Gå til innhold

Sveinung Rødseth og Atle Haga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ble ingen i påtalemyndigheten og rettsvesenet straffet for sin forfølgelse av og justismord mot disse to mennene? Jeg orker ikke å referere så de som ikke kjenner til disse sakene får bruke google. 

Anonymkode: 42c12...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder det ikke med oppreisning? 

Skrevet

Litt sent for Atle Haga å få oppreisning siden han tok livet sitt.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt sent for Atle Haga å få oppreisning siden han tok livet sitt.

Det navnet er ukjent for meg, men Rødseth fikk oppreisning. 

Skrevet
11 timer siden, Berentsens skrev:

Det navnet er ukjent for meg, men Rødseth fikk oppreisning. 

Atle Haga ble beskyldt for seksuelle overgrep mot egne barn men barna ble aldri  avhørt til tross for at de var over  ti år gamle. De har godt gode for faren i voksen alder. Det var ekskonen som fremsatte  anklagene. Etterpå gjorde hun det samme mot sin nye ektefelle. :icon_frown:

Skrevet

Leste gjennom begge sakene nå. Ts har skrevet feil navn og derfor var det ikke lett å Google den ene saken (Atle Joar Hage, Hage-saken i media)

Dette var triste saker begge to. Det jeg stiller spørsmål til er hvorfor kvinnfolkene slipper unna. Stakkars Atle Hage som måtte leve med disse falske beskyldningene, og barna som har blitt fratatt en far. 

Hva har skjedd med eks-kona? Jeg mener hvordan klarer man å leve videre med noe slikt på samvittigheten? 

Anonymkode: 95ad4...d8e

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste gjennom begge sakene nå. Ts har skrevet feil navn og derfor var det ikke lett å Google den ene saken (Atle Joar Hage, Hage-saken i media)

Dette var triste saker begge to. Det jeg stiller spørsmål til er hvorfor kvinnfolkene slipper unna. Stakkars Atle Hage som måtte leve med disse falske beskyldningene, og barna som har blitt fratatt en far. 

Hva har skjedd med eks-kona? Jeg mener hvordan klarer man å leve videre med noe slikt på samvittigheten? 

Anonymkode: 95ad4...d8e

Ja det er forferdelig.:icon_frown:  Skjønner  ikke hvordan dette kvinnemennesket klarer å sove om nettene. 

Skrevet

Hvil i fred Atle Joar  Hage :dagens-rose:

Skrevet

Rødsethsaken kjenner jeg godt, og ut fra det man leser så kan man forstå at han kunne bli dømt, særlig den "tilståelsen" som han kom med kunne etterlate et inntrykk av at han var skyldig. Viktig å,presisere at det ikke var interne stridigheter i familien som førte til rettsak, det var helsepersonell som varslet om saken.

Hagesaken kjente jeg ikke, og har bare lest noe av det jeg fant på Google. Jeg fikk en litt ekkel smak i munnen av hele saken, både at beskyldningene ble rettet mot faren i forbindelse med skilsmisse, av en mor som også senere har brukt samme teknikk, men kanskje særlig av etterspillet. Det er litt underlig at barna på vegne av boet søker oppreisning, de samme barna som får ham frikjent ved sine vitnemål i voksen alder og som da er arveberettiget til den summen som boet evt får.... 

Anonymkode: 703c9...b6c

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 

Skrevet

Vet at det var helsepersonell  som meldte Rødseth.  Han ble presset av politiet. Derfor kom han med "tilståelsen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...