AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Hei alle sammen, De siste ukene har jeg slitt med en følelse av ensomhet. Jeg har alltid hatt mange venner, et aktivt liv og generelt et stort sosialt nettverk. Siden i sommar har jeg imidlertid følt at jeg har manglet denne biten. Jeg vet ikke hvor det gikk galt, men et sted på veien må noe ha endret seg. Det er enkelte venner jeg rett og slett føler jeg ikke har noe å snakke om med, og de siste gangene vi har møttes har det hele opplevdes som kleint. Jeg er usikker på om den andre oppfattet det som kleint, men det har i hvert fall gjort at jeg har vegret meg for å ta kontakt igjen. Jeg har etter dette begynt å tenke at jeg er uinteressant som person. At jeg ikke har noe nytt å komme med og at jeg oppleves som slitsom å være med. Rett og slett en ond sirkel. Enkelte ganger har jeg også reflektert over at jeg ikke har gledet meg til å være sammen med vennene mine. At jeg rett og slett har tenkt at det bare er noe jeg må gjøre for å beholde nettverket mitt. Jeg opplever også at flere venner har sluttet å ta kontakt. Om dette skyldes at de ikke liker meg eller er lei meg, eller om det rett og slett er en selvoppfyllende profeti fra min side vet jeg ikke. Det jeg vet, er at min sosiale selvtillit ikke akkurat får seg et løft av dette. Kjæresten har på sin side mange gode venner og et veldig stort nettverk av nære venner. De drar på turer sammen og arrangerer møter titt og ofte. Dette bidrar til at jeg føler meg veldig alene. Jeg har liksom ingen "gjeng". Jeg har én venn her og én venn der, og de vennene jeg har oppfatter jeg ikke at ser på meg som sin nærmeste venn. Jeg har vurdert om jeg kanskje skulle meldt meg inn i noen fritidsaktiviteter for å bli kjent med nye mennesker, men jeg vet ikke hva det skulle være.. Er det noen andre her som føler det på samme måte? Det var godt å få lufte tankene litt. Anonymkode: ae646...a2c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Du ville nok blitt overrasket om du visste hvor mange som faktisk følte det sånn. Mange har tilsynelatende mange venner, og har i utgangspunktet mange rundt seg, men føler seg likevel alene. Noen ganger er det berettiget, andre ganger ikke. Kan du ta opp kontakten med noen? Ang. fritidsaktiviteter har jeg ingen spesielt gode forslag, synes symøte og Røde Kors blir litt for enkelt. Kanskje du kan finne noen slags treningsgruppe(det finnes jo ofte på særlig større treningssentre), løpegruppe/crossfit m.m.? Vet ikke om du studerer/jobber, men evt. ta emner på universitet? Det er så mange i dine sko. Det er ikke for sent å finne venner, men det kan være vanskelig å vite hvordan. Kanskje noen av vennene til kjæresten din kan introdusere deg til noen? Anonymkode: a369c...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå