Gå til innhold

Plagsom nabokatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gjør sitt fornødne i min hage. Hva kan gjøres for å stoppe den? Vurderer å gjerde inn hagen og la en mastiff reke rundt, men det er så dyrt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite. Utenom høyt gjerde. Mastif? Min erfaring er at de driter I katter/er ikke fiendtlige. Jeg har en pitbull/Mastif mix og  foster for Cane Corso og de vil bare kose og leke med katter så lite å hente der... Generelt - de fleste hunder syns katter er helt ok,  ignorere eller vil leke 

Anonymkode: 7c5cb...b64

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lite. Utenom høyt gjerde. Mastif? Min erfaring er at de driter I katter/er ikke fiendtlige. Jeg har en pitbull/Mastif mix og  foster for Cane Corso og de vil bare kose og leke med katter så lite å hente der... Generelt - de fleste hunder syns katter er helt ok,  ignorere eller vil leke 

Der må jeg si meg sterkt uenig. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Aamu skrev:

Der må jeg si meg sterkt uenig. 

Det er min erfaring fra flere  Rescuers,  fosterhjem (ofte katter og hunder  bor sammen ).Selvfølgelig hater noen hunder katter men færre enn  man tror. Og jeg snakker om ikke bare valper som vokser opp med katter men eldre hunder

Skrevet

Bæsjer den i blomsterbed og sånt, så kan det hjelpe å ha et produkt som heter cat-off i bedet. Fungerte veldig bra her. Vi har katter selv, men de får ikke lov til å bæsje i blomsterbedene.

Anonymkode: d1f3b...ac4

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er min erfaring fra flere  Rescuers,  fosterhjem (ofte katter og hunder  bor sammen ).Selvfølgelig hater noen hunder katter men færre enn  man tror. Og jeg snakker om ikke bare valper som vokser opp med katter men eldre hunder

Jeg har bare erfaring med de hundene jeg har hatt, og bekjentes hunder, og alle de har vært kattefiendtlige. Min hund, som jeg fikk da han var valp, vokste opp med katt. MEn så han en katt ute så skulle han drepe! 

Kanskje jeg bør gå for samme rase, gående løs i hagen. :sprettoy:

Men seriøst..... hva hjelper mot innpåslitne katter som bruker hagen som dass? Det er 2 mål med hage så ikke bare-bare å fly rundt med "antikattelukt" heller.

Skrevet
18 minutter siden, Aamu skrev:

Jeg har bare erfaring med de hundene jeg har hatt, og bekjentes hunder, og alle de har vært kattefiendtlige. Min hund, som jeg fikk da han var valp, vokste opp med katt. MEn så han en katt ute så skulle han drepe! 

Kanskje jeg bør gå for samme rase, gående løs i hagen. :sprettoy:

Men seriøst..... hva hjelper mot innpåslitne katter som bruker hagen som dass? Det er 2 mål med hage så ikke bare-bare å fly rundt med "antikattelukt" heller.

Da har vi litt ulik erfaring,  selv om jeg selvfølgelig vet om hunder som vil angripe eller er rett og slett meget nervøse og ikke til å stole på rundt katter for fem flate øre.  Bare blitt(positivt ) overrasket selv og sa spesielt over hunder som har blitt brukt som aggressoer //bait   I hundekamper men som er milde og gode rundt katter.  Etter grenseløs kjærlighet.

Seriøst- mener å ha hørt ( av veterinær faktisk, men kan dog ikke garantere )  at menneskeurin lukter veldig dominerende,  ihvertfall for hunder ,så de trekker seg unna når de lukter det. Kanskje samme gjelder katter? I så fall skvett litt rundt på eiendommen din!  

Skrevet (endret)

Hva er problemet?   Katter graver jo ned avføringen sin.

Endret av DreamOn
  • Liker 3
Skrevet
12 timer siden, DreamOn skrev:

Det klarer de ikke på en plen.

De bare tror de gjør det. ☺

Skrevet
13 timer siden, DreamOn skrev:

Det ødelegger blomsterbedet og det er ikke en særlig hyggelig overraskelse å finne kattebæsj når man skal plante.

Anonymkode: d4600...225

• Liker 1
Skrevet

Lage en sandkasse til dem? Så kanskje de lar bedet ditt være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...