Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 Har en litt gammel maskin som driver og henger seg opp hele tiden. I tillegg blir skjermen blå nesten hver gang jeg skal åpne et word dokument. :evil: Har hørt at det kan være lurt å gjøre noe som heter diskkopmprimering? da blir man visst kvitt små hjelpefiler og annet rusk som man ikke har bruk for lenger. Men, hvordan gjør jeg dette? Det finnes visst ingenting på min maskin som heter komprimering av noe slag... Hva kan det da hete? (og hvor finner jeg dette?) Håper noen skjønner hva jeg mener.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. november 2004 #2 Skrevet 15. november 2004 ccleaner og regcleaner er vel de mest brukte programmene til å renske opp i Windows. Søk etter de på: www.download.com
Gjest Kaffegjesten Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 Med regcleaner bør du vel vite litt om hva du gjør. Kan hende det bare blir blå skjerm uansett - hvis du gjør/fjerner noe feil. Vet du ikke hva det er - fjern det ikke. Det er et godt råd. ccleaner kjenner jeg ikke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 Med regcleaner bør du vel vite litt om hva du gjør. Kan hende det bare blir blå skjerm uansett - hvis du gjør/fjerner noe feil. Vet du ikke hva det er - fjern det ikke. Det er et godt råd. ccleaner kjenner jeg ikke. RegCleaner skal ikke fjerne noe som er farlig. Ikke kommandoen regedit du tenker på?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Sorry, nå har jeg begynt å tenke også - og det får følger - som du oppdaget. Jeg kjører selv(av og til) en rekke "rare" programmer "som folk flest" ikke skjønner så mye av. Og kjenner ikke til de to programmene du nevner. Bruker noen andre istedet. De fikser for meg det som måtte komme av ugreie ting på pc'en. Men har du gode oppdaterte virusprogram, kjører Adware og Spybot innimellom f eks skulle de fleste være godt beskyttet.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 Ad-aware og anti-virus er vel og bra, men det rydder ikke i registeret. Nå nevner ikke trådstarter hvilket OS h*n har, men særlig med litt eldre OS slik som win 98 og winME kan gamle forekomster av programmer i registere være en hodepine. XP og 2000 er litt bedre på dette, men kan være greit med en opprydding der iblandt også.
Polly Ester Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Ccleaner er helt grei. Jeg kjører den og spybot og adaware. Pluss selvfølgelig antivirus. En annen ting er diskdefragmentering. Om du kjører det jevnlig så unngår du at maskinen blir tregere og tregere ihvertfall... Og diskopprydning. Det finner du under tilbehør og systemverktøy (hos meg ihvertfall, jeg har xp...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå