Lilia Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Hei. jeg tenkte få en verdivurdering av noe kunst hos Blomquist, men ser det står at de tar imot verdivurdering for de som"ønsker å selge hos dem". Er det noen som vet om dette betyr at man binder seg til å selge hvis man sender inn bilder av kunsten? Jeg har nettopp sendt dem en email og spurt, men er så gira på å vite det at jeg skriver her òg, i tilfelle noen vet.
Akay Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 De kan verdivurdere ut fra bilder, men å taksere og verdivurdere koster endel. Så vet du det. Hva slags kunst er det du ønsker verdivurdering på?
Lilia Skrevet 8. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2016 7 minutter siden, Akay skrev: De kan verdivurdere ut fra bilder, men å taksere og verdivurdere koster endel. Så vet du det. Hva slags kunst er det du ønsker verdivurdering på? Blomquist gjør det vist gratis ser det ut til, men da for de som ønsker å selge hos dem. Jeg har et par håndlagde steinbilder ( ikke bilder av stein, men bilder laget av knust stein med tilsatt farger. ). De er laget i 1990 av en bygdekunstner.
Akay Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 Ok... Jeg har best peiling på kunst av anerkjente kunstnere.
Lilia Skrevet 8. september 2016 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2016 1 minutt siden, Akay skrev: Ok... Jeg har best peiling på kunst av anerkjente kunstnere. Ok
Lilia Skrevet 8. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2016 Noen som vet om man binder seg til å selge hos Blomquist?
Lilia Skrevet 9. september 2016 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2016 (endret) Det koster 2000 kroner per time for verdivurdering hvis man ikke selger hos dem. Selger man hos dem er det gratis. Tar ikke sjansen på å selge hos dem når man ikke vet hva de ville kjøpt kunsten for. Kan jo være man får mer ved å selge selv. Det er ikke alltid sikkert at kunstsamlere har perfekt eller riktig prisning. Kan jo være folk der ute som er spesielt interessert i en type kunst som ikke kunstsamleren synes noe spesielt om. Eller tar jeg feil her? Hvem vet. Synes jeg leste på nett det var et sted her i Stavanger der de tok kun 300 kroner for verdivurdering. Nå skal jeg ikke si sikkert, men tror det var kun det. Kanskje finner jeg den siden igjen og heller går direkte til dem og hører om de kan si noe. Ellers så er det vel bare å selge selv og sette en pris og prøve å se hvordan det går. Beste hadde vært å få en billig verdivurdering. 2000 kroner er altfor dyrt i mine øyne hvis man ikke har kunst av de skikkelig store og vet man hadde fått mange mange tusen for. Endret 9. september 2016 av Lilia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå