AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Hei! Jeg er en alenemamma på 38, vært alene i noen år nå. Lurer på hva dere andre savner mest i livet? Hva ønsker dere mest av alt? Helt ærlig. Vet hva jeg drømmer om og savner, men først dere! Hva sliter dere mest med? Anonymkode: 19e42...703
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Det jeg savnet mest av alt: - tid til å trene! Elsker å trene i sal med inspirerende treningsledere, ikke fullt så motivert hjemme i stua. - frihet til å IKKE GÅ HJEM RETT FRA JOBB HVER DAG OG LAGE MIDDAG! Åh, det har vært umulig å venne seg til.. Veldig glad jeg ikke ble samboer og begynte med det fra jeg var 20! Nå er barnet snart tenåring, og friheten begynner å komme delvis tilbake. Det jeg savner nå, er egentlig flere nære venner som vi kan være mye sammen med (har en del, men ikke nok!) og større familie (litt vanskelig å få til). Har ellers verken hytte, bil eller kjæreste, men det står ikke så høyt på ønskelista heller. Anonymkode: 7d971...48a 4
GammelKaktus Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Er fornøyd som alenemamma jeg, kunne selvfølgelig vært greit med mer penger. Men vi har det ganske greit. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Helt ærlig, dette har jeg aldri sagt til noen, men mest av alt ønsker jeg at far til mitt barn gjør det slutt med dama og kommer tilbake til meg/oss. Vi blir en familie igjen. Men,han har barn med kjæresten sin også, og jeg unner ikke dem å oppleve et samlivsbrudd. Utover det så liker jeg livet som alenemor. Anonymkode: da3fe...9bb 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 - jeg er 32 år, vært alene siden fødsel, far bor langt unna og er mye opptatt med egen karriere og drømmer - jeg ønsker flere barn - Jeg savner å trene - Jeg savner å ikke konstant tenke på at jeg skal rekke barnet mitt. Rekke barnehage, rekke hente hos besteforeldre, rekke ditt og datt. - Jeg savner å lage middag til flere enn meg og barnet i det daglige - Jeg savner å kunne gjøre noe bare fordi jeg har lyst. Feks cafe etter jobb, tur på fjellet med kollegaer, jentekveld med vennene mine. Anonymkode: 30517...493 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 TS her. Jeg savner mer penger og mer tid til meg selv. Ellers har jeg det flott! Har kjæreste men vi bor ikke sammen. Anonymkode: 19e42...703
KatyP Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 Jeg var alenemor i 3 år og savnet det jeg nå er så heldig å ha. Feks En voksen til som ser og elsker barnet mitt. tid til meg selv litt mer. Feks ta en lang dusj, få bytte litt på å levere i bhg. Bedre økonomi En voksen til å prate med. Både om barnet men også om andre ting. Tryggheten om at hvis jeg dør, er ikke barnet mitt alene. støtte til store og små ting i livet. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 Man trenger ikke være enslig mor for å ønske seg mer penger eller tid til venninner osv. Anonymkode: 3a461...71e 6
KatyP Skrevet 8. september 2016 #9 Skrevet 8. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke være enslig mor for å ønske seg mer penger eller tid til venninner osv. Anonymkode: 3a461...71e Det er helt sant. Å være to er ingen magisk løsning på egentid, ei heller økonomi. Men ofte er det lettere for de som er to å kunne dra ut da det å skaffe barnevakt ikke er nødvendig. Og som oftest er økonomien litt bedre med to inntekter enn med en. Uansett er det å få barn en stor livsendring og den friheten man har som barnløs er litt innskrenket, to eller en forelder. 4
MCH09 Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 Jeg er nylig blitt alene med barna (7år og 1 år).. Jeg savner å ha det tryggere økonomisk og å være to om det lille i hverdagen. Med det så mener jeg at jeg har en annen å dele hverdagsgledene med. Som da yngste sa ett nytt ord eller da eldste scoret et mål på fotballkampen. Jeg deler jo enda dette med min eks-mann, men det er ikke helt det samme å sende en tekstmelding om det og få "ok" tilbake. Trener gjør jeg et par ganger i uka. De har barnepass der i helgene og begge barna liker å være der. Det er min tid for meg selv og har høy prioritet hos meg. Jeg er som sagt "ny" som alenemor og er sikker på at ettersom tiden går så er det andre ting jeg kommer til å savne. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Jeg er glad for bruddet, og ønsker virkelig ikke far tilbake på noen måte. Det er lettere å gjøre ting selv, enn å skulle samarbeide med noen som ikke samarbeider eller tar ansvar, og som i tillegg gir meg dårlig samvittighet fordi vi ikke har nok kjærestetid. Men jeg skulle gjerne hatt en helt annen type mann som jeg kunne dele hverdag og gleder med. En annen voksenperson til både meg og barnet. Mer bagatellmessig: Tid til å trene. Frihet. Mulighet til å se venner på kveldene (kun mulig om de kommer på besøk). Tid til å pusse opp leiligheten. Mulighet til å kunne gå på shopping! Det savner jeg. Anonymkode: d66cd...b89 1
Gjest NotNaomi Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 At noen er like interessert i ungene som meg,så det gikk an å snakke om div ting vedr dem. De har jo en far da,men han er gift på nytt og det blir å snakke med ham kun når det er noe spesielt. Hadde vært ok å snakket om personlgheten deres,utvikling og bare delt sånne hverdagslige ting,og ikke bare sånne typiske problemer med andre foreldre.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 Det jeg savner mest som alenemamma er mer 1-1 kontakt med barna mine. Har tre barn og får liten alenetid med de hver for seg! Nabojenta triller tur med minstemor i vogn en gang i uka og da får jeg tid til å sitte ned og spille spill, lese el. med de to eldste. Kan selvfølgelig det når minsta er der og, men kan ikke ha fullt fokus da. Ellers drømmer jeg så klart om litt tykkere lommebok (men det gjør vel alle), og mindre å gjøre i huset ect. Nå hjelper de to eldste til med det de kan, men det meste faller jo på meg.. Anonymkode: 2ba6f...071 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 Har vært enslig mor til 2 barn i 8 år. Minste er 9 år. Savner en vaskehjelp, savner en som elsker barna like høy som meg. Som da noe positivt skjer, og jeg bare vil juble ut, hoppe og danse av glede, men har ingen å gjøre det med. Savnet mer barnefri. Og jeg savner en kjæreste. Mer penger hadde og vært fint. Anonymkode: 3bab0...eb6 1
sommermor Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 Jeg savner egentlig ikke så mye,selv om jeg er helt alene med henne. Men savner avogtil litt avlastning, og noen å snakke med. Eller en å diskutere avgjørelser med angående henne. Eller en å dele alle gledene med,små seirer. Som alenemor til et barn med handicap,så er det ikke noe jeg vil forandre.
Drama.Queen Skrevet 9. september 2016 #16 Skrevet 9. september 2016 En kuk å suge på, ellers har jeg det helt konge
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #17 Skrevet 10. september 2016 3 timer siden, Drama.Queen skrev: En kuk å suge på, ellers har jeg det helt konge Så vulgært 😳 Anonymkode: 8a9ff...875 2
Gjest vian Skrevet 10. september 2016 #18 Skrevet 10. september 2016 Savner litt omsorg bryderiet fra bf til 3 små barna.
Drama.Queen Skrevet 10. september 2016 #19 Skrevet 10. september 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vulgært 😳 Anonymkode: 8a9ff...875 Ja omg ass😱 De fleste suger kuken til partneren sin, ren sannhet🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå