Gå til innhold

grrr...tollstopp!!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg fikk en GAVE fra hqhair som plaster på såret fordi de hadde sendt meg feil ting.

Og nå har denne gaven blitt stoppa i tollen.

Må kanskje ned på postens godssenter for å hente en liten pudderdåse!!! :evil:

Står på brevet jeg fikk at hvis det er en gave eller under kr 1000 må jeg enten betale 70kr eller ingenting.

Men uansett, for noe herk!

Jeg får også en keramisk krølltang tilsendt snart fra hqhair og tviler ikke på at denne også blir stoppa.

Skal jeg betale toll for noe jeg allerede har betalt for NÅ???

NORGE ALTSÅ!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bestilt noe fra utlandet som har en samlet kjøpssum som er over 200 kroner blir den stoppet i tollen og du må betale toll. har du bestilt noe som har over 1000 kroner i verdi må du i tilegg til tollen betale 24% i moms (dette kommer som regel som regning i pakken når du henter den eller så må du betale for å få den ut).

Tollvesnet godtar ikke gaver fra firma lenger, nettopp fordi denne måten å handle på og unnslippe toll og moms har blitt utnyttet. mest sannsynlig er det derfor du fortsatt må betale toll på noe som egentlig er en gave (i og med at tollen ikke kan kontrollere hver eneste pakke om det virkelig er en gave eller om firmaet bare har skrevet det på så du skal slippe ekstra utgifter enn kjøpssum og frakt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men det er jo helt utrolig surt.

Når det faktisk er en gave :o

Uff...skal ringe de i morgen å få høre hva jeg får gjort.

Er på en måte prinsippet som er litt viktig her.

Venter også en krølltang som jeg har betalt toll på så er stygt redd for at denne også må betales for :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du bestilt noe fra utlandet som har en samlet kjøpssum som er over 200 kroner blir den stoppet i tollen og du må betale toll. har du bestilt noe som har over 1000 kroner i verdi må du i tilegg til tollen betale 24% i moms (dette kommer som regel som regning i pakken når du henter den eller så må du betale for å få den ut).

Dette er omvendt, handler du for mer enn 200 kr, betaler du mva. Handler du for over 1000 kr må du i tillegg betale eventuell toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei alle.

Takk for svar :)

Snakket med tollen nå, og de bare surrer.

Men er enige i at jeg ikke skal betale toll på denne krølltanga siden jeg allerede har betalt toll på den selvfølgelig.

Så nå må det fakses og ringes så skulle det visst gå greit.

Uff...styr! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...