Gå til innhold

Seng til besvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mai tok vi over det gamle huset til min bestemor. Hun flyttet til en leilighet før jul i fjor (2015), men utsatte å flytte tingene sine til rett før vi tok over. 

Da vi tok over var det fremdeles ting i huset som var hennes, og vi ga beskjed om at alt hun skulle ha måtte hun ta med seg. Det ble arrangert dugnad og på en helg ble det flytta over masse greier. Fire senger sto igjen i huset her. Jeg spurte henne om hun skulle ha de, men hun svarte nei på det. 

Ca 1 mnd etter dette spurte en venninne om hun kunne få den ene senga. Siden vi ikke brukte den svarte jeg ja, og ga den bort. 2 uker etterpå kommer bestemor og sier at hun vil ha tilbake 1 seng. Det får hun, En uke etter dette igjen kommer hun og sier at hun vil ha tilbake den senga som jeg har gitt bort. (Den er lik den senga hun allerede har fått) Her kommer da mitt dilemma. Hun ble fly forbanna da jeg fortalte at vi hadde gitt den bort, men jeg mener at den var vår til å gi bort da den sto her ved overtagelse og det ikke var gjort noen avtale om at hun skulle ha de. 

Jeg kan jo be min venninne om å levere senga tilbake, men bør jeg det? Hva tenker dere?

Anonymkode: 205a3...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at her burde dere sørget for en klar, skriftlig avtale før overtakelse. Men det er jo for sent nå, så i denne situasjonen tenker jeg at du enten sier "for seint" til bestemor, eller spør venninna om hun kan bytte senga mot den andre, som du sier er helt lik. :) 

Anonymkode: d9982...d10

Skrevet

Bestemor svarte nei når du spurte om hun skulle ha disse fire sengene. Hun kan ikke komme og kreve noe i ettertid. Du har allerede gitt henne en av de sengene hun i utganspunktet ikke skulle ha.

La din veninne beholde senga hun har fått og fortell bestemor at det desverre er for sent.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at her burde dere sørget for en klar, skriftlig avtale før overtakelse. Men det er jo for sent nå, så i denne situasjonen tenker jeg at du enten sier "for seint" til bestemor, eller spør venninna om hun kan bytte senga mot den andre, som du sier er helt lik. :) 

Anonymkode: d9982...d10

Det er to par senger. Bestemor har allerede fått den ene, så de sengene som er her nå er ikke like. 

Skriftlig avtale er nok ikke så dumt. Det er andre ting i huset vi har fått beskjed om at vi kan ha, men gudene vet... Hvis hun skal ha mulighet til å dra å hente ting i ubestemt tid fremover, så er det greit å få en skikkelig avtale. (Hun har forresten ikke bruk eller plass til noe mer. Alt har blitt stappa i boden, inkludert denne senga hun har henta, og evnt hvis hun får igjen den andre og)

Anonymkode: 205a3...4f9

Skrevet

Dette er drøvtygging på problemer. I mai tok du over huset i juni begynte sengekarusellen. 

La nå den gamle damen få tilbake senga si og gjøre som hun vil med den. Og sikre deg med at ikke du lager mer familiedrama med resten av kvinnens eiendeler. Her er god grobunn for store familiefeider og grunnen til at man tenker seg om noen flere ganger før man blander familie og eiendeler. 

Anonymkode: 6c849...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...