Gå til innhold

Stylist?

Trixi

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å selge, men er ikke helt enige om vi skal bruke stylist eller ikke...

Noen med erfaring?

Mener vi kan få det ganske bra bare ved å rydde bort en del møbler, personlige bilder, dill og dall, og f.eks. kjøpe noen nye puter, håndklær etc.

HVor mye koster egentlig en stylist hvis h*n skal style et mellomstort hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I siste OBOS-blad er en artikkel om akkurat dette. Kun konsultasjon der du gjør jobben selv, koster fra 1000 kr. Full styling av 4-roms leilighet med innleide møbler 1 uke ca. 20.000. Prisen kan synke til under 10.000 hvis du ikke trenger å leie mange møbler...

Tror nok du kan gjøre en god del selv hvis du har litt øye for sånt. Ville "nøytralisert" mest mulig, rydde bort småting og rot som du sier selv, fjerne en del bilder og evt. nips, spesielt familiebilder. Kanskje et malingstrøk i en pen, lys farge dersom malingen er slitt? Pass også på å ha det mest mulig lyst og luftig, evt. fjerne noen gardiner... Ville også passet ekstra godt på å ha det ryddig, luftig og innbydende i inngangspartiet/entreen, for det er der evt. kjøpere får sitt første inntrykk! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du kan gjøre veldig mye selv! Kjøp noen glossy interiørmagasiner (eller les på biblioteket ! :)) og se om du finner noen fine bilder til inspirasjon. I tillegg bør du se på Selling houses som går på TVNorge torsdagen klokken 20:00, masse gode tips!

Et annet tips er å velge en litt sterk farge som går igjen på detaljer rundt omkring i huset, feks rødt, turkis eller mørkerosa. Lar du denne fargen gå igjen på, tja, en duk, noen lys, puter i sofaen, et bilde osv, ser det veldig moderne ut!

Ellers er det jo sengetøyet, tykke håndklær på badet, duftlys og friske blomster som gjør det. Lån eventuelt av gode venner!

Har vært på mange visninger i det siste, og mange av leilighetene er veldig skjemmet av rot og altfor masse møbler. Og personlig foretrekker jeg nøytrale vegger! Leiligheten vi kjøpte hadde oransje vegger og marineblå skapdører, gjett om vi måtte frem med malekosten ja... :P

Og selvsagt, tenk på dere selv også, var på en visning der damen som skulle selge satt og røykte i sofaen mens megleren viste rundt... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er litt skeptisk til å bruke profesjonell stylist. Har selv vært på en del visninger i det siste, og dersom leiligheten er for perfekt stylet blir jeg skeptisk. Føler liksom at selger prøver å dekke over noe ved å lede oppmerksomheten over på fikse detaljer. Det at kjøper blir skeptisk er jo ikke akkurat meningen. Selv om førsteinntrykket er viktig når man skal kjøpe bolig, er det de mer grunnleggende tingene (selve tilstanden til huset/leiligheten) som er det viktigste. Selgeren tar jo med seg møbler og utstyr når h*n flytter.

Om jeg skulle selge (igjen) ville jeg satset på å klargjøre leiligheten selv. Rydde (også i skap og boder!), vaske og fjerne personlige ting, f eks tannbørster og hauger med sko i entreen. Pynte opp så det ser fint ut, men ikke overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...