Gå til innhold

Hvor mye vil det koste å bygge huset vårt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Jeg og samboeren min skal bygge et hus på 200kvadratmeter over to plan.   

Hva tror dere vi må regne med at det skal koste? 

Alt det elektriske i huset vil vi få gratis, rørlegger til halv pris. Grave til vann og kloakk og til huset får vi for 40 000. 

Planen er å starte med en grunnmur på 100 også bygge dette opp med lekastein/eller noe annet, slik at dette blir "underetasjen" dette skal vi dele i to og ha to utleieleiligheter i bånd. Så har vi tenkt til å kjøpe et ferdighus til en rimelig pris å plassere oppå der (med ferdighus mener jeg kunn "skallet" til huset" alt innvendig skal vi ordne selv. 

Hvor mye tror dere vi må regne med? 

Skrevet

Ett eller annet sted mellom 2 og 3,5 mill. 

Pluss prisen for å kjøpe tomt, som kan være alt fra noen få tusenlapper på et billig og usentralt sted, til x antall millioner på de dyreste adressene i Norge. 

Anonymkode: 22067...978

Skrevet

Normalt regnes 20 000 - 25 000 kroner per kvadratmeter + tomt ved "normal" standard og alt arbeid settes bort. Siden dere får gratis elektrisk, billig rørlegger og planlegger veldig mye egeninnsats er nok rundt 15 000 kroner per kvadratmeter et utgangspunkt. 

Anonymkode: 85b13...ec0

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler forumet byggebolig.no 

Anonymkode: 7c7a6...674

Skrevet

Jeg ville regnet 20tusen per kvm som et utgangspunkt med tanke på at dere får noe billigere (men mener du at dere får elektrikerarbeidet gratis, eller alt materiellet også?). Da ender dere på MNOK 4. Skal dere ned på 15tusen per kvm så skal egeninnsatsen være særdeles høy og rabattene på materialer gode. 

Så ville jeg tatt høyde for en usikkerhet i anslagene og sørget for å ha rom for en mulighet til å bygge for MNOK 5 - byggebudsjetter sprekker alltid!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...