Gå til innhold

Hvor mye betalte dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

for forstørring av brudebildene deres?

Jeg skal ikke gifte meg enda, men samboeren min og jeg har lyst å gå til fotograf for å ta noen bilder av oss selv likevel. Vi har også lyst å forstørre noen. Jeg fikk anbefalt en fotograf, men hun skulle ha minst 1500 kroner for å forstørre et bilde opp til 30x40. Det var et strukturbilde. Ikke vet jeg hva det betyr. :oops:

Uansett så syntes vi det var dyrt. Er det vi som er urimelige, eller er det dyrt? Jeg legger tråden her, fordi jeg tror og håper dere som er gift kan komme med mange svar. ;)

Og hvis noen kan anbefale en god fotograf i Bergen, så kom gjerne med tips. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte 1900,- for det i str. mindre enn du nevnte, men med passpartout og ramme med glass. I tillegg har vi bestilt en montasje av 5 av de sort hvite bildene med ramme og det vil koste 5.500,-

Skrevet

Ville priser!

Tror vår fotograf skulle ha max 500,-kr for den størrelsen, husker ikke helt. Antagelig rundt 350,- uten ramme etc.

Men vi valgte en fotograf som ga oss negativene, så vi kan jo ta dem med til "fotosjappa på hjørnet" om vi vil...

Skrevet

Oi! :o

Jammen var det forskjell. Takker også for tips om å gå et sted hvor men får negativene. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. :)

Skrevet

Det er visst veldig få steder som gir ut negativene, kanskje greit å vite før man undersøker sånn at man ikke blir skuffet...

Fotografen vi brukte jobber frilance, han er ikke knyttet til noe studio.

Det er vel også av avgjørende betydning om fotografen bruker digitalkamera eller "vanlig" film... :) Lykke til!

Skrevet

Hos vår fotograf kostet en forstørrelse i 32*40 1490,- (behandlet)

str 24*30 kostet 790,- (behandlet), 20*25 kostet 450,- (ubehandlet) og 14*18 kostet 350,- (ubehandlet)

(ubehandlet "må" ha glass, mens behandlet ikke trenger glass)

Skrevet

Takk, jenter. :)

Ser at det varierer i pris, så jeg får vel ringe litt rundt i morgen, når jeg har tid. Det var også greit å få vite forskjellen på behandlede og ubehandlede bilder. Takk Chiquita. :)

Skrevet

Jeg husker ikke hva det bildet kostet, men vi betalte

15 000 til fotografen til sammen.

Jeg mener at bildet m/ ramme kostet rundt 6-7000.

Bildet vårt er på lerret og har livstidsgaranti. Det skal ikke bli solbleket, ei heller svekkes i fargene på noen annen måte.

Husker ikke størrelsen på det akkurat nå, men det er stort.

Skrevet
Bildet vårt er på lerret og har livstidsgaranti. Det skal ikke bli solbleket, ei heller svekkes i fargene på noen annen måte.

Husker ikke størrelsen på det akkurat nå, men det er stort.

Åh! Takk. *Saeria notere seg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...