AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Jeg spiser etter 14.00 og ikke mer etter 18.00 jeg får i meg cirka 1000 kcal, maksimum 1500, har ikke vekt hjemme men går man ned i vekt av å ha denne ^reglen^? får jo cirka 20 timers der jeg går uten mat.. Anonymkode: 100d0...42a
Gjest godt Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Ja, du vil nok gå ned i vekt på mellom 1000 og 1500 kalorier i døgnet, med mindre du er veeldig lav eller allerede veldig tynn. Jeg synes det høres fryktelig lite ut å spise i et så lite vindu, men jeg vet av flere som sier at de liker å holde seg til 1-2 måltider om dagen. Fungerer det for deg, da? Føler du deg opplagt? Eller presser du deg bare i gjennom for å bli tynn? Det finnes i så fall bedre, mer behagelige (subjektiv mening) måter å gjøre det på, hvis du opplever dette som et slit på kroppen din.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Vedrørende energiinntak: Det hørtes fryktelig lite ut, så ned går du nok, ja. Men det kommer an på hva normalforbrenningen din ligger på (kjønn, alder, vekt, aktivitetsnivå). Dersom du spiser nok til å holde den vedlike, går det bra. Dersom du ikke holder den vedlike går den ned og settes i sparebluss og da stopper både vektnedgangen og trivselen. Og erfaringsmessig alt annet også: treningslyst, tiltakslyst, sexlyst, humør, prestasjon.. Ville sørget for å få i meg minst 1500, og endel mer dersom du trener/er i aktivitet. Vedrørende spisevindu: Det er ikke noen vits å ha større fasteperiode enn 16 timer, og meningen med lite spisevindu er å bli ordentlig mett de gangene du spiser. 500 kcal per måltid fordelt på 3 sunne måltider blir man mett av, men dersom man skal innta de i løpet av kun fire timer blir man vel stappmett? Du må nesten kjenne på hva du er komfortabel med, men du vil antageligvis gå ned på en enda bedre måte ved å innta ca 500-600 kcal kl 12:00, kl 16:00 og kl 20:00. Anonymkode: 5b2af...5cc
Pringle Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Du går ned i vekt av et vedvarende kaloriunderskudd, det påvirkes ikke av tidspunktene for når du spiser. 1
Saraby Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 Tråden stenges da den bryter med forumets retningslinjer ang. matinntak. Se følgende punkt: Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. -Saraby, mod. 1
Anbefalte innlegg