Gå til innhold

Hjelp meg å velge navn til valpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henter valpen om en uke men den er fortsatt navnløs. Vurderer Arya eller Embla? Hvilket er finest? 😊Er også åpen for andre forslag. Det er en tispe.

Anonymkode: 7b799...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte Arya best til hund. Men synes ikke det er videre fint, da :( Hva med Mari? 

Skrevet
46 minutter siden, Aamu skrev:

Likte Arya best til hund. Men synes ikke det er videre fint, da :( Hva med Mari? 

Kjenner flere mennesker som heter Mari.. Men takk for innspill :)

Skrevet

Arya var fint :) Synes Embla passer bedre til hester av en eller annen grunn.

Anonymkode: 53f4f...47f

Skrevet

Hva synes dere om Yri?

Skrevet

Edda

Fiona

Molly

Eira

Maja

Ylva

Petra

Anonymkode: cc2b7...604

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type navn liker du?

Mitt råd til de som har flere navn de vurderer å bruke, er å vente til valpen er i hus og bruke noen dager på å bli kjent med personligheten til valpen, og deretter si navnet høyt flere ganger mens du har valpen med deg. Har funnet ut at det er enkleste måten å finne ut navn som passer best. Har hund selv og har gjort det slik, og det har vært lett å kutte navn som absolutt ikkje føltes riktig for min valp, selv om eg syns navnene var fine sånn ellers.

Skrevet
10 minutter siden, NordTroll skrev:

Hvilken type navn liker du?

Mitt råd til de som har flere navn de vurderer å bruke, er å vente til valpen er i hus og bruke noen dager på å bli kjent med personligheten til valpen, og deretter si navnet høyt flere ganger mens du har valpen med deg. Har funnet ut at det er enkleste måten å finne ut navn som passer best. Har hund selv og har gjort det slik, og det har vært lett å kutte navn som absolutt ikkje føltes riktig for min valp, selv om eg syns navnene var fine sånn ellers.

Liker navn som ikke er så mye brukt (type Bella og Mira), men som er lette å uttale med maks 2 stavelser.  Det var forøvrig et lurt tips du hadde, går nok for det hvis jeg ikke blir noe klokere i løpet av de neste dagene. 

Gjest Belle âme
Skrevet

Arya var fint!

Forslag:

Shiba

Akita

Ebba

Inez

Vilja

Runa

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker navn som ikke er så mye brukt (type Bella og Mira), men som er lette å uttale med maks 2 stavelser.  Det var forøvrig et lurt tips du hadde, går nok for det hvis jeg ikke blir noe klokere i løpet av de neste dagene. 

Fine navn. Må bare legge til at jeg ser på disse navnene som mye brukt. Jeg kjenner/vet om 4 Bella-hunder og både hunder og hester med navnet Mira.

TS: lykke til med valpen, heldige som henter den om en uke. Vi har fortsatt 5-6 uker igjen av ventetiden og det går sååå sakte..🐶💕

Anonymkode: c3e86...edf

• Liker 1
Skrevet

Stella

Lykke

Anonymkode: 5382c...602

• Liker 1
Skrevet

Arya var fint. Embla er mer kunavn :fnise:

Anonymkode: 6adb1...7d9

Skrevet
Den 8. september 2016 at 14.10, AnonymBruker skrev:

Stella

Lykke

Anonymkode: 5382c...602

Ikke min smak dessverre :icon_frown:

Den 8. september 2016 at 14.10, Maewest skrev:

Hva med Ayla?

Fint!

Den 8. september 2016 at 14.11, Rumle skrev:

Hvilken type hund er det? 

Det er en hvit gjeterhund :)

Den 8. september 2016 at 14.12, FruGlad skrev:

Enya ❤

Liker Enya 😍

Den 8. september 2016 at 14.07, AnonymBruker skrev:

Fine navn. Må bare legge til at jeg ser på disse navnene som mye brukt. Jeg kjenner/vet om 4 Bella-hunder og både hunder og hester med navnet Mira.

TS: lykke til med valpen, heldige som henter den om en uke. Vi har fortsatt 5-6 uker igjen av ventetiden og det går sååå sakte..🐶💕

Anonymkode: c3e86...edf

Jeg for formulerte meg kanskje litt feil. Mente å få frem at Bella og Mira er navn som er mye brukt 😊

TS

Skrevet

Happy

Anonymkode: cc2b7...604

Skrevet
Den 8.9.2016 at 13.48, Belle âme skrev:

Arya var fint!

Forslag:

Shiba

Akita

Ebba

Inez

Vilja

Runa

Vilja, o Vilja, Du Waldmägdelein,              
Fass’ mich und lass’ mich                               
Dein Trautliebster sein!              

Skrevet
Den 8.9.2016 at 14.17, AnonymBruker skrev:

Arya var fint. Embla er mer kunavn :fnise:

Anonymkode: 6adb1...7d9

Kunavn, du. Les norrøn mytologi, så får du kanskje en annen oppfatning av navnet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...