AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Hei, startet å ta trening litt sånn "halvseriøst", både fordi jeg vil holde meg i form og se litt bedre ut. Har ikke tenkt så mye på kosthold ogsånt egentlig, og har heller ikke så mye peiling på hva som er bra/dårlig. Hva burde jeg spise mye av? Hva burde jeg holde meg unna? Prøver å spise vanlig variert kost, men noen tips? Som sagt, jeg kan ingenting om dette emnet og hadde blitt veldig fornøyd med litt vei visning! Anonymkode: ad9ee...07f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, startet å ta trening litt sånn "halvseriøst", både fordi jeg vil holde meg i form og se litt bedre ut. Har ikke tenkt så mye på kosthold ogsånt egentlig, og har heller ikke så mye peiling på hva som er bra/dårlig. Hva burde jeg spise mye av? Hva burde jeg holde meg unna? Prøver å spise vanlig variert kost, men noen tips? Som sagt, jeg kan ingenting om dette emnet og hadde blitt veldig fornøyd med litt vei visning! Anonymkode: ad9ee...07f Du kan jo begynne litt med å lese om kosthold? Les om protein, trege karbohydrater, gode fettkilder osv. Det er forøvrig ganske vanskelig å gi deg råd når du ikke fortelle noe om deg selv; utgangspunkt, treningsform, mål, intensitet osv. Anonymkode: b92e7...f39 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo begynne litt med å lese om kosthold? Les om protein, trege karbohydrater, gode fettkilder osv. Det er forøvrig ganske vanskelig å gi deg råd når du ikke fortelle noe om deg selv; utgangspunkt, treningsform, mål, intensitet osv. Anonymkode: b92e7...f39 Sa jeg ville holde meg i form og se bra ut bare definere det litt mer; slank, sunn og litt muskler, vil gjerne bli kvitt mage men ikke være en muskelbunt Anonymkode: ad9ee...07f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg ville holde meg i form og se bra ut bare definere det litt mer; slank, sunn og litt muskler, vil gjerne bli kvitt mage men ikke være en muskelbunt Anonymkode: ad9ee...07f Jeg gir opp. Lykke til. Anonymkode: b92e7...f39 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg ville holde meg i form og se bra ut bare definere det litt mer; slank, sunn og litt muskler, vil gjerne bli kvitt mage men ikke være en muskelbunt Anonymkode: ad9ee...07f Da anbefaler jeg deg å enten kjøpe en bok eller lese om kosthold på nett. Det er vanskelig å gi deg råd når man ikke vet hvor mye eller lite kunnskap du har om kosthold. Helsedirektoratet har kostanbefalinger du kan lese. F.eks grovt brød foran fint brød, 5 om dagen der minst 3 skal være grønnsaker, fisk minst to ganger i uka, fett som er sunt (rennende fett som olivenolje er mye sunnere enn meierismør f.eks. En grei regel er at jo mer rennende fettet holder seg i kjøleskapet, jo sunnere er det), omega 3 osv. Når du spiser middag bør du spise både grønnsaker og noe som har karbohydrater ved siden av. Villris og fullkornsris er mye bedre enn vanlig ris. Fullkornspasta er bedre enn vanlig pasta. Anonymkode: 17b9a...492 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå