Skrevet

Sjalusi. Mange mennesker tåler ikke at andre blir penere.

• Liker 2
Skrevet

Altså, jeg har skrevet dette innlegget med anonym bruker nettopp fordi jeg ikke vil knytte noe opp til brukeren min. 

Jeg fisket ikke etter komplimenter, eller noenting annet. Jeg syntes bare det er litt trist at mennesker som står å sier i ansiktet mitt at 'så flink du har vært' går å spekulerer i både det ene og det andre senere. 

Nei, om det var en sunn, eller usunn måte, vet jeg egentlig ikke. Det var ikke slik at jeg tenkte jeg skulle gå ned o vekt, men for å være helt ærlig, åt jeg på meg overvekten pga depresjoner og diverse, også brøt jeg ut av mønsteret som skapte disse depresjonene, og da kom kgene etter. Jeg oppdaget ikke at jeg hadde begynt å gå ned i vekt før jeg hadde tatt av 7 kg.. :ler:

Og da fikk jeg veldig motivasjon, begynte å trene, samt ha et litt mer kritisk syn på hva jeg dytta i kjeften. Enkelt og greit.

Jeg aner ikke hvem ida er, og jeg har aldri ruset meg på noenting. Men det er nettopp slike ting jeg mener. 

Jeg har heller aldri lagt ut 'før og etter' på Facebook eller noe annet sted, noe som resulterte i at flere mennesker som ikke har sett meg på lang tid fikk litt sjokk. Flere venninner av meg prøvde også å få meg til å legge ut på face om vektnedgangen min, at nå som jeg hadde vært så flink, burde jeg poste en status osv. Men det har jeg aldri gjort, fordi det ikke har vært interessant for meg. Jeg ønsker egentlig ikke at folk skal snakke om meg, eller det. Eller bare forbinde meg med det. 

Jeg går heller ikke rundt å skryter av dette, men selvsagt kler jeg meg anderledes (til en viss grad). Det er veldig mye morsommere å gå inn på en klesbutikk å se hva de har på tilbudsstativet, enn å krysse fingrene i håp om at de har noe som både passer, og jeg liker. Eller springe rundt fortvilet fordi ingen butikker har større enn 42 igjen.. 

Og at jeg ikke bare blir sjekket opp av 60 år gamle griser eller folk med spesiell preferanse for store damer, er jo ikke min skyld. Jeg går ikke rundt å tror jeg er noenting, jeg er vel bare helt normal. Endelig normal. Men bare fordi jeg ikke var det, skal det spekuleres i. 

Skrevet

Hvis en bekjent gikk ned så mye, så fort,  ville jeg sikkert lurt på om hun var syk (kreft f eks), var blitt operert eller noe. Og jeg hadde sikkert snakket med andre om det, fordi jeg var nysgjerrig. Det er ikke noe galt i det som jeg kan se! Og det betyr jo ikke at jeg er misunnelig?!

Vi diskuterer jo folk hele tiden, ser f eks en kollega i kantina og spør en annen litt diskret om hun er gravid....bemerker oss i mellom hvor sprek noen er blitt.... Det er jo helt normalt.

Mulig du sikter til noe annet ts, men det går ikke fram av innlegget ditt.

Anonymkode: b5ed8...091

Skrevet

Ikke bry deg noe om det, hihi,de lurer fælt, så bare la dem lure du. Er du som har vært flink.

Skrevet
Den 9.9.2016 at 5.02, AnonymBruker skrev:

Merkelig at folk må sette ut rykter. 😲😢 om alt og ingenting. De tenker ikke på konsekvensene av sine handlinger. Egoistiske troll 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Ja, sant det. Jeg er mest sjalu på henne fordi hun klarer å være så selvsentrert. Ingen utdanning, ingen jobb, og lever på den ene slankehistorien sin. Hadde hun virkelig vært så perfekt hadde hun veldig aldri blitt tjukk i utgangspunktet.

Anonymkode: 9117b...33d

Er det mulig? 

Få deg en hobby.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet

Det jeg blir veldig nysgejrrig på er hvor mye du veier og høyda di? Hvis folk liksom sier du HSR spiseforstyrrelser :ohmy:

Anonymkode: 76d10...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...