AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Jeg og samboeren ønsker å bli gravide men jeg tørr ikke si det til noen, verken familie eller venner. Han derimot ønsker å fortelle det til sine. Jeg er sjenerelt redd for at de skal mene vi er for unge, noe jeg vet mange mener. Der jeg er fra blir det den store snakkisen om noen finner det ut, og det blir spredd videre til alle på noen dager. Vi bor ikke der nå, men jeg er fortsatt redd for å bli stemplet om noen finner ut at det var planlagt. Det er mer akseptert om det er et uhell. Mange spør om vi tenker på barn, men jeg lyver alltid selv om jeg allerede har sluttet på prevensjon. Jeg skriver her fordi jeg trenger noen å prate med, fordi jeg har bare typen jeg tør å dele tankene mine med. Vet ikke hva jeg forventer med å skrive dette, siden jeg ikke har noe konkret spørsmål, men er det noen andre som har det slik? Tenker dere på hva andre synes? Eller er det bare jeg som tenker for mye? J21 og G26 Anonymkode: 645ee...33b
Dricka Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Det er ganske mange som har barn når de er rundt 20 år. Også før de er 20. Kjæresten din er litt eldre enn deg også. Synes ikke at det gjør noe at du har lyst på barn:) Du trenger jo ikke direkte si nå at dere prøver å få barn, men du kan jo si det senere at barnet var planlagt! Tror det kommer til å gå veldig fint! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Vi er 30 og forteller det ikke til noen. Det er ingen andres sak. Vi kommer ikke til å si noe til noen før jeg evt. Er 12 uker på vei. Syntes det er fint å kunne ha en hemmelighet sammen bare jeg og samboer, dette er vårt lille private prosjekt Anonymkode: 72503...dbe 5
tenke Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 8 minutter siden, drop-dead skrev: Det er ganske mange som har barn når de er rundt 20 år. Også før de er 20. Kjæresten din er litt eldre enn deg også. Synes ikke at det gjør noe at du har lyst på barn:) Du trenger jo ikke direkte si nå at dere prøver å få barn, men du kan jo si det senere at barnet var planlagt! Tror det kommer til å gå veldig fint! Takk for koselig svar I går fortalte han meg at svogeren hans spurte om vi tenkte på barn snart, og da hadde han bekreftet det. Noe han har sakt hele tiden han kom til å gjøre fordi de er veldig nære, men det gjorde meg litt mer nervøs samtidig som jeg ble glad. Så litt blandede følelser. Hadde bare ikke trodd han kom til å spørre helt enda.
tenke Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er 30 og forteller det ikke til noen. Det er ingen andres sak. Vi kommer ikke til å si noe til noen før jeg evt. Er 12 uker på vei. Syntes det er fint å kunne ha en hemmelighet sammen bare jeg og samboer, dette er vårt lille private prosjekt Anonymkode: 72503...dbe Helt enig med deg! Det er en fantastisk hemmelighet å holde. Lykke til 1
lokmeister2016 Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 hold de for dere selv til evt graviditet , ikke bry deg om andres dømming, de gjør ingen lykkelig , følg hjertet ditt ..
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren ønsker å bli gravide men jeg tørr ikke si det til noen, verken familie eller venner. Han derimot ønsker å fortelle det til sine. Jeg er sjenerelt redd for at de skal mene vi er for unge, noe jeg vet mange mener. Der jeg er fra blir det den store snakkisen om noen finner det ut, og det blir spredd videre til alle på noen dager. Vi bor ikke der nå, men jeg er fortsatt redd for å bli stemplet om noen finner ut at det var planlagt. Det er mer akseptert om det er et uhell. Mange spør om vi tenker på barn, men jeg lyver alltid selv om jeg allerede har sluttet på prevensjon. Jeg skriver her fordi jeg trenger noen å prate med, fordi jeg har bare typen jeg tør å dele tankene mine med. Vet ikke hva jeg forventer med å skrive dette, siden jeg ikke har noe konkret spørsmål, men er det noen andre som har det slik? Tenker dere på hva andre synes? Eller er det bare jeg som tenker for mye? J21 og G26 Anonymkode: 645ee...33b Tror nok bare det er du som kan bli gravid, og ikke samboeren din. Du får prøve å ta det opp på en fin måte med samboeren din og forklare han at det er kun kvinner som kan bli gravide, ikke menn. Anonymkode: 65728...e73 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 8 minutter siden, lokmeister2016 skrev: hold de for dere selv til evt graviditet , ikke bry deg om andres dømming, de gjør ingen lykkelig , følg hjertet ditt .. Det er planen, men jeg er fortsatt redd for at andre skal spørre meg om det er planlagt når vi deler det. Jeg lyver til vennene mine når de spør og tuller rundt om emnet. Anonymkode: 645ee...33b
lokmeister2016 Skrevet 8. september 2016 #9 Skrevet 8. september 2016 bare del de du føler for du, den dagen man slutter bry seg om hva andre mener blir man mye lykkeligere:D
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #10 Skrevet 8. september 2016 Når jeg får et barn vil jeg jo at h*n skal vite at det er elsket og var veldig ønsket. Ikke noe vits i gå rundt å si noe annet.. det blir for dumt Anonymkode: 33173...a08
tenke Skrevet 8. september 2016 #11 Skrevet 8. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg får et barn vil jeg jo at h*n skal vite at det er elsket og var veldig ønsket. Ikke noe vits i gå rundt å si noe annet.. det blir for dumt Anonymkode: 33173...a08 Har ikke planer om å lyve til barnet. Er generelt det første året når andre maser. Slutter nok å bry meg til barnet er gammel nok til å forstå hva som skjer rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #12 Skrevet 8. september 2016 Kansje du er litt ung til å få barn hvis du tenker at du må si at det ikke var planlagt. Er jo ikke noe du burde bry deg om hva de sier eller mener om det Anonymkode: 33173...a08
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er planen, men jeg er fortsatt redd for at andre skal spørre meg om det er planlagt når vi deler det. Jeg lyver til vennene mine når de spør og tuller rundt om emnet. Anonymkode: 645ee...33b Alle skjønner om man drar en hvit løyn og i etterkant forteller at det var planlagt. Anonymkode: 72503...dbe
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er planen, men jeg er fortsatt redd for at andre skal spørre meg om det er planlagt når vi deler det. Jeg lyver til vennene mine når de spør og tuller rundt om emnet. Anonymkode: 645ee...33b Er du redd for å møte fordommer mot unge gravide? Jeg forstår deg, du må bare heve deg over det og vite at dere har tatt valget om å få barn ut i fra et sterkt ønske om barn. Jeg fikk også spørsmål om det var planlagt - og jeg er 30! Sånne spørsmål reflekterer at det passer aldri å få barn, men det passer alltid ;-) Anonymkode: 2e21e...6d0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 Trodde når jeg begynte og lese innlegget når du skrev dere var unge at dere skulle være 17-18 år! Men 21 og 26 er ikke ungt! Så om folk kalle dere unge eller at en ulykke gravididet skulle være godkjent det gir ingen mening hvis dere forteller det er opp til dere folk bør bare være glad på deres vegne tenker no jeg. Jeg er 26 selv, og som 21 åring var jeg og klar for å bli mor. Hadde jo jobb og hus og er det økonomiske som gjelder for er jo ikke billig med barn. Her tok det 5 år før spira satt så man vet jo aldri. Jeg heier på dere! Vær lykkelig og evnt del det med di dere føler er rett Anonymkode: ff52d...e49
Gjest Perfem2 Skrevet 9. september 2016 #16 Skrevet 9. september 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII
Gjest NotNaomi Skrevet 9. september 2016 #17 Skrevet 9. september 2016 Skjønner ikke hvorfor noen skal fortelle at de planlegger å bli gravide jeg? Hvorfor må andre vite det da? Så et eksempel her en gang om ei som var skuffet fordi svigerforeldre ikke ble mer entusiastiske da de fortalte om dette. Altså,en blir ikke det fordi om de ikke lykkes,så vil det jo føles som et press eller "mislykkethet"om det ikke skjer ( ihvertfall på en god stund ). Nei,holder det ikke å fortelle sånt når en er gravid da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå