AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Jeg har ikke lenger rett på dagpenger. Men jeg har omtrent en halv mill på konto (etter leiligheten er solgt). Leier nå. Tenkte jeg skulle gjemme unna sparepengene i en bankboks. Har ikke lyst å bruke de til husleie og andre faste utgifter. Regner med så lenge det er tilnærmet ingenting på konto så vil jeg enkelt får bostøtte og sosialhjelp for livsopphold? Anonymkode: 11ae6...942
ajarRun Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 De ber om kontoutskrifter tilbake i tid for å hindre at man gjør slik. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Det kan du tro, men da lurer du deg selv. Du må fremlegge skatteoppgjøret og annen dokumentaejon og da vil det fremkomme at du hadde mye peng som brått er borte. Ser Nav at alt har forsvunnet på en gang, type en halv milion, så må du fortelle hvor pengene har vandret henn - inn i en bankboks. Bankbokser får du i tillegg slite med å finne. Og hvordan har du te kt å få pengene tilbake på konto eller brukt når "nedsyltingen" er over Anonymkode: 19862...60b 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: De ber om kontoutskrifter tilbake i tid for å hindre at man gjør slik. Hvor lang tid bak vil de ha kontoutskrifter? Jeg kan feks si jeg brukte opp pengene på gambling. Spillegalskap. Anonymkode: 11ae6...942
ajarRun Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid bak vil de ha kontoutskrifter? Jeg kan feks si jeg brukte opp pengene på gambling. Spillegalskap. Anonymkode: 11ae6...942 Alt fra en måned til mange måneder tror jeg. Du kan selvsagt lyve, men husk at det er straffbart. Når du så skal ha pengene tilbake på konto må du jo selvsagt hvitvaske dem, og da forsvinner jo fort 40%. Eventuelt kan du hvitvaske dem over lang tid, men da trenger du jo litt inntekt. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid bak vil de ha kontoutskrifter? Jeg kan feks si jeg brukte opp pengene på gambling. Spillegalskap. Anonymkode: 11ae6...942 Så langt som de finner nødvendig. Søker du pkonomisk sosialhjelp så gir du i signeringen av skjemaet Nav fullmakt til å innhente hva som helst av relevant info. I tillegg har de tilgang til skatteetatens ligningsprotokoller. Gjør deg gjerne skyld i missbruk av sosialhjelp og bli anmeldt. Uansett hva du gjør her så løper du en høy risiko. Å skylde på spilling vil lett bli avslørt. Anonymkode: 19862...60b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid bak vil de ha kontoutskrifter? Jeg kan feks si jeg brukte opp pengene på gambling. Spillegalskap. Anonymkode: 11ae6...942 I utgangspunktet 3 måneder. Og kopi av siste kalenderårs selvangivelse. Ved tvil kan de be om ekstra dokumentasjon de anser relevant, så for å slette alle spor må dette planlegges 1-2 år frem i tid. Anonymkode: ca68b...581
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Det er sånne som deg som setter de som faktisk trenger hjelp i dårlig lys!!!!! Anonymkode: 6572f...57b 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg som tjener 6000 i mnd etter alt er betalt får engang bostøtte. Anonymkode: 0200d...b27
Ambador Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 Herregud for en motbydelig holdning du har! "Jeg har penger, men jeg vil ikke bruke de på husleie! Jeg vil heller ha penger fra NAV!" Æsj, så provosert jeg ble av å lese innlegget ditt. 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 På 8.9.2016 den 9.13, AnonymBruker skrev: Så langt som de finner nødvendig. Søker du pkonomisk sosialhjelp så gir du i signeringen av skjemaet Nav fullmakt til å innhente hva som helst av relevant info. I tillegg har de tilgang til skatteetatens ligningsprotokoller. Gjør deg gjerne skyld i missbruk av sosialhjelp og bli anmeldt. Uansett hva du gjør her så løper du en høy risiko. Å skylde på spilling vil lett bli avslørt. Anonymkode: 19862...60b De gidder ikke gjøre det uten skjellig grunn til mistanke. De som søker må finne alt sammen fram selv, og de skal også ha utskrift fra alle konti som er oppført det siste året hos skatteetaten, selvom det er konti som evt er sagt opp og gjort opp osv. Husleiekontrakt, bankkontoutskrift (fra alle konti, også kredittkortkonti, depositumskonto, sparekonto, konti du evt. disponerer for barn under 18 år etc) Dessuten får man ikke hjelp til husleie dersom husleia er for høy for satsene de setter. Og for å få hjelp må man være aktiv arbeidssøker og ha delt jobblogg på navsiden sin. Det er plikter forbundet til kravet om livsopphold. Anonymkode: 71d3b...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå