Gå til innhold

Utildekket smågodt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste lagt merke til at de fleste Rema butikkene i min omegn har svære paller med smågodt stående midt i butikken. Helt utildekket. I hoftehøyde. Mens folk går forbi med langt hår hengende løst, folk nyser, folk kan være fulle av bygningsstøv... U name it! Er dette i det hele tatt lovlig?? Hvor er mattilsynet? 

Anonymkode: 2264c...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme kan man vel si om frukt og grønnsaker. Det mest urene vi bringer med oss er jo fingrene våre.

Det er mere urenheter på hendene enn et gjennomsnittlig do-sete.

Jeg har også reagert på dette enkelte steder, og kjøper heller noe som er pakket inn.

Skrevet

Dette her blir bare pirk. Selvfølgelig er det lov. Jobber på en kafé hvor vi selger wienerbrød og vafler, blant annet, og de står utildekket på disken like foran kassa. Mattilsynet godtar det, vi spurte dem til og med sist de var der på kontroll. De bakteriene er minimale, og de er ikke skadelige. Jeg skal love deg det er masse bakterier i tildekket smågodt også pga små barn som stapper hendene sine ned dit. 

Anonymkode: 28cf1...2fc

• Liker 1
Skrevet

Mange butikker som har det sånn, særlig rundt påske-tider. Eg kjøper aldri når det står slik, ekkelt.

Skrevet

hva med de store kasser med mandler dere er så glad å benytter dere av?  Forrige gang jeg var i butikken var det en liten gutt som koste seg skikkelig med hendene langt ned i kassen. mmmm 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, stan skrev:

Det samme kan man vel si om frukt og grønnsaker. Det mest urene vi bringer med oss er jo fingrene våre.

Jeg har også reagert på dette enkelte steder, og kjøper heller noe som er pakket inn.

Frukt og grønt kan vaskes.  Det er funnet stor mengder bakterier i smågodboksene og DET er DE boksene som er på veggen med løst lokk over.   Vi har ikke skitnere hender enn et dosete hvis vi vasker dem. 

Skrevet
2 timer siden, DreamOn skrev:

Frukt og grønt kan vaskes.  Det er funnet stor mengder bakterier i smågodboksene og DET er DE boksene som er på veggen med løst lokk over.   Vi har ikke skitnere hender enn et dosete hvis vi vasker dem. 

Enig i at vaskete hender nok er renere en dosete, men det varer ikke lenge. 

Vi testet bakterier på ulike steder på jobb. 

Doringen kom ganske bra ut. 

Men håndtaket ut fra do var ille. 

Men skikkelig ille var noen tastaturer. 

Så hvis man vil beholde de rene hendene kan man ikke ta på dørhåndtaket eller tastaturet. ☺

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, stan skrev:

Men det er lettere å vaske frukt og grønnsaker enn smågodt :fnise:

Skrevet
28 minutter siden, MartheC skrev:

Men det er lettere å vaske frukt og grønnsaker enn smågodt :fnise:

Hva! Vasker De ikke smågodtet deres? 

Nei da, det har du jo helt rett i. I tillegg er jo sukker fantastisk næring for mange mikrober, mens frukt og grønnsaker har naturlig ulike forsvarsmekanismer mot dem. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Hva! Vasker De ikke smågodtet deres? 

Nei da, det har du jo helt rett i. I tillegg er jo sukker fantastisk næring for mange mikrober, mens frukt og grønnsaker har naturlig ulike forsvarsmekanismer mot dem. 

Nei har prøvd dessverre viste det seg at det ble klissete eller gikk i oppløsning av skylling 😞

Skrevet

Vi tåler utrolig mye.  Tenk når man går rundt på et kjøpesenter i timer også spiser man en baguett med hendene uten kanskje å huske å vaske hendene først. Dette tåler de fleste helt fint, vi tåler også fint å spise et eple uten å vaske det.  Heldigvis, hvis vi hadde vært så skjøre at vi ikke hadde kunnet det hadde vi ikke levd lenge. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...