Gå til innhold

Leie toastmaster ? (Bill mrk. bryllup på tv3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det pause, så da kan jeg få stilt nysgjerrigheten min...

Ser på Bill mrk. bryllup på tv3 og ser at det (forhåpentligvis) vordende paret har vært på "toastmaster-audition". De så tre menn "vise" hva de kunne og så valgte de en.

Jeg ble litt paff jeg, for jeg trodde det var vanlig at toastmastere var en av gjestene, gjerne en som var kjapp i replikken og samtidig kjente brudeparet tilstrekkelig ?

Kan samtidig minnes å ha hørt vagt om "eksterne" toastmastere før, så jeg lurer på:

Er det noen av dere som har brukt/skal bruke en toastmaster dere ikke kjenner ?

Må jo være litt spesielt preg på feiringen ?

(jeg går ikke med bryllupsplaner selv, men det er ganske morro å følge litt med på sånt :) )

D.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, innleid toastmaster har jeg aldri hørt om før...

Skrevet

Jeg stusset også over dette. Jeg trodde poenget med en toastmaster var nettopp at det var en som brudeparet kjente, med noen gode historier og slikt på lur. Kunne ikke falle meg inn å ha en innleid toastmaster om han var aldri så kjent.

Skrevet

På min kant av landet er det helt vanlig med innleide toastmastere!!!

Venner vil jo være gjester og kose seg! Ikke styre et bryllup!

:roll:

Skrevet

hmm... merkelig...

Er det ikke en fordel om toasmaster kjenner paret da? har noen fortellinger og interne kommentarert å komme med?

Tja.. Skjønner at det er greit å ha en spesialist også da.. er jo en del å holde styr på...

Skrevet

Jeg kunne ikke ha tenkt meg å ha en fremmed toastmaster. En venninne av meg skal være toastmaster og hun kommer til å gjøre en glimrende jobb. Hun ble kjempeglad da jeg spurte.

Skrevet

Har vært i flere bryllup hvor taostmasteren var leid inn. Et var i Bergen, et på østlandet og et i Sverige, og jeg har i tillegg hørt om andre som har gjort det slik. På meg virker det som om dette er begynt å bli ganske vanlig.

Det er jo ikke alle familier som er forunt å ha noen med "toastmasteevner" i familien, så markedet er der.

Skrevet

Noe sent å svare på innlegget kanskje,men...

Jeg hadde aldri hørt om innleid toastmaster før heller, og må innrømme jeg ble rimelig overrasket. Men tydelig er det vanligere noen steder enn andre. min forlovedes bror hadde innleid toastmaster i deres bryllup (før min tid), og det var de visstnok fornøyd med.

Selv har jeg ikke lysst å leie inn noen. Spørr heller pent noen i familien eller venner. Synes ikke de trenger å være så utrolig morsomme heller, dersom de ikke er det naturlig altså :-) Men ønsker helst en person som kjenner oss to.

I "verste fall" i vårt bryllup (dersom alle potensielle avslo toastmaster spm) ville jeg kanskje spurt hotellet om deres ansvarsperson for kvelden kanskje kunne stille opp å kunngjøre f.eks meny og evt programmet. og så la det være opp til gjestene selv å "klirre i glasset" før de ønsket å tale. Vi regner ikke med så mange talere uansett, og bryr oss heller ikke noe om rekkefølgen på talene.

-Smilepia-

Skrevet

Vi skal ha "innleid" toasmaster. Han er i min samboers familie, men ikke så nært at han ville blitt invitert ellers.

Han syns det var hyggelig å bli spurt og det eneste vi betaler han er overnatting for han og konen +reisekostnader

Den samme mannen skal stå for musikken etterpå. Han har gjort dette flere ganger før, så derfor valgte vi å gjøre det på den måten.

Vi tenkte først på å spørre en kamerat, men fant ut at vi ville la alle gjestene kose seg og ikke ha en slik oppgave. Har ingen andre i familien som er "toastmasteremner" :-)

Skrevet

Jeg ser det er noen her som sier at de ikke vil spørre venner/bekjente/familie om å være toastmaster fordi de heller skal få kose seg på festen.

Det å takke ja til et toastmaster-oppdrag er jo høyst frivillig, og de som blir spurt er jo ofte de som jo har moro av å fortelle historier og det å være i "fokus".

Så jeg tror nok ikke at det å være toastmaster er ensbetydende med å ikke kunne kose seg på/med festen. :wink:

K

Gjest Pamella - ikke innlogget
Skrevet

Betaling til en toastmaster man kjenner?

Jeg har vært toastmaster og jeg forventet ingen form for betaling, kanskje en blomsterbukket som takk. Men jeg fikk istedet et vakkert smykke som takkegave og ble kjemeglad for det!

Når det gjelder å leie inn toastmaster er det vel mest vanlig i litt store bryllup, eller slike "kjendisbryllup". Uansett ville det vært vanskelig for paret i billet mrk bryllup å finne en som kjente begge.... Jeg tror jeg ville valgt en venn som er organisator og litt morsom.

Pam

Skrevet

Å leie inn toastmaster føler jeg er mest vanlig i forretningsøyemed, altså ved fester i store firmaer etc. hvor man leier inn en kjendis/komiker.

Selv ville jeg aldri leid inn toastmaster, jeg ville hatt en kamerat av enten han eller meg til den jobben. Kan ikke helt se at dette skulle være et problem for han, det er jo ikke slik at han ustanselig skal reise seg opp og leke stand up-komiker, han vil da kunne sitte i ro og spise maten sin i ro og mak i likhet med de andre.

Jobben for vår toastmaster (hehe, nå snakker jeg som om bryllupet er nært forestående - og jeg er singel ;)) ville gått ut på å presentere sanger/taler med noen morsomme innledninger/fortellinger og ellers holde seg i ro.

Skrevet

Takk for svar :D

Jeg ville aldri leid inn toastmaster, det hadde for meg føltes upersonlig og rart.

Dessuten ser jeg ikke på det å være toastmaster som en byrde og et slit, og jeg tror absolutt en eller annen i familie/venneflokk hadde sagt ja til den rollen. For min del ville det vært en ære å bli spurt om dette. Om en ikke vil, så er det jo bare å si nei.

Men smak og behag, alle trenger jo ikke mene det samme :)

D.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...