Gå til innhold

Når er det best å selge?


Trixi

Anbefalte innlegg

Jeg hører så mye forskjellig, men når på året tror dere det er best å selge?

Vi har et hus i Akershus og det er vel ikke akkurat kamp om husene her, derfor tenkte vi å prøve å time salget med den årstiden/måneden det statistisk sett er enklest å selge!

Spør man en eiendomsmegler sier de, uansett hvilken måned man er i, at den beste tiden er "om en måneds tid" slik at man skal få litt press på seg og selge så h*n tjener penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra nå og ut desember er det ikke mye fart i boligmarkedet. De første månedene av året er det også stille.

Men når det begynner å bli vår. I april pleier det å røre litt på seg. I slutten av mai pleier det å være ganske mange boliger til salgs. Det er nepper særlig positivt. For mye å velge mellom. Så er det stille i hele juli. Tidlig på høsten er det ganske greit.

Jeg ville valgt enten april/mai eller august/september. Men det kommer selvsagt litt an på boligen.

Eneboliger tar seg som regel best ut når det er grønt og fint ute. Folk liker å se for seg seg selv i hagen når solen skinner og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøv å unngå typiske ferietidspunkt og når det er mye helligdager (som det ofte er i mai). Prisene blir ofte høye utover høsten, men jeg ville prøvd å være ferdig før utgangen av oktober. Da nærmer det seg jul, og folk begynner å få andre ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom kjøper-gruppen deres er familier med barn i skolealder, vil nok våren/sommeren være beste tidspunkt. Så kan barna evt bytte skole i forbindelse med nytt skoleår, og slippe å bytte midt i året.

Studenter er jo også en gruppe som flytter på seg på sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte huset vårt i februar. Flere på visning men ingen andre var interesserte. Tror det var vanskelig å få et riktig intrykk av tomten og huset på vinteren. Jeg er overbevist om at det hadde vært flere om beinet om selger hadde ventet til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...