Gå til innhold

Vinter/vårbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får vår første i slutten av mars, og er litt lost når det kommer til klær. Hva slags klær burde vi kjøpe inn så det er klart til babyen? :)

Anonymkode: 34f49...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt tidlig å begynne med klesinnkjøp nå vel? Klær etter hvilket vær det er der du bor. Bor du i Finnmark eller på Røros så er det ull som gjelder. Bor du i Stavanger kan du klare deg med noe ull og noe bomull. 

Anonymkode: 22f1f...134

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt tidlig å begynne med klesinnkjøp nå vel? Klær etter hvilket vær det er der du bor. Bor du i Finnmark eller på Røros så er det ull som gjelder. Bor du i Stavanger kan du klare deg med noe ull og noe bomull. 

Anonymkode: 22f1f...134

Hvorfor det? Går inn i 2 trimester om en uke, syns ikke det er for sent å begynne å tenke på innkjøp da. Vi bor på Østlandet. 

Skrevet

Gå for ull i forskjellig tykkelse. Det er ikke klamt og barnet vil ha god komfort. Jeg syntes bomullsklær fort ble klamme. 

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt inn altfor mye ull! Jeg har hatt én jente som ble altfor varm av det, samt én som ikke tålte ull inntil huden før hun bikket 2 år. Da er det kjipt å bli sittende med masse ubrukte ullklær.

Jeg ville kjøpt et par ullbodyer i de minste størrelsen, og heller fylt på etter at babyen er født. Du vet uansett ikke hvor stor den kommer til å være. Noen er for store til 50, mens andre bruker 50 i flere måneder. Investér heller i en god ulldress. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Fikk selv barn i slutten av mars, men brukte ikke noe ull. Hun var utrolig varm av seg, så funka med "vanlige" klær. Bor på Østlandet selv. 

Anonymkode: db0fa...994

Skrevet

Min er født i midten av mars og da var det så varmt at vi bare brukte de to ullbodyene og ullbuksene vi hadde kjøpt et par ganger. Glad vi ikke hadde kjøpt mer :)

Skrevet

Vi fikk marsbarn på østlandet tidligere i år. Og for å være helt ærlig så ble det mest innetid når det var kaldt. Når det var fint vær så brukte vi voksi urban-pose i vogna og trengte ikke noe annet enn vanlige klær i den.

Vi fikk en del ulltøy og et par varme dresser, men de vokste han ut av før vi fikk bruk for det. Vi kom oss på fjell og skogturer først nå i sommer. Så jeg ville ikke investert i dyre uteklær før dere ser at det er nødvendig :) her gikk det mest i bodyer, bukse/strømpebukse og sokker. Vi hadde en tynn ulldress fra janus som vi brukte endel i vogn og bilstol. Et par luer må man ha.

Anonymkode: aedc0...391

• Liker 2
Skrevet

Ingen av mine barn har tålt ull. Fikk flammende rødt utslett første gang som nyfødt vi tok på en body som innehold ull, og har alvorlig atopisk eksem begge to. så mitt råd er vanlig babytøy i bomull. Andre vi kjenner har sovet i ullpysj og gått i ull året rundt, så jeg ville sett an barnet litt :) Har marsbarn selv, og babytøy er babytøy, dvs bomullsbodyer, bomullssparkebukser, pysjer. Nyfødte trenger ikke spesialklær med tanke på temperatur, som den over sier, de ligger innpakket i tepper/voksiposer/under dyner eller i saueskinn når man er ute og det er kaldt. Lue. 

Anonymkode: 01ce5...52f

Skrevet
Den 8.9.2016 at 23.07, AnonymBruker skrev:

Får vår første i slutten av mars, og er litt lost når det kommer til klær. Hva slags klær burde vi kjøpe inn så det er klart til babyen? :)

Vil tipse deg om å vente til Black Friday. :) Gjør gjerne klar en liste over det du vil ha frem til da, men Black Friday er det nok noe penger å tjene på også. :)  Det er den 25. nov.

Anonymkode: 6b71d...502

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tipse deg om å vente til Black Friday. :) Gjør gjerne klar en liste over det du vil ha frem til da, men Black Friday er det nok noe penger å tjene på også. :)  Det er den 25. nov.

Anonymkode: 6b71d...502

Vet det kan være mye å spare på en sånn dag, men jeg er imot BF så jeg handler ingenting den dagen. Det er bare teit at Norge har en sånn dag(det er forsåvidt teit i USA også, men de har hvert fall en "mening" med det).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...