Gå til innhold

Ser dere ned på folk som jobber i butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det enkelte typer butikker som er "bedre" å jobbe i enn andre sett utenfra? 

Anonymkode: 80371...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Med mye erfaring fra serviceyrke så vet jeg selv hvordan en butikk/servicejobb kan være en utakknemlig drittjobb med sure og ufordragelige kunder uten snev av folkeskikk, kjefting og stress, så de som holder ut fortjener all ære. 

Anonymkode: e74b3...20c

• Liker 14
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke. Med mye erfaring fra serviceyrke så vet jeg selv hvordan en butikk/servicejobb kan være en utakknemlig drittjobb med sure og ufordragelige kunder uten snev av folkeskikk, kjefting og stress, så de som holder ut fortjener all ære. 

Anonymkode: e74b3...20c

What she said!

Anonymkode: 789c8...0f9

Skrevet (endret)

Nei. Jeg tenker ikke akkurat heller at det er et hierarki innenfor servicenæringen, hvor de som selger fine klær er bedre enn de i kassen på Kiwi. Synes det er flott med mennesker som tar det de får, og gjør det beste ut av livssituasjonen. Ser derimot ned på Navere som ikke gidder å jobbe.

Endret av Turin
Skrivefeil
  • Liker 2
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg ser ned på alle mennesker uansett yrke.

Skrevet

Nei, jeg ser absolutt ikke ned på noen i butikkyrket. Det er en hederlig jobb som alt annet, og de fortjener all ære som orker å holde ut alle "rare" og ufordragelige kunder innimellom.

Skrevet

kun på de muggsure

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er et stressende yrke og de fortjener respekt, i likhet med alle andre som er i arbeid.

Anonymkode: 2368f...cb1

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt.

Skrevet

Jobb er jobb. For meg spiller det ingen rolle om du er butikkansatt hos Bunnpris eller om du er lege. Folk er folk. :)

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det enkelte typer butikker som er "bedre" å jobbe i enn andre sett utenfra? 

Anonymkode: 80371...366

Nei absolutt ikke.Mange som står i butikk ,har en utrolig krevendes jobb.Sinna ,sure,illeluktendes folk..Og så skal man holde seg proff. Takk til dere som orker :D

• Liker 1
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Noen ganger savner jeg å jobbe i butikk og kjenner at jeg misunner butikkansatte litt. Jeg har nå en jobb som jeg er utdannet til og som jeg tjener adskillig bedre på enn å jobbe i butikk, men jeg har mye mer ansvar og bruker mer tid på fritiden til å tenke på og bekymre meg over jobben. Butikkjobb (med mindre man er daglig leder e.l. med større ansvar) er mer sånn type jobb som man jobber fra start til slutt, og så går man hjem og har fri. Helt fri.
Jeg vet også at det å jobbe i butikk kan være slitsomt både fysisk og psykisk til tider, og man må klare å være smilende og serviceinnstilt uansett hvor bedritne kundene er. Det er en jobb jeg synes det står like mye respekt av som noen annen jobb.

• Liker 2
Skrevet

Nei.

MEN sånne stuck up kjerringer som jobber i fine butikker og tror de er noe eller oppfører seg overlegent hvis jeg kommer inn vanlig kledd(ikke som en dass,men vanlige h&m klær)tenker jeg: "Hvorfor er du overlegen?du er butikkansatt,ikke dronning"...

Altså,går jeg inn i en fin butikk så er det fordi jeg antageligvis har sett meg ut noe jeg skal kjøpe og da er det ingen vits i at de ansatte oppfører seg overlegent som om de tenker at jobben deres er bedre enn en ansatt på cubus eller kiwi.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser kun ned på de som jobber på Rema 1000. De som jobber på Kiwi, Bunnpris, Spar etc ser jeg ikke ned på.

Anonymkode: 94a54...7c1

Gjest Baremenneske
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser kun ned på de som jobber på Rema 1000. De som jobber på Kiwi, Bunnpris, Spar etc ser jeg ikke ned på.

Anonymkode: 94a54...7c1

Hvorfor det?? 

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Alle yrker trengs! Veldig glad for alle som vil jobbe i butikk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...