AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Hva gjør en når sine voksne foreldre tar dårlige valg for seg selv og ektefellen sin? Min far, på snart 70 år, har i hele sitt voksne liv vært en gift ungkar som har kjørt sitt eget løp. Jeg trenger råd for hvordan jeg kan hjelpe mamma. De to har to hus. En enebolig og et arvet gårdsbruk, uten noe produksjon. Faren min har samlemani og en stahet som ikke ligner grisen. Han har alltid vært raskt ute med å fortelle om alle planene sine og han er virkelig en drømmer, for dagene går og ingenting blir gjort. Nå har han fullt opp et naust, en låve og garasjen hjemme bare med skrot. Ingenting skal kastes og han SKAL ordne det, sier han. Huset de bor i trenger sårt opppussing, men det blir aldri prioritert til min mors fortvilelse. Gårdshuset er gammelt og trenger også storoppussing, men her vil han i stedet bygge nytt hus som de kan bo i. Han har båt som står og råtner, og planer om å bygge fly. I tillegg vil han ha drift på gården, men har enda ikke funnet ut hvordan han skal drive. Han vil hverken ha dyr eller dyrking av mat. Til snart 70 år og være, er han sprek, men de har dårlig råd og resten av familien fortviler. Han vil heller aldri ha hjelp av noen til å ordne opp i ting. Hva gjør en egentlig? Moren min vil ha husfred, så hun går sjelden i mot det han vil. Hvordan tar en tak dette?! Hvor søker en hjelp? Anonymkode: 510a5...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå