Gå til innhold

Tips til oppbevaring på et lite bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ikke så alt for stort bad og håper noen her har tips i forhold til å utnyttet badet mest mulig og få mer oppbevaringsplass. Badet ser ca slik ut: 

https://www.google.no/search?q=lite+bad&biw=1437&bih=738&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi66drOv__OAhXOZpoKHRcGBJsQ_AUIBigB#imgrc=dNjjPbW7_u7dsM%3A

Over toalettet så er det et lite skap. Der oppbevarer jeg slik som tannkost, kremer, deodorant og slike småting jeg bruker hver dag. Under vasen oppbevarer jeg en boks med sminke, litt hårprodukter og hårføner/rettetang. Men mer enn det får jeg egentlig ikke plass til. I dusjen har jeg et lite "brett" på dusjstangen. Men er kun plass til en liten shampo/balsam, så resten må stå på gulvet. Ønsker helst ikke å måtte feste noe på veggen, da det ser stygt ut om jeg må fjerne det. 

Har dere neon tips? Det er jo selvfølgelig litt gulvplass lengre ut enn det som sees på bildet, men ikke så mye gulvplass at det ville vært plass til en kommode (ville blitt supertrangt). 

Ellers oppbevarer jeg slik som ekstra tolaettpapir, håndklær mm. i boden, så fyller jeg heller på ved behov. 

Anonymkode: 8104a...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en sånn kant oppfor toalettet kan du jo ha en eller flere kurver stablet der?20-3037_x.jpg

Du kan også ha kroker med sugekopper eller kroker over kanten på dusjkabinettet, jeg pleier å henge håndduker, hårføneren og en sånn liten veske med bing og tamponger der:P Eller du kan ha en hel sånn hylle som under.

dusjhylle-i-3etg-svart_6183_2.jpg.ashx?w

Har du vaskemaskin der inne? Da kan du ha en sånn her under den:

5706470032873_Vaskemaskinstativ.jpg
Håper det er til litt hjelp i alle fall, evt. at du får noen ideer:)

Anonymkode: 26060...4bf

Skrevet

Dersom du har dusjkabinett finnes det slike hyller du henger over veggen, med hyller på den ene siden og kroker til hånduk etc på den andre. Det finnes også dusjhyller som kan henges opp i dusjstangen med en krok. Jeg har en slik, og siden jeg er kreativ brukte jeg en snor til å henge den opp mellom dusjstangen og stangen dusjforhenget henger i, slik at hyllene kommer i fin høyde.

På små bad er det lurt å ha skap bak speilet eller i det minste en hylle som på bildet. Om du ikke har det finnes det tannbørste-kopper som festes med sugekopp, de er fine til tannbørsten og slikt. Da frigjør du litt plass i skapet.

Hos besteforeldre el har du sikkert sett en slik stang med doruller som  står ved siden av doen. Det er kanskje gammeldags, men det er genialt. Prøv å finne en slik. Da har du alltid et par doruller lett tilgjengelig, og slipper å finne et annet sted til dem.

Sminke skal helst ikke lagres på badet, har du plass kan det være lurt å heller ha det et annet sted. Gjerne et sted med dagslys der du også kan montere et sminkespeil. Jeg sminker meg alltid i gangen, for der er det bra lys om morgenen.

Anonymkode: 3eb0f...0d0

Skrevet

Takk for gode tips! Har ikke vaskemaskin, men skal huske på en slik til å ha under hvis jeg kjøper en. Den var jo ganske så lur! Dersom jeg skal ha vaskemaskin så blir det en sånn liten hvor en legger klærne oppi fra toppen, så da har jeg heller ikke muligheten til å oppbevare ting oppå den :P 

Kurver var en lur ide. Er ikke så god plass fra kanten til skapet, men skal nok bli plass en en som kanskje ikke er så høy. 

Anonymkode: 8104a...998

Skrevet

Jeg hadde en sånn CD/DVD-hylle fra IKEA (de er veldig smale) på mitt lille bad. Den brukte jeg til oppbevaring av alt mulig. Hadde små bokser til rotet, og lot parfymer kremer og sånt stå synlig.

Anonymkode: 63b61...257

Skrevet

Vi har også et veldig lite bad.

Har ei hjørnehylle fra Ikea som jeg har puttet kurver inni til oppbevaring, minus den øverste hylla der jeg oppbevarer flasker og kremer. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gode tips fra anonyme over her :)

Jeg har oppbevaring av shampo, balsam osv i dusjen med sugekoppløsning, funker finfint!

Hva med knaggløsning som henger over døra inn til badet?

Du bør absolutt ha skap bak speilet, kjøp så stort du bare kan få tak i!

Se også om du kan gjøre litt om på hyllene inni skap(ene) dine, kan du få plass til en til i høyden, så får du plass til veldig mye mer.  Hårspay og andre høye ting tar gjerne mye plass, disse kan stå oppå selve skapet for å få plass til mindre ting inni.

Endret av Pikeliten
Bildene forsvant, gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...