AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Del Skrevet 8. september 2016 Ser gjennom utstyret til barnet mitt på fire år og skjønner at jeg må handle inn det meste nytt til høsten/vinteren. Dress, regntøy, sko, støvler, sherrox, ullundertøy, mellomlag i ull og lue+votter. Å kjøpe alt splitter nytt og i god kvalitet er dyyyrt! Blir jo fort en 6000kr? Minst! Hvor mye bruker dere? Anonymkode: 77e45...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #2 Del Skrevet 8. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser gjennom utstyret til barnet mitt på fire år og skjønner at jeg må handle inn det meste nytt til høsten/vinteren. Dress, regntøy, sko, støvler, sherrox, ullundertøy, mellomlag i ull og lue+votter. Å kjøpe alt splitter nytt og i god kvalitet er dyyyrt! Blir jo fort en 6000kr? Minst! Hvor mye bruker dere? Anonymkode: 77e45...c3b Jeg håper, og satser på, at de to vinterdressene hun har fra i vinter passer fortsatt.. Så der var den regninga betalt Men ellers må jeg ha: Vintersko, sherrox, ullundertøy, strikket ulltøy, lue, votter, ulldresser, fleecedresser. Tror hun har vinterjakke. Takk og lov for at jeg kjøpte stort i fjor Til babyen må jeg ha lue+votter, ullundertøy, strikket ulltøy, ulldresser, fleecedresser, vintersokker. Heldigvis kan svigermor strikke Anonymkode: 5379e...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Del Skrevet 8. september 2016 Ja, kanskje noe sånt. Men kjøper regn- og vinterdress såpass stort at den kan brukes halvannet år. Luer, votter er jo ting de kan ha over flere år, men man trenger jo flere av de for å kunne skifte. Anonymkode: 4c6d7...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. september 2016 #4 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Vi bruker ikke så mye på alle tre til sammen en gang, men det er i hovedsak fordi de to yngste arver dresser, ullundertøy, fleece o.l. fra eldstemann. Ny vinterdress koster maks 1000-1500 kroner (vi er veldig fornøyd med Didriksons og Reflex som fås på hhv XXL og Barnas Hus), Ullundertøy og ullsokker kjøper vi på Obs når det er Barnas uker. Under 200 kr per sett ullundertøy og 79 kr for tre par ullsokker (Janus begge deler). Vintersko pleier vi å kjøpe på Eurosko når det er tre for to hver høst. Vi bruker Dock Boots (Obs) i stedet for Cherrox. Husker ikke om det er 199 eller 299 det koster på tilbud. Lue er billig. De to som går i barnehage får Reima votter, som er dyre (400 kr tror jeg), men de trenger bare ett par votter til hele vinteren fordi de aldri blir våte inni og disse arves også videre. Eldste som går på skole får billigere votter, rett og slett fordi det hender noen blir borte. Fleecesett husker jeg ikke hva koster, men det er ikke mange hundrelappene per sett, pleier kjøpe det på Obs eller Barnas Hus. Vi følger med på tilbud, handler en del på outlet o.l. Det er absolutt mulig å bruke mange tusen per barn på utstyr hvis man kjøper dyre merker, men det er ikke slik at det er de dyreste merkene som er best. Våre har vært akkurat like tørre og varme i billige dresser som i dyre så vi bruker ikke unødvendige penger på merker. Det kan forøvrig være greit å sjekke forbrukertestene som pleier å komme hver høst. Endret 8. september 2016 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 8. september 2016 #5 Del Skrevet 8. september 2016 Hvis du kjøper Dock boots så har du både støvler og Cherrox, de kan brukes til minus 15. 299 på obs nå. Min 4-åring har bambusundertøy fra ifjor som fortsatt passer. Nye strømper er kjøpt på salg på obs. Goretex sko for høsten er kjøpt. Han har allværsjakke og bukse som passer fra i vår, og en parkdress etter storebror. Vinterdressen fra ifjor tror jeg muligens passer. Vinterjakken er jeg sikker på passer. Tykk ullbukse og jakke mellomlag passer nok både i år fortsatt og neste år. Så jeg må kjøpe: dock boots, goretex vintersko, tynn mellomlagsjakke ull, ny lue eller to. Votter og vinterlue tror jeg passer fra ifjor, må kanskje ha ny vinterlue. Det blir vel ikke så voldsomt dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #6 Del Skrevet 8. september 2016 Vi er så heldige å ha svigermor som er et strikke-fantom, hun strikker både tynne og tykke gensere, bukser, dresser, sokker, pannebånd ol. til barna I tillegg har min søster også jenter som er bare noen få år eldre, så de arver en del derfra! Ellers har de gode billigere alternativer på feks. Stormberg, Cubus, Obs, Europris, Sparkjøp ol. hvis man er ute etter fleecejakke eller slikt. Synes 6000,- høres veldig mye ut!! Anonymkode: 4327e...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #7 Del Skrevet 9. september 2016 Her er budsjettet mitt: Vinterdress 1000,- Vintersko 700,- Sherrox 300,- Lue 300,- Votter 200,- Mellomlag ull 600,- Ullundertøy x 5 sett 2000,- Ullsokker 400,- Regntøy 600,- Tøfler 300,- Jeg havner oppi 6400... og da har jeg ikke tatt med annet innetøy enn 5 sett ullundertøy. Altså ingen joggebukser, pysj, fintøy osv. Heller ingen ekstra mellomlag i ull/fleece og ekstra votter og luer, regnvotter og sydvest. Dyrt å ha barn, ja! Anonymkode: 77e45...c3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #8 Del Skrevet 9. september 2016 Vi har 2 vinterdresser og 2 par vintersko så bare det er jo 4000 kr ca. Pleier å bruke mellom 6-8 000 kr. Har tanter som strikker mye så mellomlag slipper jeg å kjøpe. Anonymkode: 2c244...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #9 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg kjøper nesten alt av yttertøy på salg eller kampanje. Vinterklær for neste vinter kjøpes på salg på slutten av sesongen. Kjper som oftest Reima. Ullklær kjøper jeg gjennom hele året når jeg kommer over på salg. Ønsker meg også ullklær til ungene i julegave/bursdagsgave. Stort sett besteforeldrene som kjøper det da. Det eneste som trengs her til denne vinteren er vintersko, det syns jeg er vanskelig å kjøpe mange måneder i forveien. Vinterskoene handler jeg på Skoringen når de har Barnas dag/2 for 1. Anonymkode: 8cdff...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #10 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg kjøper det meste på salg eller med rabatter (er hele tiden kampanjer på f.eks Ellos) gjennom året, så jeg bruker ikke så mye på høsten. Veldig mye holder mer enn én sesong. Jeg kjøper heller ikke mye "merkeklær", men velger Ellos, SparKjøp, Lindex osv (sko er jeg litt strengere på, der har jeg dårlig erfaring med de billigste). Av erfaring er klærne like bra, men skulle noe ryke får man ofte to for prisen for én fra et "merke". F.eks fikk jeg regntøy og gummistøvler til rett under 500 kr i sommer og Viking Cherrox til 150 kr i våres. Fjorårets vinterdress holder ennå, og den ga jeg 600 kr for da. Parkdressen kostet 450 kr i fjor og holder også i år. Må nok ha ny til våren, men det er uansett 1,5 sesong. Tynt ulltøy (Pierre Robert) ønsker jeg til datteren min til jul, det som er fra året før holder frem til da. Om jeg må ha noe mer før jul så kjøper jeg når det er 40% på Pierre Robert på høsten, pleier å være i oktober tror jeg. Tykk ull har jeg kjøpt på SparKjøp, fra Safa. Vintersko betalte jeg 400 kr for i fjor, Sorel kjøpt på Ellos. Det må vi ha nytt av hvert år, men jeg kjøper sjelden dyrere enn 500 kr. Vanter, luer, sokker/ullsokker, strømpebukser osv er det ofte tilbud på på Europris, vintervottene kjøpte jeg på Coop Extra i fjor - supergode votter som holder i år også. Datteren min er god og varm, tørr og behagelig kledd for omtrent halvparten av prisen av hva veldig mange andre bruker. Anonymkode: ecabb...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 10. september 2016 #11 Del Skrevet 10. september 2016 vi kjøper kun truser, strømpebukser og sokker nytt - det er kjempemye fint og ubetydelig brukt tøy og sko å få på loppemarked og fretex. bruker 500-800kr i året på klær og sko til barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #12 Del Skrevet 10. september 2016 Vi bruker mye penger, og kunne nok kommet billigere unna. Vi har minst to sett av alt, både høstdresser og vinterdresser, sko osv. I tillegg velger vi å ha 10-12 sett med ull, så holder det å vaske det en gang i uken. Jeg er ferdig med å kjøpe inn alt nå, og har vært det en stund. Tipper jeg har brukt ca 7000,- på høst / vinterklær. Hadde jeg ikke planlagt, og kjøpt på salg, så hadde det kjapt kostet det dobbelte. Anonymkode: 73458...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #13 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg er flink å følge med på salg i diverse nettbutikker. Sko og vinterdress kjøpes i januar til neste år, har kjøpt reimatec og molo vinterdress til 360 kr begge årene. Kjøpte bisgaard vintersko til 300 på 70% som blir brukt i år. Kivat luen har vi 2 av men brukes det 3. året på rad uten noe problem. Ullundertøy kjøpes når det er 40% på pierre robert obs, blir vell 200 per sett og de er doble størrelser og passer i år også. Opplever aldri at jeg må legge ut 6000, det er sikkert det jeg bruker på klær i løpet av et år til 1 barn. Innesko/tøfler brukes ikke, heller ikke cherrox, ullsokker er vell heller ikke latterlig dyrt, koster 79 for 3 par på obs fra Janus. Alt må kjøpes utenfor sesongene på 70% så sparer man endel penger, regntøy kjøpte vi sist til 99 på barnas hus som var satt ned litt ekstra pga litt rar farge og ingen hadde kjøpt det et halvt år. Polarn og Pyret kjøret ofte 70% i butikkene på slutten av sesongene, de har bra yttertøy. Anonymkode: 11759...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 10. september 2016 #14 Del Skrevet 10. september 2016 Det er ganske forskjellig hvor mye vi bruker på klær. Jeg kjøper en del på tilbud når jeg kommer over det, men ganske ofte er de utsolgt for de størrelsene jeg ville hatt, når jeg kommer over gode kjøp. Synes overslaget ditt ser ut som det er innenfor normalen ihvertfall. Har funnet ut at vinterdresser til 699 ( refleks, friends o.l. ) er minst like gode til normal bruk i opptil -20, som de dyrere dressene, for man har jo stort sett ullklær under, når det er kaldt. Her jeg bor er det ikke hver vinter det er såpass kaldt som -20 og da er vi uansett mest inne. De aller minste er jo heller ikke ute og leker når det er f.eks -15. Ingen av mine har frosset i vinterdress. Til denne vinteren ser vel overslaget til det jeg har kjøpt/ skal kjøpe til nest minste ca slik ut: Dress på tilbud 400, lue 200, votter 150, ullundertøy 400, Vintersko 700, ekstra vintersko 300, cherrox 300, regntøy 500, støvler 200, tynne ullsokker 200, Det skulle vel bli ca 3350, det andre arver han fra eldre søsken, eller har fått i gave fra besteforeldre og annen familie. Om vi ser på 11åringen, er det en annen historie. Han trengte alt mulig nytt i år og prisene er høyere. Eneste som han har arvet er noen ullsokker og en ullgenser. Her er tallene for ham: regntøy 800, vinterdress 1000, turbukse 500, utejakke 300, sko 800, støvler 400, ekstra vintersko 300, ullundertøy 600, lue 200, votter 200, mellomlag 500 - Hvilket skulle bli 5600 Vi kjøpte klær for ca 10000 i begynnelsen av måneden og da jeg regnet etter hva vi hadde brukt i en 12 måneders periode, lå vi på 31000 i klær for 5 personer, mens vi lå på 22000 i fjor, inkludert ca 4000 som var gaver til andre. - altså 18000 Lillemor trenger heldigvis bare regntøy, vintersko og vinterdress, dette året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #15 Del Skrevet 10. september 2016 Har 4 barn under 8 år. Bruker lett 10.000 pr. barn når jeg handler tøy til ny sesong, da de er meget aktive og sliter tøy som bare det, i tillegg orker jeg ikke å vaske og passe på hele tiden at de har rent og tørt tøy så har dobbelt opp av alt. Noe unødvendig, men skotørker står alltid på fult og dresser og regntøy har de 2-3 sett av da de i våte perioder bruker 2 skift på en dag ute før de blir hentet. I fjor hadde jeg brukt i gjennomsnittet 15.000 på bekledning til barna pr.mnd og posten bare øker, men vi har råd så helt greit. Anonymkode: a3bd5...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 10. september 2016 #16 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg brukte ca 4000kr på vintertøy. Kjøpte alt på salg på vårparten. Nøstebarnull og dro til Norwegian outlet og kjøpte sko og yttertøy. Mye å spare der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #17 Del Skrevet 10. september 2016 ... og jeg regner med å bruke kanskje en tusenlapp eller to. Har flere barn, så noe går i arv mellom dem, noe kan brukes flere år, jeg har ikke erfaring med at merker har så mye å si så jeg kjøper sjelden de dyreste tingene. Så handler jeg gjennom hele året (ikke sko til småbarn, pga størrelsen) og mye på salg. Derfor er det lite jeg må ut med nå, selv om jeg har mange å kjøpe til. Anonymkode: 3cfb3...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #18 Del Skrevet 10. september 2016 Denne sesongen har det gått forferdelig mye penger i sko, synes jeg. For ikke så lenge siden kjøpte i nye joggesko til barnet vårt. De ble slitt (på grensen til at det ble hull) etter bare en uke, og vi fikk ikke reklamert på dem selv om vi hadde kvittering. Da ble det å kjøpe nye sko, denne gangen kjøpte vi nå noen som vi er sikre på holder seg helst helt frem til snøen kommer minst. Innesko har vi måttet kjøpe til skolebruk da de forrige var for små. Ny støvler har i måttet kjøpe da det var hull i de forrige. Prøver så godt jeg kan å holde meg under 500 kr per par, samtidig har jeg funnet ut at det viktigste for vår del er hard gummi oppe på området ovenfor tærne, ellers blir de utslitt på null komma niks. Innrømmer at jeg har kjøpt 1 plagg til ca 600 kr som var relativt unødvendig, men likevel godt å ha på kalde dager. Noen bukser, t-skjorter og gensere må det også bli. Sånn på rappen kan jeg komme på ett kjøp av flere plagg til 3-600 kr. Har ingen å arve av, og det merker vi godt. Jeg må bli flinkere til å kjøpe varer på salg, men synes det er vanskelig å beregne hvor mye barnet mitt kommer til å vokse til den aktuelle sesongen. Anonymkode: a568a...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #19 Del Skrevet 10. september 2016 Det blir dyrt, men vi investerer i klær av bedre kvalitet, så de varer iallefall en hel sesong. Hovedproblemet her er sko for disse føttene vokser så fort, så vi starter alltid sesongen med 1 str og mot slutten er vi på en annen str. Anonymkode: d7735...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 10. september 2016 #20 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg handler litt gjennom hele året. Kjøper dyre uteklær, men sparer en del på salg. Med sko så blir det vel rundt 2000 kr på hvert barn til ytterklær. Men noe kan de jo bruke 2 år på rad, dresser og regntøy f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå