Gå til innhold

Nabo irritert fordi jeg skal ha fest. Er jeg/hun urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forgårs hang jeg opp et nabovarsel siden jeg skal ha en fest i morgen. Jeg har ikke tenkt at vi skal bråke noe voldsomt og det er første gang jeg faktisk skal ha fest. Ellers er dette et forholdsvis stille og rolig nabolag. 

Møtte på en nabo i oppgangen tidligere i dag. Hun var fly forbanna fordi jeg skal ha fest i morgen og mener det ødelegger nattesøvnen for ungene. Joda, det kan jeg jo forstå. Vi skal være 10 stykker. Først skal vi spise middag også blir vi hos meg utover kvelden. Vi er en rolig gjeng og må ikke nødvendigvis ha høy musikk. 

Jeg fortalte henne at jeg forstod at hun ikke var så glad for det, men at vi skal prøve å være så stille som mulig og at hun bare må banke på/sende meg en melding om vi må dempe oss. Da vil vi i såfall gjøre det. Sa også til henne at vi trenger ikke å drøye tiden og at vi kanskje finner ut at vi tar en tur på et utested senere på kvelden. Men dette likte hun dårlig også. 

Det skal være stilt kl 23. Men det må da være lov å ha et lite festlig lag frem til kl 23? Jeg kan jo ikke sitte helt alene hver kveld for å unngå å lage lyder....

Anonymkode: bfb25...415

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forgårs hang jeg opp et nabovarsel siden jeg skal ha en fest i morgen. Jeg har ikke tenkt at vi skal bråke noe voldsomt og det er første gang jeg faktisk skal ha fest. Ellers er dette et forholdsvis stille og rolig nabolag. 

Møtte på en nabo i oppgangen tidligere i dag. Hun var fly forbanna fordi jeg skal ha fest i morgen og mener det ødelegger nattesøvnen for ungene. Joda, det kan jeg jo forstå. Vi skal være 10 stykker. Først skal vi spise middag også blir vi hos meg utover kvelden. Vi er en rolig gjeng og må ikke nødvendigvis ha høy musikk. 

Jeg fortalte henne at jeg forstod at hun ikke var så glad for det, men at vi skal prøve å være så stille som mulig og at hun bare må banke på/sende meg en melding om vi må dempe oss. Da vil vi i såfall gjøre det. Sa også til henne at vi trenger ikke å drøye tiden og at vi kanskje finner ut at vi tar en tur på et utested senere på kvelden. Men dette likte hun dårlig også. 

Det skal være stilt kl 23. Men det må da være lov å ha et lite festlig lag frem til kl 23? Jeg kan jo ikke sitte helt alene hver kveld for å unngå å lage lyder....

Synes naboen er urimelig her! Du har jo gitt beskjed på forhånd! Du må jo få lov og ha fest så lenge det ikke blir mye bråk utover når det skal være stille! Skjønner ikke hvorfor enkelte skal være så urimelige.. Hun får ta ungene med seg og dra et annet sted hvis hun ikke tåler at naboen har fest en sjelden gang. Lykke til med festen😊👍 og naboen😁

• Liker 42
Skrevet

Hun kan være så irritert hun bare vil. Om det ikke står noe annet i boretslagets regler, og det er stillt etter klokka 23, er det lite hun kan gjøre.

Anonymkode: e03d6...48c

• Liker 21
Skrevet

Ha fest og kos dere og ha det gøy. Fram til klokka 23 er det helt greit og du har til og med sagt i fra, så da får naboen din bare være sur. 

Skjønner at det er kjipt om ungene ikke får sove, men da er det hun som bør finne et annet sted å være mens dere har fest, og tåler man ikke at naboene innimellom har fest og besøk så må man vurdere om man bør bo et annet sted. 

Anonymkode: 2b983...e64

• Liker 13
Skrevet

Alle har lov til å ha sammenkomst/selskap/fest i eget hjem av og til. Det må naboer tåle.

Du har gitt varsel. Nabo er urimelig.

Kos deg.

• Liker 16
Skrevet

Urimelig nabo.

I vårt borettslag skal det være stille etter kl 23.00 så da overlever vi at naboene har festlig lag med litt støy så lenge de er stille etter kl. 23.

• Liker 5
Skrevet

..og derfor bør noen bo i hus, og andre trives i leilighet.

God fest!

• Liker 7
Skrevet
Et øyeblikk siden, BlendaSensitive skrev:

..og derfor bør noen bo i hus, og andre trives i leilighet.

God fest!

Og da mener du selvsagt at naboen til TS bør bo alene for segsjæl i skauen!  ☺

• Liker 8
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen som er urimelig.

Du gjør helt rett i å henge opp nabovarsel. Det er jo ikke sikkert festen vil sjenere naboer i det hele tatt, men om den gjør det, så er det jo mye lettere å si fra når du har inviterer til det gjennom nabovarselet.

Anonymkode: 4f0e0...4d1

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, Sh999 skrev:

Synes naboen er urimelig her! Du har jo gitt beskjed på forhånd! Du må jo få lov og ha fest så lenge det ikke blir mye bråk utover når det skal være stille! Skjønner ikke hvorfor enkelte skal være så urimelige.. Hun får ta ungene med seg og dra et annet sted hvis hun ikke tåler at naboen har fest en sjelden gang. Lykke til med festen😊👍 og naboen😁

MEN du burde gitt beskjed enda tidligere, helst en uke eller to før dagen, så hun kunne fått større mulighet til å reise til noe annet sted med sine barn!

Anonymkode: 09931...4c9

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEN du burde gitt beskjed enda tidligere, helst en uke eller to før dagen, så hun kunne fått større mulighet til å reise til noe annet sted med sine barn!

Unnskyld meg? Men er det TS som betaler hotell da eller? 

Selvsagt er det lov å ha besøk! Men det er faktisk nødvendig at mennesker som bosetter seg tett innpå andre, evner å vise hensyn til naboene. De som ikke klarer å vise hensyn bør rett og slett skaffe seg enebolig.

Åpenbart er det ikke bra for små barn som legger seg klokka sju, å være våkne til 23 fordi naboen skal ha musikk på full styrke, gjerne også med vindu åpent. Mener du at barn ikke skal kunne vokse opp i by?

Anonymkode: 0c435...4de

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi'rei 'a, døh! 

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten fest som beskrevet over,  trenger ikke varsel i det hele tatt, så her mener jeg at du er aaaltfor streng.  

TS, kos deg med festen!  Det er helt lov å kose seg med besøk/fest.  Og du har itillegg gitt beskjed!  Naboen din er sær!  

Anonymkode: 297d4...f4e

• Liker 17
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er urimelig.

Jeg har en nabo over meg som er glad i en fest. Jeg har ofte opplevd at det dundrer i taket, det er utrolig kjipt som mor med små barn som ikke får sove. Jeg skulle ønske alle gjorde som deg for det gir en mulighet til å reise bort. Jeg har aldri i mitt liv fått en nabovarsel om fest. Nei, kos deg :) Ha god samvittighet, som du sier så er det jo ikke hele tiden du gjør dette og da burde det være greit. Ja, det er surt. Ja, det er kjipt. Det er da hennes følelser, som hun lar gå utover deg. Dumt, teit og alt sånt. Prøv å ikke bry deg. 

Anonymkode: 268ab...a44

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg? Men er det TS som betaler hotell da eller? 

Selvsagt er det lov å ha besøk! Men det er faktisk nødvendig at mennesker som bosetter seg tett innpå andre, evner å vise hensyn til naboene. De som ikke klarer å vise hensyn bør rett og slett skaffe seg enebolig.

Åpenbart er det ikke bra for små barn som legger seg klokka sju, å være våkne til 23 fordi naboen skal ha musikk på full styrke, gjerne også med vindu åpent. Mener du at barn ikke skal kunne vokse opp i by?

Ts har jo vist hensyn! Hun ga beskjed, og sa at hvis det ble problemer så måtte naboen bare si fra. Dette synes jeg naboen må finne seg i selv om hun har barn. Man kan ikke nekte naboer og ha fest fordi man har barn som legger seg før 23. 

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulighet til å reise vekk fordi naboen skal ha et vors / fest?  Haha, man kan ikke være så prippen om man bor i borettslag med masse naboer. Hos oss er reglene også forsåvidt stille etter 23.00 i helgene, men det er ingen som klager om man holder på til rundt 12 halv 1 for den saks skyld heller. Litt må man da kunne unne naboene sine så lenge ikke det er hver bidige helg.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er urimelig.

Jeg har en nabo over meg som er glad i en fest. Jeg har ofte opplevd at det dundrer i taket, det er utrolig kjipt som mor med små barn som ikke får sove. Jeg skulle ønske alle gjorde som deg for det gir en mulighet til å reise bort. Jeg har aldri i mitt liv fått en nabovarsel om fest. Nei, kos deg :) Ha god samvittighet, som du sier så er det jo ikke hele tiden du gjør dette og da burde det være greit. Ja, det er surt. Ja, det er kjipt. Det er da hennes følelser, som hun lar gå utover deg. Dumt, teit og alt sånt. Prøv å ikke bry deg. 

Anonymkode: 268ab...a44

Reise bort? Da kan vel like gjerne TS reise bort, og ha festen sin der? 

Normale sammenkomster behøver ikke 'varsles'. Fester som krever varsel, er fester som ikke bør finne sted i boliger hvor folk bor tett innpå hverandre.

• Liker 3
Skrevet

For ei kjerring. Naboen, altså.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, kaninen skrev:

Mulighet til å reise vekk fordi naboen skal ha et vors / fest?  Haha, man kan ikke være så prippen om man bor i borettslag med masse naboer. Hos oss er reglene også forsåvidt stille etter 23.00 i helgene, men det er ingen som klager om man holder på til rundt 12 halv 1 for den saks skyld heller. Litt må man da kunne unne naboene sine så lenge ikke det er hver bidige helg.

Det at det skal være stille etter kl 23 betyr ikke at det er fritt fram før den tid slik som mange unge ser ut til å tro. Hadde du hatt uanmeldt fest til kl 00.30 i mitt borettslag hadde du ikke blitt populær. Litt må du jo kunne unne naboene dine også.

Anonymkode: cbfa6...938

• Liker 8
Skrevet
49 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Og da mener du selvsagt at naboen til TS bør bo alene for segsjæl i skauen!  ☺

Finnes jo noe mellom 20 kvm i storbyen og hytte i skogen,  doh!

Fek rekkeshus (godt isolert, men iaf max 2 naboer vegg i vegg, eller hus i villastrøk. 

Bor man i leilighet så finnes det fordeler og ulemper. live with it - innenfor rimlighetens grenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...