Gå til innhold

Feil balanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å dater en fyr. Helt tidelig så var det han som jaktet på meg, men nå føler jeg at det er jeg som jakter på han. Hele maktbalansen har endret seg. 

Jeg trenger tips til å endre det tilbake, så han ikke mister interesse. På å starte samtaler/sende melding først, ligger han på ca 60% av gangene 

Vi har datet i ca 6 mnd

Anonymkode: 26454...380

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal han gjøre all jobben?:klo: Skjønner godt om han blir lei. Hvis han allerede tar mer initsativ enn deg så er det da ingen grunn til at han skal øke det? Vet du, mannfolk er ikke så ulike oss. De kan også tolke manglende initsativ til at vi faktisk ikke er interessert.

Anonymkode: 0db74...d0d

Skrevet

Du kommer aldri til å finne kjærlighet når du holder på sånn.

Anonymkode: dfc8e...6bc

Skrevet

Det er vel at jeg ikke vil at han skal miste interessen. Hvordan sikre at jeg opprettholder den?

Skrevet

Om han ligger på 60% er det vel en fin balanse? Om du kutter ned på din respons vil han nok anta du ikke er interessert å g videre.

Anonymkode: 0feed...83c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel at jeg ikke vil at han skal miste interessen. Hvordan sikre at jeg opprettholder den?

Av nysgjerrighet, du sier dere har datet 6 måneder, har dere ikke snakket om hvordan dere ser for dere framtida (sammen)? Tenker at man er ferdig med jakten etter 6 måneder, og har en formening om man ønsker å satse sammen. 

Hvis dere passer sammen er det bare å tenke på at gresset er grønnest der du vanner det. 

Anonymkode: 14829...8c7

Skrevet

Han gjør det eneste rette.

Anonymkode: 3d3a5...8b1

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, du sier dere har datet 6 måneder, har dere ikke snakket om hvordan dere ser for dere framtida (sammen)? Tenker at man er ferdig med jakten etter 6 måneder, og har en formening om man ønsker å satse sammen. 

Hvis dere passer sammen er det bare å tenke på at gresset er grønnest der du vanner det. 

Anonymkode: 14829...8c7

Enig med denne. Med mindre dere har barn eller annet som tilsier at man bør bruke lang tid så er 6 mnd lenge å date. Da er man ferdig med jakten. Og hvis du ikke klarer å holde på interessen hans ved å være deg selv da, så er jeg litt skeptisk til hele forholdet....

Anonymkode: 0db74...d0d

Skrevet

Det har tatt 6 mnd, men har vert fra hverandre i 4 av disse. Å opprettholde interesse ved sms og kun det i 4 mnd er ikke enkelt!  

Jeg vil vanne dette gresset! Og det vet han..

Skrevet (endret)

Var disse fire månedene et avstandsforhold med forpliktelser eller var det helt uten kontakt og forpliktelser? 

Endret av Vemund
Skrevet (endret)
På 8.9.2016 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Det har tatt 6 mnd, men har vert fra hverandre i 4 av disse. Å opprettholde interesse ved sms og kun det i 4 mnd er ikke enkelt!  

Jeg vil vanne dette gresset! Og det vet han..

Hvor lenge blir det lang avstand? 

Endret av Vemund
Skrevet

Det har vert 4 mnd pga jobb. Han bor i samme by som meg. I løpet av disse 4 mnd har jeg sett han et par ganger når han har hatt fri en søndag her og der. I fremtiden vil det være en mnd av en mnd på jobb. 

Vi har snakket hver dag (utenom to dager der han var utenfor dekning) i disse 6 mnd.Hvor han har tatt kontakt 60% av gangene 

Skrevet

Slutt å spill. Slutt å tenke på hevem som har makten og ikke. Om man gjør det så pleier det å ordne seg etterhvert.

Anonymkode: 8955c...431

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å spill. Slutt å tenke på hevem som har makten og ikke. Om man gjør det så pleier det å ordne seg etterhvert.

Anonymkode: 8955c...431

This ^

Har hatt mine usikkerheter i forhold selv, men når ting går ut på å kontrollere og ha makten i et forhold, så er det bare bullshit. Hvis du er usikker på noe bør du spørre han direkte, ikke begynne med testing og spill. Da vil du fort merke hvordan det føles å tryne i søla, angre og drite seg ut.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Vemund skrev:

This ^

Har hatt mine usikkerheter i forhold selv, men når ting går ut på å kontrollere og ha makten i et forhold, så er det bare bullshit. Hvis du er usikker på noe bør du spørre han direkte, ikke begynne med testing og spill. Da vil du fort merke hvordan det føles å tryne i søla, angre og drite seg ut.

Nemlig! Den som spiller et spill, ender enten opp med å tape noen ganger, eller å bli så flink at man knuser de andre hver gang. Er noen av alternativene noe å trakte etter?

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver å dater en fyr. Helt tidelig så var det han som jaktet på meg, men nå føler jeg at det er jeg som jakter på han. Hele maktbalansen har endret seg. 

Jeg trenger tips til å endre det tilbake, så han ikke mister interesse. På å starte samtaler/sende melding først, ligger han på ca 60% av gangene 

Vi har datet i ca 6 mnd

Som de andre sier, slutt å spill spill. Om han starter 60% av SMS samtaler gjør han virkelig en innsats, jeg selv hadde kanskje vært på 30%-40% litt ut i forholdet. SMS er ikke alltid så givende

Maktbalansen i et gjennomsnittlig, sunt forhold går gjerne sånn: (Høres nesten ut som dere er stuck i fase 2 etter din oppfatning, men igjen, jeg mener 60% er mye, så det spørs på resten)

1.Før sex: Første 1-3 dates
Mannen jakter, damen vurderer om hun vil satse

2.Etter sex(kanskje 1-3 ganger):
Mannen har oppnådd sex/jevnlig sex, og makten har skiftet over til ham. Mannen vurderer om HAN vil fortsette å satse på forhold. Damen "jakter" på forhold og viser at hun er verdt det. Å spille hard to get kan gi en midlertidig illusjon om at jenta er mer "verdig" enn hun er. Men boblen vil sprekke før eller siden og du blir dumpet. Tada-1 år bortkastet tid

Evt senere:

3. Relativt likt. Begge er investert i forholdet og sammarbeider om å få det til å funke. Dere har jevnlig FYSISK kontakt. MINST 1-2 ganger i uken. SMS tells ikke

4. Forelskelsesperioden er over( vært sammen jevnlig i ~4mnd SMS TELLS IKKE), forholdet dabber gjerne litt av.  Kjærligheten tar over for "passion", eller så går de fra hverandre/lever misfornøyd med hverandre og krangler. Kanksje en part elsker og den andre er mindre overbevist. Maktbalansen blir isåfall ujevn. Mange slår opp her

5. Kjærligheten fortsetter eller forholdet tar slutt. Kanskje en part er giret, og andre ikke. Blir isåfall ubalanse og evt brudd.

Nei dette er ikke en fasit, men det er en liten indikasjon på hva man kanskje kan vente seg i et gjennomsnittlig forhold. 

Endret av Sykkelkopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...